close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: AG DGC Computer (probleem stationair draaien)

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.1

Geachte Lezer Koude start soms even op 3 cilinder erna weer mooi rond.
Niets met LPG te maken d.m.v. een test op benzine te zetten en dan starten.
Probleem met starten van de motor als die koud is. Loopt voor enige seconde of soms seconden moeilijk op (2) of 3 cilinders. Daarna weer alles een zonnetje. het lijkt dat de motor wel iets sneller warm word bij stationair lopen maar kan niet echt merken dat er koelvloeistof verloren gaat wat op een defekte pakking zou kunnen duiden.
Nu bijgevuld tot max en kijken of nu kan gaan controleren of toch heel klein beetje verlies.


Onderstaand is oud


Mijn auto met een AG DGC systeem wil soms na de start niet goed doorlopen. Oplossing even op benzine en dan weer op gas. Loopt weer oké. Vaak een probleem met stationair lopen soms valt het toerental te ver terug en slaat de auto af. hard door de bocht wil ook wel even net na de bocht probleem geven met optrekken. Wie weet waar het probleem vandaan kan komen. Computer vervangen is een vrij kostbaar.Kosten 350 hopelijk dat het dan verholpen is( De auto rijdt tot heden ondanks bovenstaand euveltjes super.
Zijn er testmogelijkheden voor DGC computer? Wie kan mij adviseren. Als de auto echt slecht rijd ging je meteen over in actie maar nu maar soms heel even lastig.
Bij voorbaat dank.

Geplaatst door

CK1 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De comp. binnenkort toch vervangen en hopelijk een goede investering word.

CK1 0

16 jaar

CK1,

Er was een probleem met het uitschakelen van de benzineinjectors bij dit type gassysteem. Zo kon het dus voorkomen dat de auto soms tegelijk op gas en op benzine liep. Op de printplaat is dit 'schakelaartje' twee keer uitgevoerd. Een kwestie van opnieuw solderen.
Ik heb nog naar oude topics lopen zoeken op dit forum, maar niet kunnen vinden. Als ik mij goed heriiner kwam de tip van Hakeem the dream. Die is verhuist naar Canada, maar wellicht leest hij dit en kan hij de juiste informatie geven.

gr.

Cees

heemskerk4251 0

16 jaar

Geachte Cees,

Wel wat laat met mij reactie op de storing van destijds maar dat probleem is destijds op gelost om er een nieuwe computer op te plaatsen en heb jouw bericht niet meer gelezen sindsdien anders had ik nog wel een reactie gegeven. Nu heb ik een ander probleem met starten van de motor als die koud is. Loopt voor enige seconde of soms seconden moeilijk op 2 of 3 cilinders. Daarna weer alles oké. Soms dus niet altijd wel vaker als voorheen. Word ook sneller warm de motor maar kan toch niet merken dat er koelvloeistof verloren gaat. Misschien heel klein beetje dat bijvullen niet nodig is. Misschien toch een probleem met dubbel brandstof even voor enkele seconde en dat soms wisselt. Zou dat weer van de Gas computer af komen. Bij voorbaat dank voor een reactie.

CK1 0

14 jaar

Hallo lezer(es)
Auto start oke maar loopt op 2 cilinder aan bij een koude start. Weer type of omstandigheden lijken totaal los van te staan. Probleem heb ik inmiddels al bijna 1 jaar maar het frequenter de moeilijke aanloop van ongeveer 2 tot 10 soms wel 15 seconden. Ook soms in eens goed. LPG of benzine idem probleem. Benzine iets makkelijker misschien omdat de overschakeling van LPG naar benzine dan niet van toepassing is. Lijkt dus echt een ontsteking probleem te zijn. BOBINE ??? zou dat kunnen dat je er zolang met door kan rijden. Nu al bijna 20 000 km met dit probleem. Auto heeft nu 292 000 km gelopen. BPD sensor schoongemaakt voor 6 maanden terug maar bracht ook geen verandering. Olie ververst en bougie destijds met kabels. Bobine waarde's te meten. ? Stekker met 4 pennen. 0,05 ohm meet ik over 2 punten en andere 2 o ohm
Bij voorbaat dank voor een tip Groet ck1

CK1 0

13 jaar

is de klepspeling wel goed afgesteld?

wkhoek 0
badge

13 jaar

[quote=wkhoek]is de klepspeling wel goed afgesteld?[/quote]
De klepspeling is goed afgesteld.

