Ik heb het volgende probleem. IK heb vandaag mijn airco opnieuw laten vullen bij een erkend specialist.
Volgens mij onnodig vanwege dat de drukmeter van het meetapparaat op 7.0 bar stond(of heeft dat er niets mee te maken??)
Nadat alle controles waren uitgevoerd en het geheel met 775 gram opnieuw was gevuld, deed de airco het nog steeds niet.
Ze gaven bij het bedrijf aan dat het een elektrisch probleem zou zijn en dat het aan het relais lag, die in de zekeringen kast onder de motorkap zit. Nadat ik had aangegeven dat deze was te testen, werd deze getest en dit bleek toch niet het probleem te zijn, aangezien deze toch wel werkte!
Overigens vorige week deed de airco het opeens nadat ik stevig had moeten remmen voor een dag op twee en daarna niet meer.
De auto heeft een climacontrol.
Als het aan het elektrisch systeem ligt, wat zou het kunnen zijn en waar kan ik het beste mee beginnen om te controleren van bedradingen, stekkers etc
Wie o wie kan mij helpen aangezien ik op korte termijn op vakantie ga naar het warme zuiden???
Alvast bedankt voor de moeite
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb het volgende probleem. IK heb vandaag mijn airco opnieuw laten vullen bij een erkend specialist.
Volgens mij onnodig vanwege dat de drukmeter van het meetapparaat op 7.0 bar stond(of heeft dat er niets mee te maken??)
Nadat alle controles waren uitgevoerd en het geheel met 775 gram opnieuw was gevuld, deed de airco het nog steeds niet.
Ze gaven bij het bedrijf aan dat het een elektrisch probleem zou zijn en dat het aan het relais lag, die in de zekeringen kast onder de motorkap zit. Nadat ik had aangegeven dat deze was te testen, werd deze getest en dit bleek toch niet het probleem te zijn, aangezien deze toch wel werkte!
Overigens vorige week deed de airco het opeens nadat ik stevig had moeten remmen voor een dag op twee en daarna niet meer.
De auto heeft een climacontrol.
Als het aan het elektrisch systeem ligt, wat zou het kunnen zijn en waar kan ik het beste mee beginnen om te controleren van bedradingen, stekkers etc
Wie o wie kan mij helpen aangezien ik op korte termijn op vakantie ga naar het warme zuiden???
Alvast bedankt voor de moeite
het is een bekent probleem, dat het relais in de BSI (zekeringkast) sneuvelt, ik zou dit toch effe bij de dealer laten controleren. Deze zin overigens niet goedkoop!! geloof eregens rond de 300 euro excl. montage en inleren op de motor EBE. Maar het kan natruurlijk ook iets anders zijn.
Hallo Marcel. Allereerst bedankt voor de reactie. Toch nog enige vragen!
Is het in de zekeringenkast onder de motorkap of onder het dashboard? en welk relais is het dan?
Wat is de reden dat zo'n een relais zoveel moet kosten of is er nog een andere reden waarom dit zo hoog bedrag is? Is het mogelijk om dit zelf te vervangen? of beter repareren?
zou het ook de airco compressor kunnen zijn. Het schijnt dat deze word aangedreven door de v-snaar, maar het buitenste gedeelte moet dan ook meedraaien. En ik geloof dat dit bij mij niet het geval is.
Kan dit dan ook met het relais te maken hebben.
18 jaar
Het is de zekeringkast onder het dashbord, het relais zit hier in, dus is niet los te vervangen. Nou heb ik wel eens gehoord dast er her en der mensen zijn die zo'n relais vervangen (zonder gerantie natuurlijk)
Als daadwerkelijk de zekeringkast (bij peugeot BSI genoemt) stuk is, kun je deze helaas niet zelf vervangen, dat moet bij de dealer via de diagnose apperatuur.
Het kan idd ook de compressorkoppeling zijn, dit kun je controleren door rechtstreeks 12 V op de stekker te zetten, je moet dan een klik geluid horen. Als dit niet het geval is, wil het niet zeggen dat de koppeling kapot is, het kan ook zijn dat de luchtspleet van de koppeling tre groot is. Ik geloof dat deze maximaal 2mm mag zijn.
Veel succes, en laat even weten als je het opgelost hebt.
Misschien kun je de airco uitlezen want het is een klimacontrol op storingscodes, inderdaad kun je de koppeling rechtstreeks aansturen, speling moet echter tussen 0,4 en 0,8 m/m zijn, een druk meten is niet genoeg hoge druk ongeveer 8-9 bar lage ongeveer 2-3 bar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar