Peugeot 406 2 liter break automaat: al4 automaat.

Bouwjaar: 2002

Ik heb 5 jaar en 100000 km gereden met een 406 1800cc automaat bj 1999.
Nu heb ik een 406 2000cc automaat bj 2002.
Het valt me op dat deze veel anders schakelt dan de eerdere peugeot.Vooral bij de laatste versnelling van 3 naar 4, wil het toerental soms iets verhogen bv 100 toeren, een seconde , en dan pas verlagen. Bij peugeot zeggen ze dat de bak normaal schakelt.
Is de bak van een 2 liter automaat anders dan van een 1.8 liter.En zijn de schakelpatronen in de loop van de 3 jaar aangepast, om het schakelen soepeler te laten verlopen.(1999-2002) Ik heb nog garantie tot eind November 2004.Of moet ik bang zijn voor vroegtijdige slijtage, door die slip bij het overschakelen van 3 naar 4?
Storend is het niet.

gerard3568

Geplaatst door gerard3568 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

PBleeker (0), 19 jaar geleden

Je kan je vraag ook eens stellen aan de importeur...

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

De eerste automaten van de 406 hadden problemen in de bergen dat is later door andere software en kleppen verholpen.Deze nieuwe bakken zijn prima en zonder storingen. Ook de oude hadden trouwens hier in Nederland weinig problemen, alleen in de bergen met een caravan.

gerard3568 (0), 19 jaar geleden

Nog een keer naar de garage geweest, proefgereden,samen met een specialist automaten. Vind de kleine slip in de automaat bij schakelen van 3 naar 4 geen probleem.Zal volgens hem geen extra slijtage leveren aan de rembanden van de bak.Het is nl. maar een fractie van een seconde, die slip.Hij doet het trouwens ook van 1 naar 2 bij koude motor, de eerste keer bij wegrijden.Alles is softwarematig geregeld.
Krijg nog antwoord van de importeur peugeot.
Misschien vergelijk ik het schakelen van deze peugeot ook te veel met mijn vorige 406.Ik vind wel dat deze automaat beter terugschakelt in de stad,bij gas terugnemen zodat je minder met het rempedaal werkt.

gerard3568 (0), 19 jaar geleden

Vandaag antwoord peugeot importeur:De slip soms bij schakelen van 3 naar 4 is normaal, om het schakelen nog soepeler te laten verlopen.De nieuwe automaten schakelen nog soepeler en bij een lager toerental.
Ik ga er nu van uit dat ik nog jaren met plezier en zonder onkosten aan de automaat zal rijden.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Prima, Ben blij dat peugeot Nederland het heft weer in eigen hand genomen heeft zodat de lijnen tussen de dealer en de bron(importeur-fabriek)lekker kort zijn.Als ze nu nog wat toegankelijker worden komt het toch nog goed.Veel veilige kilometers toegewenst door Oldtimer Jansen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.