hallo
als ik mijn auto sochtends start loopt hij 3 seconden en slaat weer af, als ik gas bijgeef
pruttelt hij eerst op 3 cilinders en na 20 sec. gaat hij over op 4 en kan ik rustig het gas loslaten.
ik heb al enige slangen vernieuwd en temperatuursensoren (alle 2), bouten nagedraait van inlaatspruitstuk
en bougies rotor verdelerkap bougiekabels vernieuwd.
heeft iemand een idee? ik dacht zelf aan de bobine namelijk
gr hylke
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je je uitlaatgaswaarden al gecontroleerd op dat moment? Daaraan kan je nml zien of hij op dat moment teveel of te weinig brandstof krijgt. Bobine geeft eigenlijk alleen problemen als hij warm word of koud als hij vochtig is en dan niet op 1 cilinder probleem maar op alle 4.
jah het h.c. is wel veel te hoog 250 geeft hij aan, verder klopt het wel redelijk co wel wat aan de hoge kant.
ik zal morgen even compressie meten en dingen nakijken want ik haalde er een bougie uit en zat er een luchtbel in het gat waar de bougie in hoort
misschien, of hoogstwaarschijnlijk lekke koppakking of kop, omdat als de motor warm is namelijk wel goed loopt.
en met te weinig brandstof of te veel zou hij het met warme motor ook moeten doen lijkt mij.
Een hc van 250 ppm is bij koude motor redelijk normaal maar ik denk dat je zelf het antwoord al geeft, nml bij een lekke koppakking loopt de auto gewoon goed en als je de auto met warme motor uitzet loopt door de druk in het koelsysteem koelvloeistof langs de pakking in 1 cilinder en als je dan de afgekoelde motor weer start zal deze cilinder niet mee lopen de eerste 15-20 seconden omdat er koelvloeistof in staat. Een simpele controle die meestal uitsluitsel geeft is; koelsysteem met koude motor bijvullen tot mimimum, dop monteren, motor warmrijden tot bedrijfstemperatuur ( liefst min. 1/2 uurtje ), auto nacht laten staan en voordat je hem start dop losdraaien en luisteren of er nog druk op het systeem staat. Als er idd nog druk op staat is het zeker een kapotte pakking of kop.
Hallo, weet je al iets meer?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar