close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: airco probleem en losse stekker...

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

al geruime tijd bezig om de airco werkend te krijgen, montage nwe pomp, omdat de oude nog al herrie maakte. opnieuw laten vullen met 720 gram, maar helaas nog steeds geen reactie van de pomp.

nu hangt er, in de buurt van de pomp, ook een stekker los, ik kan niets vinden waar deze aan zou moeten. draadkleuren zijn groen-groen/geel

ook staat er in het schema iets van een relais, de stekker die los hangt heeft maar 2 draden en lijkt mij te weinig voor een relaias omdat daar een spoel en minstens 1 contact moet worden aangestuurd.

het betreft een manuele airco

Geplaatst door

Eric Van Der Plas (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kunt toch zien of de pomp is aangesloten, De stekker op de foto lijkt men niet van de aircopomp. De aircopomp heeft meestal maar 2 draden hoeft alleen maar een koppeling in te schakelen.

Highway 670
badge

6 jaar

Natuurlijk is de pomp aangesloten, er komt geen signaal op de stekker.... dus vraag ik me af waar die losse stekker voor is....

Ik vermoed dat de losse stekker van mistlampen zijn. Wat betreft je airco is het lang geleden dat het gevuld is?
Zijn de sensors niet getest (lage hoge druk). Heb je meeting verricht op het relais? Ik bedoel krijg je bijvoorbeeld een spanning van de schakelaar.

Highway 670
badge

6 jaar

Stekker is niet van de mistlampen, want die zijn gewoon aangesloten. Waar zit het relais?

Kijk eens of je op de groene draad een nummer kan lezen . Kan ik dat wel herleiden .
Denk dat het van de optie koplampsproeiers is .

Met de oude pomp werkte de airco wel ?
Je vervangt de pomp en de boel werkt niet meer ?
Of maakte de koppeling lawaai en niet de pomp ?
Zekeringen gecontroleerd ?
Kachelventilator werkt wel op alle standen ?

Heeft het altijd gedaan, tot een maand of wat geleden. Zekering is ok, als ik het boekje moet geloven is dat dezefde als die van de radio en info display. Pomp is echt overleden daar is geen twijfel over

het kan niet zo moeilijk zijn als je de juiste kennis en gegevens hebt. Als de airco nog voldoende koelmiddel heeft dan kan alleen de hoge en of lage druksensor roet in het eten gooien. Ik neem aan dat de pomp werkt. Is dit gecontroleerd door een iemand? Laatst hadden we een airco die niet werkte en hebben we de pomp van spanning voorzien. De pomp draaide maar kwam geen spanning en dan moet je verder controleren. De lage druk sensor kun je meestal door verbinden als deze 2 draads is. Je zult een schema moeten hebben of naar een airco bedrijf gaan die kunnen meestal door een paar simpele controles zeggen of er iets defect is dat ze nader onderzoek moeten plegen.

Highway 670
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.