Peugeot 406: Auto geeft vanzelf gas?!

Bouwjaar: 2001

Na problemen met mijn koppeling is deze vervangen. Nu merk ik het volgende. Als ik langzaam rijd in de 2e versnelling kan ik het gas helemaal loslaten. De auto rijdt gewoon door zonder af te slaan. Vond ik vreemd, daarom ook in 1e en 3e versnelling geprobeerd en wat blijkt hetzelfde. Auto sputtert wel maar slaat niet af. Lijkt mij niet normaal. Auto rijdt verder prima maar ik vraag me af of dit niet tot extra slijtage of problemen op termijn leidt.

pha

Geplaatst door pha (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

rubenrispens (0), 18 jaar geleden

Dat is toch heel normaal hoor, als je langzaam rijdt dattie op het staionair toerental blijft lopen. Het is abnormaal dat hij dan zou afslaan. Welk toerental loopt hij, en is het een benzine of een diesel?

RAH (0), 18 jaar geleden

Mijn ervaring met diverse peugeot's (309, 605, 406 Ph I, 406 Ph II) is dat de motoren zorgen dat ze niet afslaan. In de eerste vernelling wegrijden zonder gas te geven is vrij makkelijk. Alleen als je de koppeling abrubt laat schieten slaat de motor af, anders geeft de stappenmotor gas bij. Ik heb (per ongeluk) ook een Honda Civic gehad, dat is toch heel iets anders, om daarmee ook zonder gas geven weg te kunnen rijden moest je behoorlijk met de koppeling spelen, dat in tegenstelling tot Peugeot.

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Voor de 406 1.8 16V is dat normaal, doet ie van mij ook. Als het toerental boven stationair blijft hangen zou ik de afstelling van de gaskabel bij het gasklephuis eens bekijken. Bij een benzinemotor is hier met een veertje de gaskabel af te stellen.

heemskerk4251 (0), 18 jaar geleden

Als je goed oplet zul je zien dat het toerental nooit direct terugzakt naar 850 toeren, De stappenmotor doet het inderdaad in stappen. Eerst naar 1200 toeren en dan langszaam naar het uitgangspunt 850 toeren. Dit is geen probleem als de koppeling is ingetrapt. Doe je dit niet dan krijg je in z'n tweede versnelling een zetje mee. Dit is even wennen. Zo is de motor door de electronica ingeregeld. Niks om je zorgen over te maken.

pha (0), 18 jaar geleden

Mooi, ben ik gerustgesteld. Mijn vorige auto (Megane) had dit niet, of althans veel minder merkbaar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum