Peugeot 106: achterremmen blokkeren/hardheid remblokken.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste mensen,
sinds kort in het bezit van een 106 van 2004.
Het probleem is dat bij doorremmen de achterwielen blokkeren.
De voorremmen remmen duidelijk minder wat merkbaar is omdat de auto aan de voorkant niet duikt,maar in het geheel naar beneden gaat.
Rondom ontlucht.
Uit het onderhoudsboekje is te lezen dat blokken afgelopen december vervangen zijn (nu = oktober) Ook nieuwe olie.
Ziet er allemaal goed uit.
Merk van de remblokken ; textar.
Is het mogelijk dat de blokken te hard zijn? En zijn hier originele peugeot blokken gebruikt?
Wat voor oplossingen zijn er mogelijk?
Vriendelijke groet, Paul.

Paul8560

Geplaatst door Paul8560 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Santa (0), 15 jaar geleden

Volgens mij moet je EERST vaststellen of de remmen wel GOED werken.

Misschien werken je voorremmen wel goed maar remmen je ACHTERremmen juist teveel?

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=Santa]Volgens mij moet je EERST vaststellen of de remmen wel GOED werken.

Misschien werken je voorremmen wel goed maar remmen je ACHTERremmen juist teveel?[/quote]
niet je rem kracht begrenzer blijven hangen onder de auto bij je achter as kijken zit een systeempje

oldtimer (0) PRO, 15 jaar geleden

Voor mijn gevoel zijn de voorremblokken te hard waardoor ze minder werken, ook zou het kunnen dat de achterremmen nattig zijn van remvloeistof waardoor ze blokkeren.In de universeel wereld worden remblokken die voor een minder snel type bedoelt zijn ook wel eens aangegeven voor een ander (sneller) type om de hoeveelheid blokken in het magazijn te beperken. Gewoon origineel bij de dealer op chassinummer,
dan weet je zeker dat ze de juiste hardheid hebben.Wat dan ook weer niet wil zeggen dat ze dan niet kunnen piepen.
Volgens mij heeft dit type in de achter cilinders geïntegreerde remkrachtbegrenzers.

Paul8560 (0), 15 jaar geleden

Oké, bedankt voor je (jullie) snelle reactie(s).
Ik ga ermee aan de slag.
Uitkomst volgt.
Groet,Paul.

Paul8560 (0), 15 jaar geleden

Het is gebleken dat de blokken die eronder zitten via de dealer geleverd zijn.
Het merk wat ik noemde was gelijk aan het bestelde setje blokken bij de Peugeotdealer.
Ik ga er vanuit dat de blokken die afgelopen december gemonteerd zijn,nog niet zijn verglaasd.
Ga nog even verder kijken.
Paul.

Paul8560 (0), 15 jaar geleden

Eindelijk tijd gehad/genomen om verder te kijken.
De oplossing was simpel eenvoudig.
Het blijkt dat de trommels er nog nooit afgeweest zijn sinds aankoop.Kilometerstand nu, 47000.
Voor slijtage is dat ook niet nodig want alles zag er nog piekfijn uit.
Alleen de vervuiling van versleten remvoering maakte dat de remmen harder pakte dan gewenst.
Alles goed schoongemaakt en terug gemonteerd.
Probleem opgelost.
Bedankt voor jullie reacties.
Paul.

Beunhaas (520) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Paul8560]Eindelijk tijd gehad/genomen om verder te kijken.
De oplossing was simpel eenvoudig.
Het blijkt dat de trommels er nog nooit afgeweest zijn sinds aankoop.Kilometerstand nu, 47000.
Voor slijtage is dat ook niet nodig want alles zag er nog piekfijn uit.
Alleen de vervuiling van versleten remvoering maakte dat de remmen harder pakte dan gewenst.
Alles goed schoongemaakt en terug gemonteerd.
Probleem opgelost.
Bedankt voor jullie reacties.
Paul.[/quote]
Dus er was door slijtage teveel remkracht?

Heel bijzonder....

Paul8560 (0), 15 jaar geleden

Hallo Kees,
dat is idd de conclusie die ik moet trekken.
Als de remmen voor de klus blokkeren en na de klus niet meer....
dan is 1 en 1 toch 2 ?
En meer dan wat ik heb omschreven,heb ik er niet aan gedaan.
Groet , Paul.

hans4074 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Paul8560]Alleen de vervuiling van versleten remvoering maakte dat de remmen harder pakte dan gewenst.

Paul.[/quote]
De overberemming van de achteras kan goed door een overmaat aan stof in de trommels komen, alleen je omschrijving komt nogal verwarrend over vanwege de vervuiling van VERSLETEN remvoering. Versleten remvoering vervang je, die maak je niet meer schoon.
Denk dat Kees dat bedoeld?

Paul8560 (0), 14 jaar geleden

ver·slij·ten -sleet, h, i -sleten 1 door het gebruik minder laten worden (bron; VAN DALE ONLINE )

Groet,Paul.

Santa (0), 14 jaar geleden

Hmmmm.....
47000 km en de trommels zijn er nog nooit af geweest..........
Onderhoud in eigen beheer of via de dealer/universeel...???
Verreden kilometers zegt NIKS over de toestand van remvoeringen/blokken en/of aanverwante artikelen.
Kwestie van: geen problemen, niks checken....??

Hans4040 (320) PRO, 14 jaar geleden

Volgens mij was dit probleem op 8 maart al opgelost...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.