Hoi,
Ik ben nieuw hier dus weet niet of ik deze vraag goed plaats...
Mijn probleem is als volgt:
Mijn Peugeot 206 van 2002 met automatische versnellingsbak schakelt niet altijd naar zijn laatste versnelling.
ik heb de auto een week geleden gekocht van oude mensen, zei mochten niet meer rijden op medische grond. Hij heeft een half jaar stil gestaan en de jaren daarvoor is hij alleen gebruikt om boodschappen te doen. De auto heeft dus de laatste jaren alleen maar binnen de bebouwde kom gereden. De kilometerstand is 43.000km. Het is een benzine.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Groeten Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijk is het brein van de bak versmeerd door het rijden van korte stukjes.
Bak laten spoelen en de olie verversen kan de oplossing zijn....
Grt. Paul
He bedankt! Wat zou dit gaan kosten?
6 jaar
Een rondje bellen zal zeker lonen... De prijzen verschillen enorm.
Denk in alle redelijkheid dat het met€ 175,- wel betaald is.....
Grt. Paul
Ze hebben zojuist bij de Peugeot dealer de storing uitgelezen en die gaf aan dat er een storing zat in de versnellingsbak. Een probleem met de kleppen. Nieuwe kleppen, olie, uurloon (compleet dus) zou het neer komen op €450,-
Nu hebben ze de storing eruit gehaald en het kan zijn dat het probleem weg blijft gezien ook de lage kilometerstand.
Wat is jullie ervaring?
6 jaar
Wat is jullie ervaring?
Dat de storing binnen afzienbare tijd terug komt .
Dit is een zeer bekende storing in de PSA wereld .
Bij herhaling dus laten uitvoeren , dit ook in verband met de update,s van bak en motor .
Auto heeft 43000Km op de klok en nu al nieuwe electrokleppen ?
Denk eerder aan vervuiling dan aan een defect.
Een sterk verhaal.......
Grt. Paul
Ik vind het zelf ook nogal snel, na 43.000km gelopen te hebben.
Kan het er ook aan liggen dat het nu kou weer is? Dat dan de olie wat dikker is...
één van die elektrokleppen heeft waarschijnlijk niet of nauwelijks hoeven werken de laatste jaren. Kan deze wat vast zitten dat die na verloop van tijd los komt?
6 jaar
Bij mijn eerste antwoord en gezien de km- stand ging ik niet uit van een defect aan de electrokleppen.
Gezien het gebruik van de vorige eigenaar en het feit dat men korte stukjes reed denk je eerder aan vervuiling dan aan defecten.
Laat de bak eerst eens spoelen vaak is het daarmee wel opgelost.
Grt. Paul
Bedankt voor jullie advies! Ik heb een prijsopgaaf opgevraagd en ben daar van in afwachting. Ik ga nog meer autobedrijven aanschrijven.
Nogmaals bedankt. Ik hou jullie op de hoogte!
6 jaar
He mensen,
Even een update. Het probleem is opgelost!
Nadat veel garages en bekende (onafhankelijk dus) hem beoordeeld hebben bleken het echt de elektrokleppen te zijn. Deze zijn nu vervangen en ik rijd tot op heden (3 dagen nu) totaal zonder problemen!! Hij pakt netjes zijn laatste versnelling weer. Bij de garage zeiden ze dat de verdnellingsbak olie wel héél erg zwart / vuil was die eruit kwam.
Nog bedankt voor jullie adviezen / hulp.
Groeten Rob.
6 jaar
Dus geen sterk verhaal ........ Mooi dat het is opgelost met het vervangen van de elektrokleppen.
Bedankt voor uw feedback .
Hoi,
Sorry dat ik weer wat moet vragen in dit forum. Ik rijd nu 1,5 week met de nieuwe elektrokleppen en andere computer. Hij heeft nog maar 1x z’n laatste versnelling niet gepakt. Verder schakelt hij weer als vanouds! Alleen als ik 70 rijd stottert hij weleens (ik rijd dagelijks op een weg waar 70 de maximum snelheid is waar veel geflitst wordt dus kan niet harder rijden :-))
Nu zegt de dealer dat de computer een software update moet hebben omdat die de nieuwe kleppen nog moet herkennen.
Wat is jullie ervaring hiermee?
6 jaar
Na het vervangen van de elektrokleppen door Borg Warner , dient er altijd een software update plaats te vinden voor de ECU van de AL4 automatische versnellingsbak .
Tevens dient er , indien nog mogelijk , een software update uitgevoerd te worden van de motor ECU om de compatibiliteit tussen beide ECU,s te waarborgen .
Of dit uw probleem met betrekking het stotteren oplost is hierin echter twijfelachtig .
Laat voor beide update,s eens eerst de ECU,s uitlezen op foutcode,s .
[quote=Rene Roolvink]Dus geen sterk verhaal ........ [/quote]
Nu wordt het verhaal natuurlijk wel wat anders.
Achterstallig onderhoud met gevolg....
Mooi dat het is opgelost..
Grt. Paul
Mij is geadviseerd niet zelf aan de automatische transmissie olie
Te zitten,Er is geen peilstok dus hoe weet je wanneer het tijd is.
Ons olie lampje brande,maar ging ook weer uit,maar het sleuteltje bij de km stand brand nog steeds.
5 jaar
Beste ,
Dit heeft niets met de automatische versnellingsbak te maken .
Het sleuteltje betekend dat er een onderhoudsbeurt ( met dus het verversen van de motorolie en vervangen van het oliefilter ) aan de motor dient te worden uitgevoerd .
Als nu het oliedruk / niveaulampje met draaiende motor nog brand , de motor niet meer starten en eerst het niveau op peil brengen .
Nogmaals , heeft dus niets met een versnellingsbak te maken .
En waarom moet u aan de transmissie olie zitten ? Wat is de reden hiervan ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar