close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: auto schud met optrekken

Bouwjaar: 1989

hallo als ik versnel met mijn 205je dan gaat bij een bepaalde snelheid de hele auto schudden en bibberen nu als ik een bepaalde snelheid bereik is het weer over en rijd goed men zegt dat het een aandrijfas is is er ook gewoon mee goedgekeurt maar hinderlijk is het wel wat kan dit zijn?en als het de aandrijfas is hoe kom ik er dan achter welke kant dit veroorzaakt?je zult zeggen die langere want daar zit nog weer een gewricht in maar hoe weet je dit zeker

Geplaatst door

corres (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Cor ik denk dat er een onballans in de wielen cq banden zit.
Ballanceren en uitlijnen is vaak genoeg!
als het je aandrijfas is dan kan je een bocht naar links of rechts nemen met uiterste stuuruitslag is het goed te merken.
Altijd krijgt het binnenste wiel en het hoogste de aandrijving.
Bocht naar links de linkerkant.
Rechts de rechterkant, waar je het meeste gerommel voelt en hoort is de boos doener.
Alle bij kan ook?
Maar dat moet er dan al langer in zitten dat gerommel en word steeds erger.
Veel succes Gr Willem

w.vries28 0

18 jaar

willem, een aandrijfas hoeft niet van zich te laten horen als hij slecht is!!

als de binnenste homonkneet naar de filistijnen is, zul jij deze niet horen knakkeren door een bocht om dat deze maar minimaal heen en weer gaat.

in dit geval van cor, is het toch echt een homokneet die dit veroorzaakt, en de kans is groot dat het 1 van de binnensten is die het doet.

welke van de 2 is een kwestie van demonteren, en voelen of er dode punten in zitten.

wij welke snelheid is deze triling aanwezig cor? balanceren zit meestal tussen de 80km en 120km.

is het aleen met optrekken? en zodra je konstant rijd is het over? dat zijn de assen.

is het altijd bij de zelfde snelheid? b.v rond de 100km? dan is het balanceren.

maar ga maar van de assen uit! gaan als warme broodjes bij de 205.

succes

arie549 0
badge

18 jaar

Arie zo leer je altijd weer toch , nog bedankt voor de aanvulling.
Ik heb ook maar getracht een idee tegeven hoe en wat.
205 uit 89 zal wel meer slijtage vetonen en dat speeld zeer zeker ook mee in het bewegen en trillen.
Ik hoop dat cor er uit komt zonder teveel kosten.
Gr Willem.

w.vries28 0

18 jaar

indd willem, zo leer je van elkaar.

arie549 0
badge

18 jaar

beste mensen alvast bedankt voor de reacties maar ben er nog niet uit auto op bokken gezet wielen laten draaien en met gas geven schud weer de hele auto het speelt zich voornamelijk af als ik in de drie rijdt bijv als je de snelweg op gaat maar kan echt niet merken welke as het is als het al die as is

corres 0

18 jaar

oja ik merk dat als de auto koud is het niet zo erg is als dat ie warm word hoe langer ik rij des te erger word het

corres 0

18 jaar

Cor het lijkt wel op een koppelings probleem.
Dan is het met optrekken en slippen van de koppeling het ergst.
als dat zo is zijn je drukgroep en of koppelings platen krom.
Wat ook nog kan is het uit proberen een lange bocht naar links of rechts of dan er verschil in het schudde van de wagen ?
Dan zou ook wel een velg krom of band niet mooi rond zijn.
Succes gr Willem.

w.vries28 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.