Peugeot 307 2001: Auto is eco mode. Wil niet meer starten. Centrale deur vergrendeling doet het niet. Krijgt geen vonk. Motor draait wel

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Hallo,

Ik heb een Peugeot 307 uit 2001 auto loopt op benzine. Donderdagochtend wil ik naar werk maar de auto wou niet meer starten. Gisteravond naar gekeken en nu momenteel ook. Anwb heb ik eerst gebeld en laten kijken. Hij kon niet de auto uitmeten met de tablet. Waarom wist hij niet. Alle zekeringen waren goed. Ook gaat de auto niet op centrale deur vergrendeling.anwb gaf wel aan dat de accu niet helemaal goed was. Nadat de anwb weg was en later op de dag met een vriend heb gekeken, zagen wij dat de auto in “eco mode” staat. Hij heeft voor de zekerheid alle zekeringen nagekeken, of de motor benzine krijgt, alle bekabelingsbomen nagekeken met een multimeter maar dat klopt allemaal. Vervolgens de bonbine gecheckt en de bougies. Bougies waren auto dus hebben wij vanochtend een nieuwe bonbine blok gehaald plus bougies. Nog steeds geen vonk. Weten jullie misschien wat er aan de hand is?

Tommyyyyy

Geplaatst door Tommyyyyy (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

bert klein (80) PRO, 3 jaar geleden

Zou maar eerst uitzoeken waarom je met uitlezen niet in het motorregelapparaat kan komen, wegrijbokkeerring geblokkeerd , verbinding contactslot naar regelapparaat,, onjuiste sleutel transponder storing ,zekering slechte klemverbinding zekering kast

harry4203 (415) PRO, 3 jaar geleden

configuratie bsi gewist wellicht, komt wel eens vaker voor. bij dealer brengen en uitlezen. (of een universeel met originele testapp).

patrickmk3 (0) PRO, 3 jaar geleden

deze auto moet zowieso heel specifiek uitgelezen worden al.
anders wil het nog wel is moeilijk zijn.
beste is diagbox of een goeie scanner en dan echt alle gegevens invullen motorcode build number en type ecu.
zit even te twijfelen of deze nu nog een inertia schakelaar onder de motorkap heeft zitten.
anders google dit even en controleer beide kanten schakelaar spanning heeft.
brand motorstoringslampje wel als je auto op contact zet ?

hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden

Ik sluit me aan bij Harry. Probleem van het verlies van de configuratie in de BSI ontstaat meestal door slechte accu of na loskoppelen van de accu. Is de BSI zijn configuratie kwijt, dan zie je dit direct met de juiste diagnose apparatuur. Het chassisnummer in de BSI is dan verdwenen en daarvoor in de plaats staat er een rij alpha- tekentjes (Griekse A)

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.