close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: Motor Management lampje brandde, start nu niet meer

Bouwjaar: 1992

Peugeot 205 1.1 XE, bouwjr: '92, motor: TU1M, km stand 250.000, benzine

Vanmiddag ging ineens het motor management lampje op mijn dashboard aan (linksboven bij de benzine meter, soort "katalysator tekentje" met 2 a 3 warmte streepjes erboven). De motor leverde op dat moment geen power meer, ook niet bij terugschakelen.

Na 3 seconden ging het lampje uit en deed alles het weer gewoon. Na ongeveer 200 meter ging het lampje echter weer aan en stopte de hele motor ermee, alle lampjes in het dashboard gingen branden. De motor wilt nu niet meer starten, zelfs niet als ik het gaspedaal helemaal ingedrukt houdt.

Ik doe het onderhoud zelf aan de auto en heb zo'n 200 km geleden het volgende vervangen: bougies, rotor, verdeelkap, luchtfilter en benzinefilter.

Z'n 3 weken geleden begonnen de problemen namelijk, toen de auto een tijd stationair had gedraaid, uitgezet was, en daarna ook niet meer wilde starten. Pas bij vol gas startte hij wel. Een kleine week daarna, sloeg de motor tot 2x toe uit terwijl ik voor een verkeerslicht stond te wachten (motor loopte stationair). Aan de hand daarvan, heb ik de gaskabel 1 tandje strakker gespannen, waarna dit probleem niet terugkeerde.

Wie kan mij vertellen wat het kan zijn? Zelf dat ik aan misschien de lamdasondesensor of allicht de benzinepomp, maar wie kan mij wat meer duidelijkheid verschaffen?

Bij voorbaat dank voor de genome moeite!

Stan Wolf.

Geplaatst door

swolf82 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zoek het in de brandstofdruk. Als de druk af en toe te hoog wordt verzuipt hij, als de druk te laag wordt heeft hij geen vermogen meer. Bij een te lage druk kan het starten ook moeilijker worden.
Een andere optie is een defecte motortemperatuursensor.

uitlezen is het beste.

John5711 0
badge

18 jaar

Vandaag is gebleken dat dit de ontsteking was die niet meer goed functioneerde. Deze is vervangen, waarna het probleem opgelost is.

Bedankt voor de oplossingen.

swolf82 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.