Ik heb een hele nette BE1 bak met zeer weinig km geplaatst in mijn GTI uit 92.
Normaal zou ik gewoon voor een BE3 gaan echter dit was en buitenkansje.
Bij deze 89er bak kon ik gewoon mijn schakelstangen behouden en heel makkelijk mijn koppelingshendel ombouwen naar de BE3 type. (dit was nogal een discussie op een ander forum) De gaten voor de koppelingsas waren zelfs al ingegoten.
Alleen nu heb ik wel een ontgrendelings kabel nodig voor mijn achteruit. Beze loopt van mijn bak naar mijn pook waarop ik een ontgrendelingsmechanisme heb gebouwd m.b.v. een handrem van een fiets. Dit klinkt wat lullig maar het ziet er best goed uit.
Wie weet waar je een achteruit vergrendelingskabel voor een BE1 bak kan krijgen.
Verder zou ik graag wel eens willen weten wat het verschill is tussen de BE 1 en BE3 als je kijkt naar sterkte en betrouwbaarheid. Hier kan ik ook niks concreets over vinden.
foto's volgen
info is zeer welkom
Tim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
"Wie weet waar je een achteruit vergrendelingskabel voor een BE1 bak kan krijgen."
fietsenwinkel misschien?
Past ook het beste op de handrem...
Hahaha, inderdaad Hans
het gaat natuurlijk om de pal/pin/blokkeerpen of hoe je hem noemt die in mijn bak zit. ik nam zelf maar even voor het gemak aan dat die kabel eraan geperst zit.
misschien is dat niet zo en kun je die kabel aan die pal/pin/blokkeerpen in mijn blok bevestigen. In dat geval heb jij gelijk..
Voorzover ik het gezien heb zit die kabel wel vast aan die pal/pin/blokkeerpen en moet je dus die complete kabel in handen zien te krijgen
14 jaar
Hoi Tim,
Heb je reeds gebeld.
Heb een pook en kabel voor je. Ook hier is het inmiddels zoeken naar de passende spullen. Maar de aanhouder wint.
Groet Freak
14 jaar
Freak heeft in het hoge noorden een compleet setje op de kop getikt bij een lokale sloop en zal de knop, de stangen en de kabel opsturen. Bedankt Freak.
wat ik nu dus weet is dat enkel het vergrendelmechanisme toegevoegd hoeft te worden. Alle schakelstangen zijn gewoon even lang en ook het schakelbereik van de pook is hetzelfde. Maandag dus even de kabel monteren en dan kan ik weer redelijk normaal rijden.
Ik vrees alleen dat er toch nog ergens een brokje metaal tussen mijn koppeling zit. In het begin veel geknars tijdens het koppelen wat nu al bijna weg is. Hopen dat ik de vingers van de drukgroep niet beschadigt heb. Had eigenlijk die hele koppeling moeten demonteren om te controleren..STOM..
Ik ga nu nog even kijken met een endoscoop dus ik hou jullie op de hoogte.
Groet,
TH
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar