Goedenavond,
Wij hebben een auto waarvan de airco keuren vertoond. De capaciteit leek opeens veel minder en hij leek het niet meer koel te kunnen krijgen.
Hij is vervolgens naar de Peugeot dealer gebracht. Ze hebben hem toen afgevuld 90gram erbij (450gram volledige inhoud). Ze zeiden dat die niet lek was.
Eigenlijk direct krijgen we het gevoel dat de capaciteit nog steeds ondermaats was. Bij een buiten temperatuur van 18 graden was de koudste uitstroom temperatuur op recirculatie +/- 6.5 graden. Volgens verschillende fora was die vrij normaal. Dus besloten we een warme dag af te wachten.
Dagen waarop het buiten een graad of 22-23 was had die al moeite, eigenlijk moest hij non-stop op vol vermogen staan zowel airco als ventilator. Uitstroom temperatuur stijgt dan al richting 8,5 graden. Zodra je niet / langzaam rijdt stijgt die.
Vandaag de warmste dag (33+) gaf hij spreekwoordelijk echt de geest. Uitstroom temperatuur begon de begin van de rit op zo'n 18 graden, na zeker een half uur rijden met alles op vol vermogen was de auto nog enorm warm en kwam de uitstroom temperatuur niet onder de 10,5 graden. Zodra je langzaam rijdt schoot die omhoog richting 14-16 graden.
Zelf hebben we ook nog een Seat Ibiza. Hierbij koelde hij na twee minuten rijden direct richting 6-7 graden bij deze warme temperaturen. Dit deed de Peugeot eerst ook.
Wat kan dit zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is je interieurfilter schoon ?
Condensorfanmotor werkt ?
Condensor is goed schoon?
Laat devdrukken eens meten bij warme omgeving , het kan maargoed zijn dat de compressor te weinig capaciteit meer heeft.
Sluit de kachelklep goed , er wordt niet stiekem warme lucht bijgelegd?
Goedendag,
Pomp is ondertussen vervangen.
Heeft weinig geholpen.
Nu zie ik dat de uitblaastempratuur zonder airco aan zo'n vijf graden hoger is dan de buiten temperatuur, handmatige instelling staat op heeft meest blauw. Is dit normaal? Zo niet dat begin ik dus te twijfelen aan de kachelkraan.
Dit lijkt dus mechanisch, kan ik dit controleren, zo ja waar zit deze?
2 jaar
Waarom niet eerst de simpele dingen controleren in plaats van meteen de compressor te vervangen ? Werkt door een klep in het kachelhuis.
Dealer heeft het gecheckt zei die.
Het is volledig mechanisch, zojuist het klepje gevonden. Lijkt volledig mechanisch en reageert op het draaien aan de stelknop.
2 jaar
Draait de radiatorfan wel? Heb dit ook gehad met een 207, zodra je stil stond liep de temperatuur van de airco op (motor ook overigens). Uiteindelijk zelf fan vervangen en opgelost.
2 jaar
JGC dat heb ik 10 dagen geleden ook al gevraagd ?
Maar nog geen antwoord... diagnose bij de dealer is helaas ook geen garantie dat ze daarnaar kijken.
2 jaar
Goedemorgen,
*Radiator ventilator draait bij stilstaan.
*de interieurfilters gecontroleerd, zijn schoon.
*Mechanische klep gecontroleerd, hij haalt door middel van het draaien het volledige mechanische eindpunt wat achter het dashboard zit.
Kan het ook zijn dat de airco van Peugeot sws een klein vermogen heeft?
2 jaar
Ben benieuwd naar de drukken in het systeem , wat zijn deze ?
Wat ik bij de garage heb gezien. Was dat ze net in het groen stonden. Monteur vond ze ook wat "laag". 2 bar om 10.5/11 uit mijn hoofd.
2 jaar
Zit het nieuwe type koudemiddel in
2 jaar
Was bij 18 graden buitentemperatuur gemeten.
2 jaar
Al was de auto nog niet op bedrijfstemperatuur denk ik. Want hij meette het 2minuten na starten al
2 jaar
Dat maakt niets uit voor de werking van de airco , motor hoeft niet op temperatuur te zijn.
R1234yf?
Ja daar ga ik wel vanuit
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 208 of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar