auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 406: AG DGI verdamper vervangen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 16v

Hallo,

ik ga mijn DGI verdamper vervangen maar zou graag willen weten of bij het nieuwe type DGI verdamper (grijze) de montagepunten op dezelfde plekken zitten als bij de oude verdamper (zwarte). Er is mij al wel verteld dat het nieuwe model kleiner is. Ik wil de nieuwe monteren op hetzelfde frame waar die nu op zit en wil natuurlijk ook mijn huidige stalen LPG aanvoer leiding gebruiken zonder deze te hoeven aanpassen. Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Bryan

Geplaatst door

Leechman (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zwarte heeft 3 montagepunten en de grijze slechts 1 in het midden. Rubber dempers zijn niet over te zetten want draad is niet gelijk. Veder weet ik nog dat ik de montagebeugel iets moest aanpassen, alleen weet ik niet meer waarom......Succes.

gjspan 0

15 jaar

Ik heb inmiddels de injector schoongemaakt (zag er op het oog verder nog goed uit). Dit heeft geleid tot het beter lopen van de motor (geen hikken en stoten meer). Het schommelende toerental bij stationair lopen, met soms afslaan tot gevolg heb ik verholpen door het schoonmaken van het gasklephuis en de stappenmotor.

Het enige probleem dat de auto nu nog heeft is dat bij het automatisch overschakelen van benzine op LPG de motor meestal afslaat (bij stationair lopen of bij lage toerentallen). Het lijkt er dus op dat de motor geen LPG krijgt aangeleverd. Is dit probleem te relateren aan een niet goed functionerende verdamper?

Leechman 0

15 jaar

Alls verdamper niet lekt weet ik niet hoe hij slecht kan werken, meestal zal er wel iets aan membraam mankeren als hij niet goed functioneert. Mijn ervaring met het systeem tot op heden is dat er meestal te veel lpg en/of benzine komt waardoor hij afslaat, geen lpg is nl ook niet logisch als hij wel zijn rikketik doet. Als verdamper niet goed functioneert heb je te weinig gasfase en dat zal de motor ook niet fijn vinden.
Er zit trouwens nog een sludge aftappunt op de verdamper, tap die ook af, er kan veel rommel in de verdamper zitten.

gjspan 0

15 jaar

Waar precies zit dat aftappunt? Is dit in de vorm van een bout of is dit een aansluiting waar je ook een slang aan kunt zetten?

Leechman 0

15 jaar

Meestal een iets grotere imbus schroef aan de onderkant of onderin de zijkant.

pieterp9094 0
badge

15 jaar

Yep, en bij mij stond zelfs nog "sludge" op de oude verdamper

gjspan 0

15 jaar

Ik heb net even de inbusbout losgedraaid. En inderdaad er kwam bruine smurrie uit. Nu maar weer even testen hoe de boel loopt. Bedankt voor de uitleg.

Leechman 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.