auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: accu lampje

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Als ik in de auto stap brand het rode accu lampje. Na een paar km gaat het lampje weer uit.
Wat zou dit kunnen zijn. Ik denk aan accu of dynamo.

Geplaatst door

Leo21 +0

al 13 jaar lid

Reacties

Het is de dynamo die niet laad kan de dynamo zijn of een aansluiting, accu is uitgesloten

jan5047 +0
badge

7 jaar

Een dynamo zal je niet snel meer vinden in een moderne auto, een alternator dan weer wel... Maar toch zou ik eerst eens andere zaken bekijken, maak b.v. de batterijklemmen en de polen van de batterij eens goed proper, en controleer zeker de massakabel tussen het blok en het onderstel eens, dat is meestal een gevlochten koperen lintkabel. Als die half weggevreten is, best vervangen, het kost niet veel, en zal zeker de auto ten goede komen, ook al lost dit het probleem niet op. In elk geval, gaat het lampje dan nog branden, dan een ruilexemplaar gaan halen, d.w.z. waar je later geld voor terugkrijgt als je de oude binnenbrengt. Dat is een veel betrouwbaardere, en dikwijls goedkopere oplossing dan er eentje te gaan halen op de sloop... Veel succes, en laat maar weten hoe het is afgelopen.

skilcom +0

7 jaar

Auto is langs de weg gestopt. . Een meneer van de pechhulp heeft gemeten en de accu is in orde maar wordt niet opgeladen. Voor 99% de dynamo. Ik laat de afloop nog weten.

Leo21 +0

7 jaar

gepubliceerd door skilcom @ 15/02/2018, 20:41
Een dynamo zal je niet snel meer vinden in een moderne auto, een alternator dan weer wel... ??????????????????????

De auto is van 2002.

Leo21 +0

7 jaar

dynamo en alternator is hetzelfde enkel wordt anders benoemd en ook een gevlochten massa is niet meer aanwezig dat is wel heeeeeel lang geleden,

jan5047 +0
badge

7 jaar

Voor de betweters onder ons, er is wel degelijk een hemelsbreed verschil tussen een dynamo en een alternator... even een greep uit de toch belangrijke verschillen... Een dynamo zoals die vroeger gemonteerd werd levert gelijkstroom en heeft koolborstels. Een alternator levert wisselstroom welke in de alternator zelf omgezet wordt met een diodebrug en stroomregulator naar gelijkstroom, en heeft daardoor geen koolborstels. De koolborstels waren trouwens een bron van vele storingen, en moesten na verloop van tijd vervangen worden. Een bijkomend nadeel van een dynamo is dat de afgegeven spanning gerelateerd is aan het toerental, bij een alternator is dat niet zo, en wordt de batterij al bij een laag toerental bijgeladen. De benaming "dynamo" voor een alternator is dus totaal fout. De gevlochten massakabel tussen het motorblok en het onderstel heb ik overigens onlangs zelf nog vervangen bij een Fiat bestelwagen van het bouwjaar 2009... dus overduidelijk een oldtimer... LOL...

skilcom +0

7 jaar

ik zie het verschil nu ook U komt uit België en ik uit Nederland ik ga de discussie niet verder aan , maar bij de tropic starter is dus 1 van deze 2 stuk

jan5047 +0
badge

7 jaar

Wij noemen dat dus gewoon een wisselstroomdynamo :-)

Voor wie belang heeft in de werking van een wisselstroom dynamo ( alternator )

https://www.autoweetjes.com/dynamo.htm

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.