Peugeot 206: Peugeot loopt koud stationair op 3 cilinders

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Ik heb op het moment problemen met een koude motor op mijn peugeot 206 GTI uit 2002.

Het probleem is dat ik last heb van een niet-ontsteking in cil. 1 Als eerst de verstuiver schoongemaakt, geen effect. Daarna heb ik de injector van cil 1. omgewisseld met cil2 en gekeken waar ik dan weer een niet-ontsteking zou krijgen. Deze was weer op cil1. dus bobine en bougies vervangen.. geen effect. Daarna ook nog injectoren doorgemeten en deze hebben ook de juiste weerstandswaarde.

Echter word het nu voor mij dus een beetje de vraag waar het nog aan kan liggen. De auto rijd op het moment goed en krijg ook geen niet-ontsteking als ik direct weg rijd. Laat ik de auto (wanneer die volledig koud is) stationair lopen dan krijg ik weer een niet-ontsteking en valt de auto na een paar minuten stationair lopen uit.

Wat ik dus al gedaan heb:
- Verstuiver is schoongemaakt
- Bobine en bougies vervangen
- Injectors gemeten en gecontroleerd

Weet iemand waar ik verder nog naar kan kijken?

snc.51

Geplaatst door snc.51 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

snc.51 (0), 6 jaar geleden

Overigens compressie ook gemeten en deze voldeed ook.

j@n-willem (0) PRO, 6 jaar geleden

Cilinder 1 is de bak zijde of distributie zijde en stekker op de injector niet gexoideerde of te weinig klem kracht?

snc.51 (0), 6 jaar geleden

Bak zijde. Stekkers zitten nog goed vast en ook geen oxidatie, zat ook al aan zoiets te denken omdat het vocht er bij de kou dan nog even uit zou moeten maar kan daar helaas ook niks in vinden.

j@n-willem (0) PRO, 6 jaar geleden

Bij de koude start loopt ie dan wel gelijk op 4 cilinders? Klep stoters komt best vaak voor bij de 2.0 liters. Opnieuw inleren en of nieuwe software wil ook vaak helpen.
Gr jw

snc.51 (0), 6 jaar geleden

Hij begint wel normaal te lopen, dit blijft die doen totdat hij langzaam naar zijn normale (warme) toerental wil gaan lopen.

Eerst begint die op 1100 toeren daarna naar 1000 en dan begint die onregelmatig te lopen naar mijn idee, hij begint dan heel erg te hobbelen, waarna je plof geluid hoort en hij dus nog maar op 3cilinders loopt en uitvalt.

Volgensmij komt dat hobbelen dan omdat hij niet helemaal in balans is door onregelmatig lopen als die nog op 4 cilinders zit.

primera p11 (0), 6 jaar geleden

Zit de juiste viscositeit olie in het blok?.
Ik vermoed dat toch de klepstoters het probleem zijn.
Dit was een veel voorkomend problem bij dit type motor.
En dat in combi met te dikke olie levert dit probleem op.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.