close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: [Airco] Koudemiddel na de zomer op

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 75pk

Bij deze auto is het koudemiddel in de airco belachelijk snel op. Begin van deze zomer is de airco afgevuld en is eind augustus reeds weer leeg. Auto is bij de garage geweest alwaar ze het leidingensysteem hebben gecheckt op lekkage. Geen lekkage gevonden. Dit is twee keer gebeurd bij twee verschillende garages. Beide garages hebben het systeem weer afgevuld in het voorjaar, en in het najaar was het systeem weer leeg. Erg irritant en lijkt mij zeer zeker niet de bedoeling.

Zodra de airco weer is afgevuld koelt hij als een tierelier dus de airco zelf is zeker niet kapot.

Wat zou het leeg raken van de airco nog meer kunnen veroorzaken?

Ik krijg geen klachten van natte voeten of iets dergelijks. Auto is ook niet vochtig van binnen.

Geplaatst door

Jassy (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gebruik je de airco alleen `s zomers of ook in de winter?
Wanneer hij de hele winter stilstaat, gaat hij lekken omdat de keerringen uitdrogen.

Hans4040 1315
badge vip badge

13 jaar

Goedendag,

Systeem ooit afgevuld samen met detectiemiddel, lekkage (waarschijnlijk ventiel of condensor) is dan meestal snel te zien.

Succes ermee.

Teun

runtoteun 0
badge

13 jaar

@Teun, dat is reeds twee maal gebeurd, en er is geen lekkage gevonden.

De airco gaat eigenlijk uit zodra hij niet meer nodig is. Dus wanneer de echt warme dagen voorbij zijn gaat hij uit. Ik denk dat het daar ook mis gaat. Maar de grote vraag is, waar blijft dat koude middel?? Zoals gezegd, detectiemiddel hebben ze er nu twee maal in gegooid en twee maal niets gevonden.

Jassy 0

13 jaar

Indien er fluor is toegevoegd moet je het lek vinden,
condensor gaan vaak stuk, ook aan de achterkant en een pomp-
lekkage komt bij deze auto veel voor.

Succes, Pascal

Dag Pascal,

Dan vermoed ik dat het haast wel een pomplekkage moet zijn. Zoals gezegd gaat het detectiemiddel wel rond, maar lekt er vermoedelijk een deel koudemiddel via de pomp weg. Zal hier eens naar gaan kijken.

Is het preventief vervangen van de pomp qua kosten verantwoord of zijn die dingen harstikke duur?

Jassy 0

13 jaar

Als je vermoed dat de lekkage aan de pomp aanwezig is, zal het lek zichtbaar moeten zijn d.m.v. de contrastvloeistof die toegediend is.
Er loopt geen deel koudemiddel weg, het systeem loopt helemaal leeg ! tevens lekt er ook compressor olie weg.

Het is altijd verantwoord om de compressor te vervangen indien er een lekkage aan te bespeuren valt, ook vanwege de kosten of je moet afwachten tot die vast loopt en dan zijn de kosten nog hoger.
Goedkoop zijn die dingen niet, er komen verschillende type compressors voor, het vervangen heeft weinig zin als je niet weet waar het lek zit ! het lek kan ook aan de verdamper zijn komt vaker voor bij de 206 en niet alleen specifiek bij dit merk.
Indien een lek aanwezig is zal ook de filter/droger vervangen moeten worden.

TheoStek 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.