Peugeot 405 GRX 1.6 AIR-LINE: afstandsbediening deurvergrendeling

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: VF34ERFX271454593, Motorinhoud (cc): 2000

Beste allemaal,
Al geruime tijd is mijn sleutel met afstandsbediening kapot. Dit wil ik nu gaan herstellen.
De dealer kan deze niet meer bestellen. Het gaat om het elektronische printplaatje dat in de 1 knopssleutel zit.
het gaat om een infrarode zender. Er is geen startonderbreker aanwezig. de ontvanger zit nog in de unit van het plafondverlichting.
Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen.??

ps. het deurslot vd bestuurderskant kan wel open gedraaid worden maar niet dicht. deze kunnen ook niet meer besteld worden via de dealer.( ze zijn aardig aan de prijs). wie kan mij advies geven??

macdonald

Geplaatst door macdonald (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 405? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

voyager (0), 7 jaar geleden

Zou er een universelle ab niet de oplossing kunnen zijn?

macdonald (0), 7 jaar geleden

dank voor de reactie,

in 1e instantie heb ik daar wel aangedacht ,maar je probeert het probleem eerst zo origineel mogelijk op te lossen.
ik zal in ieder geval mij orienteren op het net.
trouwens welk merk staat goed aangeschreven en dat niet de hoofdprijs is.
alvast bedankt.

Bert Pleizier (0), 7 jaar geleden

Kijk eens op het forum van de 405 club. Daar staan genoeg topic over de infrarood afstandsbediening. Ze zijn nieuw niet meer leverbaar, maar ze zijn wel in een aantal andere Peugeot-modellen gebruikt. Dit vergroot je kans op een set (zender + ontvanger) via de sloop.

Het portierslot is gewoon van Valéo. Dit bedrijf maakt diverse onderdelen van auto's (autofabrikanten maken zo goed als geen onderdelen zelf, ze bouwen alleen alles samen tot een auto). Het Valéo-slot kun je gewoon bestellen via de automaterialenhandel of via internet. Er is een digitale catalogus van Valéo sécurit te vinden op hun website waarin je het juiste slot en onderdeelnummer kunt vinden.

Wellicht kun je zelfs het binnenwerk van je huisige slot overzetten zodat je dezelfde sleutel kunt behouden.

Ik heb vorig jaar het contactslot vervangen van de 405. Was bij de dealer 300+ euro op sleutel gemaakt. Ik had voor 40 euro een nieuw Valéo slot en daar heb ik het oude sleutelbinnenwerk in gezet., Alles werkt naar behoren.

macdonald (0), 7 jaar geleden

Ha Bert,
fijn dat je reageerde op de vragen. ik ga jouw advies opvolgen om via de sloop de afstandsbediening te zoeken met de elektronica, ik hoop geluk te hebben. het is wel leuk dat alles werkt aan de auto. ik probeer hem zo origineel mogelijk te houden.
ook zal ik voor het slot gaan kijken op internet cq. catalogus.
hartelijk bedankt voor je goede advies, ben er erg blij mee.

Bert Pleizier (0), 7 jaar geleden

Ik probeer de 405 ook zo origineel mogelijk te houden. Eerst nieuw, als dat niet meer leverbaar is gebruikt, daarna imitatie is mijn insteek altijd.

Uit mijn hoofd is de 306 ook met dezelfde zender-ontvangerset geleverd. Helaas kun je een zender niet inleren op een andere ontvanger (of andersom), vandaar dat je altijd de set moet hebben.

macdonald (0), 7 jaar geleden

ha Bert, uit je bericht te lezen dat je ook een liefhebber bent vd 405. welk type heb jij?zelf heb ik een 405 break GTX 2.0 . wereldwagen.helemaal nog goed alleen je merkt dat er steeds kleine dingen vernieuwd moeten worden.( niet zo gek natuurlijk voor een wagen uit 1995 ).
vandaag nog mn interieurfilter vernieuwd, was helemaal zwart en vergaan. we kunnen binnen weer gewoon adem halen zonder al te veel troep.
ja, ik hoorde dat inderdaad de 306 veel gelijke onderdelen had. leuk je reactie te lezen, misschien kunnen we info uitwisselen zoveel 405 's zijn er niet meer.
groet.Donald

Bert Pleizier (0), 7 jaar geleden

De mijne is nog 2 jaar ouder en heeft bijna 4,5 ton op de teller. Niet slecht voor een bescheiden 1,6 liter benzinemotor. Tot nu toe is alles nog origineel en ongeopend qua motor en versnellingsbak (afgezien van 2 nieuwe koppelingen). Inmiddels heb ik (eerste eigenaar) een map van 9 cm dik aan onderhoudsfacturen.

De 405 is nog in mijn bezit omdat de inruilwaarde op mijn nieuwe auto lager was dan de inhoud van de benzinetank op dat moment. Daarom besloten hem maar te houden voor "er bij". Sindsdien wordt hij daardoor nog maar weinig gebruikt en mag hij binnen in de garage staan. Neemt niet weg dat ik soms voor lange ritten in het land de 405 speciaal pak vanwege zijn heerlijke rijgedrag. En daarbuiten altijd minimaal 1-2 keer per week voor korte(re) ritten.

Doel is gewoon om hem zo lang mogelijk aan te houden. Lijkt me wel leuk voor over 5, 10 of zelfs 20 jaar als je hem dan nog hebt.

macdonald (0), 7 jaar geleden

ha Bert,
heb jij nog een peugeot nl :de 407 ?? ( heb ff gekeken op het net)
groet Donald

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.