De motor loopt ook goed en heb wel ervaring met als de kleppen niet goed staan.
(20 jaar geleden had ik een Peugeot 404 met LPG. Moest ik de kleppen om 2500 km stellen. Heber destijd harde klepzitting in laten maken en heb de kleppen nooit meer hoeven te stellen. 100.000 km mee gereden en toen helaas Total Loss)

De Dis bobine heb ik gisteren vervangen. Daar had ik ook weinig heil in verwacht maar heb nu weet ik het zeker en kan die ook weer terugbrengen tegen een vergoeding. Dis --?Vonkt met 2 cilinder tegelijk.

Olie spoelen lees ik van. Kleppen soms vast zitten na lange tijd stilstaan(nacht). Zou dat een oplossing kunnen zijn?
Demontage bedrijf vertelde mij misschien temp sensor. Maar die geeft de waardes goed aan. Kan volgens mij ook niet de oorzaak zijn. ?
Compressie meten maybe als warm en koud is.
Hoor wel als je nog een oplossing weet wat ik kan doen.

Bedankt al voor jouw reactie.

CK1 0

13 jaar

als je zeker weet dat de kleppen goed staan, dan is het verstandig om de compressie te meten en daarbij ook een cilinderlektest te doen.

wkhoek 0
badge

13 jaar

Ok dan zal ik dat is gaan meten. Cil lektest kun je zelf niet doen of is het wel mogelijk door druk op cilinder te zetten in de compressie slag stand via een drukpomp aan een adaptor van de bougie te maken en vervolgens met compressor 8 bar op te zetten.
bedankt Start gelukkig nog altijd redelijk goed naar soms even de waggel na.
Groet Ck
[quote=wkhoek]als je zeker weet dat de kleppen goed staan, dan is het verstandig om de compressie te meten en daarbij ook een cilinderlektest te doen.[/quote]

CK1 0

13 jaar

Lektest gedaan zelf. Lek viel wel mee maar moeilijk te constateren waar de lek heen gaat. Maar alle cilinders lijken niet veel overdreven veel te lekken. Compressietest 12 13 bar dus is oké.
Iets natte bougie 2 en 3 iets minder vocht maar niet zo droog grijs als 1 en 4. Waar kan dat op duiden? Lek klepsteelrubber. Kan zo de rubbers niet zien en of zonder cilkop demontage te monteren is voor mij ook een vraag. Olieschraapveer cil ? Kan je nog advies geven. Hoe mij aanbevolen Groet ck

CK1 0

13 jaar

Beste CK1, als je steeds een paar jaar wacht met berichten kan niemand er nog een touw aan vastknopen...het eerste topic is van 2007.
tevens krijgen mensen die eerder gereageerd hebben weer mail waar men niet meer op rekend...
Misschien is het handiger om een nieuw topic te openen voor dit probleem?

mvg,
Moderator Problemcar.

Hans4040 1240
badge vip badge

13 jaar

Hallo Hans,

Je hebt volkomen gelijk.
Zal binnenkort nieuwe topic aanmaken met dit euvel van wel starten maar soms niet mooi rond lopen van de motor. Dit Probleem is wisselvallig en heb ik al ruim 1 jaar en heb inmiddels 25000 km gereden. Vandaar ook lastig om een diagnose te stellen. Vandaag was weer bijna oke Net niet helemaal oké <1 sec even waggel loop. Wacht dus heel even met de nieuwe topic tot probleem wat frequenter word of groter word. Dank u voor tip.

CK1 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.