Ik zit met een probleem.. ik dacht kom laten we even de carberateur schoonmaken en de startmoter. Ik alle bougieskabeld eraf getrokken en vervolgens deze mooi schoongemaakt. ik alles weer aansluiten. en niks he rrr rrr plof. Ik na vragen zit er een volgorde in. 1-3-4-2 . ik uitzoeken maar nu weet ik nog niet op welke plek welke kabel moet komen zitten wie kan me helpen...
alvast bedankt !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De eerste cilinder zit aan de kant van de versnellingsbak.
Dan is het inderdaad 1-3-4-2. De eerste cilinder moet op bdp staan (bovenin), en dan moet de eerste cilinder een vonk krijgen.Je kijkt dan naar de rotor, en steekt de bougiekabel van de eerste cilinder op die aansluiting. Als je dan terwijl de verdelerkap er nog af is, de auto iets naar voren beweegt (in de versnelling)zie je wat de draairichting is van de motor. Als je die weet kan je de andere kabels in die richting doorstekkeren.
Je kan ook gewoon kijken wat de draairichting is, en dan gewoon proberen totdat de volgorde goed is.Zolang je 1-3-4-2 aanhoud heb je slechts 4 mogelijkheden.
ik dacht dat bij de meeste verdelerkapjes de volgorde aan de binnenkant v/d verdelerkap is ingegoten, maar kan het fout hebben. Even je verdelerkap eraf en aan de achterkant kijken.
19 jaar
John bedankt ik snap wel wat je bedoelt, maar de rotor is een soort boemerang en staat in stilstaande positie naar beneden. is het dan niet zo dat hij dan al 2 punten een vonk kan geven?? of zie ik dit verkeerd. En is het ook niet zo dat als ik de verdeler kap eraf heb. en dan start ook kan zien wat de draai richting is van de rotor en dan die volgorde moet pakken.
alvast bedankt!
19 jaar
nee hij geeft op 1 punt een vonk inderdaad als je de motor start kun je ook de draairichting zien maar lje moet wel weten wat cilinder 1 is
succes jan
Je kan de krukas blokkeren met een M6 boutje in het vliegwiel, langs de "flank" waarmee de motor aan de versnellingsbak zit(aan de voorkant van de motor).Als je in dat gaatje een boortje 6MM of boutje M6 stopt en met een sleutel de krukas draait, valt op een bepaald moment het boortje/boutje in een gat in het vliegwiel. Je eerste zuiger staat dan op bdp, en de rotor bij bougiekabelaansluiting 1. Vergeet niet het boortje/boutje te verwijderen voordat je start!!!!
Dus kortom 1 punt staat dan net is lager als de ander en daar bevind zich dan de eerste onstekingplaats en deze is voor Cilinder 1.
Ik heb zelf een Peugeot 205 XS 1.4 '89 en ik dacht dat 1e cilinder bij de distributie riem zat.
19 jaar
Peugeot begint bij het vliegwiel te tellen.
Hallo probleem is opgelost ;) had 1 en 4 omgedraaid :) maja was vergeten cilinder 1 op BDP te zetten :)
bendankt voor alle hulp!!
Fijne feestdagen allen
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar