Hallo Wie kan mij helpen met de auto van mijn dochter.
Het probleem is dat haar achteruit lamp niet wil branden.
Auto is uitgelezen bij een Peugeot dealer en die geeft aan nieuwe computer.
Hierin zit een fout dus vernieuwen........?
Voor apk wordt hij hiervoor niet goed gekeurd.
gegevens zijn;
* de schakelaar bij de versnellingsbak blijkt goed te zijn.
Auto geeft ook aan dat hij in zijn achteruit gaat ( met geluid ivm parkeer sensoren) dus dat moet ook goed zijn in mijn ogen.
* Lampen gecontroleerd ( zelfs vernieuwd ) en geen breuken in de kabels en ook goede aarde.
* de kabels doorgemeten maar komt inderdaad ook geen signaal door.
dus.
* Signaal is goed van schakelaar naar de computer.
* Van computer naar zekeringskast stopt t.
* dus ook geen signaal naar achteren.
Wie o wie kan mij helpen.
Ik zelf denk de computer te gaan omzeilen met een draadje door te lussen.
Van de schakelaar naar zekeringskast.
Of is dit te eenvoudig gedacht?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijk een stomme vraag, maar zit er op de wagen trekhaak met een 13polige trekhaak stekker?Zo ja, dan controleren of de mistachterlicht werkt(dimlicht aan en dan mistlicht achter inschakelen. Brand die niet, controleren of er een schakelaatje in de stekkerdoos goed terugkomt.Deze zorgt dat de mistachterlicht(mogelijk ook achteruitrijlicht) uitgeschakeld worden als er een aanhanger is gekoppeld (ivm verblinden).
@voyager, dat schakelaartje is alleen voor de mistlamp.
U zegt : Signaal is goed van schakelaar naar de computer.
Neem aan dat u de BM34 bedoeld ? Relais / zekeringkast bij de accu.
Van computer naar zekeringskast stopt t.
Vanaf de BM34 naar de BSI ? Relais / zekeringkast links onder het stuur .
Als ik het dus goed begrijp heeft u wel een uitgaande spanning vanaf de BM34 , maar komt er geen spanning aan bij de BSI .
Of krijgt u wel spanning bij de BSI ( kast bij het stuur ) aan , maar komt er niets meer uit ?
hallo. Vanuit de computer stopt de aansturing. Dat is wat de garage heeft gemeld. het vreemde is dat de achteruit parkeer sensoren het wel doen.als je hem in de achteruit zet. daarom zat ik te denken om deze aansluiting door te lussen naar het achteruit lamp.
7 jaar
De auto heeft een 7 polige stekker overigens
7 jaar
Voor het correcte elektrische schema ( met originele parkeerhulp ) heb ik de laatste 8 cijfers van het chassisnummer nodig .
P.S , de trekhaak heeft hier niets mee te maken .
vf33hnfuc84126363 Dit is het voertuig identificatie nummer neem aan dat die gelijk is.
7 jaar
Schema bekeken . De voedingsdraad voor de achteruitrijverlichting verlaat de BSI ( onder het stuur ) via de 16 voudige zwarte stekker , aansluiting 6 , draadnummer 222. Deze aansluiting zit inwendig in de BSI gekoppeld aan een soort micro processor.
Wat hier verder gebeurd kunnen we dus niet achterhalen .
Omdat u schrijft dat bij het inschakelen van de achteruit wel de parkeerhulp werkt , komt het signaal dus wel binnen bij deze BSI .
Ik zie vooralsnog geen probleem om de BSI te omzeilen .
Gewoon proberen en we zien wel .
P.S uit uw eerste melding maak ik op uit dat u wel weet wat de ingaande draad is .
Beste Rene Roolvink, Top geweldig bedankt voor uw info. Ik zal morgen gelijk kijken als ik vooruit gang kan boeken.
7 jaar
Hans dank je! wist niet zeker of de achteruitrijlicht mee geschakeld werd.Nu dus wel.
7 jaar
wat gaat er verkeerd. Zwarte stekker gevonden ( links boven op de zekering kast onder het stuur van de auto ) omdat de draden erg moeilijk af te lezen zijn heb ik alle draden van deze stekker doorgemeten op spanning terwijl het voertuig in zijn achteruit staat. nummer 222 is volgens mij een roze dunne draad maar nog geen spanning. wat doe ik fout. spanning meter was een standaard meter knijper op frame auto en meter op de draden bevestiging. Wel spanning gevonden maar geen verschil tijdens achteruit schakelen.
7 jaar
Klopt . op draad 222 staat geen spanning , zoals u eerder al aangaf . ( 25-10 )
Het is de bedoeling dat u vanaf de ingaande draad , waar volgens u wel spanning op komt tijdens de achteruit , deze aansluit ( overbrugt ) op draad 222 die naar de achterlichten gaat .
Nog simpeler voor controle : Haal de zwarte stekker los , zet op draad 222 spanning en controleer of de verlichting achter werkt .
Bij deze het complete schema ter verduidelijking .
Bedankt voor uw tekening. Nu is de vraag waar haal ik het + signaal weg om het achter uit licht mee te voeden. Dat moet ik toch ergens vanaf halen omdat de sensoren achter wel werken op de achteruit. Links in de koffer ruimte zit de sensor aansluiting maar ook hier kan ik geen spanning voelen als ik hem in de achteruit zet. Misschien een domme vraag maar kan het zijn dat ik een + activering zoek en dat terwijl het een aarde onderbreking zal zijn bv bij de achtersensoren. mvg
7 jaar
K heb niet alles goed gelezen, maar pak/maak gewoon een stuk los draad, zet er een zekering tussen van bijv 15 ampere en koppel deze losse draad aan draad 222 op de achteruit rij schakelaar op de versnellingsbak, schakel de achteruit versnelling in, en plaats het andere uiteinde van de losse draad op de + van de accu en check dan of de achteruitrij lichten het doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar