Hoi hoi,
Ik heb voor mijn vrouw een 207cc gekocht met een 1.6 16v motor erin.
Nuheeft dze het problee dat hijna een koude start meteen afslaat meesal start hij meteen daarna wel wee.
Ik heb hem uitgelezen met een snap on tester mt2500 deze gaf storing hoofdrelais en katalysator verouderd.
Nu hoor ik veel problemen met d tmp sensoren van deze auto`s heb de sekkers van deecu al getrokken hier is geen koelvloeistof te ontdekken.
Ook geeft de meter in het dasch de goede waarde aan (aannemelijk).
welke sensor moet ik controleren cq vervangen?
de peugeot dealers hier in de buurt weten van ix zegt men maar willen best een dagje de auto hebben om diagnose te sellen.....wil ze even een stap of 10 voor zijn.
alvast bedankt voor het meedenken.
grtz rens
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat gebeurt er de keren dat de motor niet meteen na het afslaan start?
Lees de auto koud uit (na een nacht stilstaan) en vergelijk dan de temperatuur waardes.
Die moeten gelijk zijn aan de omgevings temperatuur.
Je katalysator zal wel overleden zijn. De ecu heeft het meestal bij het rechte eind.
Hoe de kat te controleren
Als ik hem an nog een x start (met iets gas erbij) blijft hij wel lopen...
Ik zal idd de temp eens vergelijken bij koude motor.....bedankt voor de tip alvast.
11 jaar
vanochtend nog even uitgelezen koud.....
Gaf een tempratuur motor koelvloeistof van 25c en een koelvloeistoftemperatuur van 110c
Iemand een ide of ik de sensor in het thermostaathuis of de sensor daaboven (met borgklemmetje) moet hebben?
mvr rens
11 jaar
2 keer koelvloeistof temperatuur? Geen inlaat lucht temperatuur?
En 25 graden voor de 1e start? Stond de auto in een sauna?
Trek de stekker los van de sensor die je denkt dat het is. Nu zou je -40 graden moeten uitlezen.
klopt idd toen ik de stekkereraf trok ging hij naar -41,
De auto stond gewoon buiten en had zeker 12u niet meer gelopen.
Denk dat het de sensor is die los naast het thermostaathuis zit.
Toen ik de stekker op het thermostaathuis lostrok zag ik nl niets veranderen.
de autoo was na de reset van eergisteren wel storingsvrij op de computer, (wel mee gereden)
de startproblemen bleven dus maar de code``s waren uit de ecu.
11 jaar
Beide sensoren geven in ieder geval foutief aan. Het was gisteren buiten zeker geen 25 graden.
Computer denkt dat het bij de koude start iets warmer is als in werkelijkheid en geeft dan iets te weinig brandstof.
Nu die andere sensor (110 graden) nog vinden.
Storing op de katalysator kan vrij lang wegblijven. Dat kan tot 1000 kilometer duren voordat deze terug is.
Dat is normaal en ligt aan de manier om het defect te constateren.
Voor zover bekend is het probleem verholpen!!!!
Mede dankzij oldford en hans!!!
De temperatuursensor gaf idd foute waardes door.
Na het vervangen vd sensor (met borgclip) is het probleem niet meer voorgekomen!!!!!
Bedankt iedereen voor het meedenken!!
Het is er weer weer voor ook om ermee te rijden.
mvgr rens
11 jaar
Bedankt voor het plaatsen van de oplossing! ;-))
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar