auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: Auto Slaat Niet Aan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Goedemiddag,
ik heb hier een P307,2.0HDI RHS motor met het volgende probleem:
Na tanken wilde de auto niet meer aanslaan, met moeite is deze met aantrekken aangeslagen,maar na ongeveer 230km sloeg de motor af en niet meer aan de praat te krijgen.
uitlezen geeft aan code 0380(GLOEIRELAIS) defekt, ik heb eerst de gloeibougies getest en deze waren alle vier kapot en dus gelijk vervangen, de motor slaat nog niet aan alleen met REMMENREINIGER en dan blijft de motor gewoon lopen en slaat ook niet af totdat je deze zelf afzet,dan wil het weer niet aanslaan totdat je weer beetje remmenreiniger inspuit en dan kun je gewoon de hele dag rijden....
Ik heb een andere GLOEIRELAIS van een andere auto(gebruikt) opgezet maar slaat ook niet aan, dus mijn vraag:moet ik beter een nieuwe bestellen en dan proberen; of weten de heren wat hier aan de hand is met deze auto? GRAAG EEN SUGGESTIE EN ALLE HULP IS WELKOM!

Mvg abccorrect

Geplaatst door

abccorrect (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zonder gloeien slaan ze ook wel aan, het is immers een direct ingespoten diesel. Als de raildruk te laag is zal de computer de verstuivers niet eens vrijgeven.
Lijkt toch op lucht in het systeem steeds. Zit er een balgje op? Anders heeft de auto een elektrische opvoerpomp. Verstuiver-retour getest?
Niet per ongeluk benzine getankt? Een beetje?
Als het gloeien gewoon nodig is met starten(gewoon even aansturen bv) is de motor wat moe aan het worden. Temperatuursensor ok?
Hij is tenslotte al 8 jaar oud en hoeveel kilometers erop?
Tja, de hogedrukpomp slijten ook wel eens.

marcel7031 0
badge

14 jaar

Bedankt voor de snelle reactie,
deze auto stond met pech nadat er getankt werd in Spanje voor het franse grens, toen wilde de auto niet meer aanslaan. met aantrekken dus wel en met remmenreiniger ook en het het gekke is dat de auto blijft lopen na aanslaan remmenreiniger, dus de pomp kan het toch niet zijn? deze auto heeft een elektrische pomp in de tank en dat werkt prima ,gezien de dieselstraal die uit leiding komt na de filter. tijdens uitlezen heb ik ik de motor gestart met remmenreiniger en de waardes uitgelezen en de druk van de pomp was 30bar, uitlees apparaat kts200 gaf wel aan laag spanning luchtmassameter(LMM), maar dat kon wel gewist worden en de code P0380(gloeirelais defekt) kon niet gewist worden.
de auto heeft 280000km op teller en wat betreft de diesl is wel een beetje verdacht, ruikt niet zo sterk als de hollandse diesel....maar ruikt niet naar benzine..das zeker

abccorrect 0
badge

14 jaar

Een flinke dieselstraal????? Hoeveel druk is dat dan? Das ongeveer hetzelfde als tegen een band schoppen en zeggen dat de spanning goed is. (grapje) Druk van lagedrukpomp hoort rond de 3 bar te zijn.
En die pompdruk lijkt me erg laag met 30bar.

hans4074 0
badge

14 jaar

doe jezelf een plezier, en doe er eerst eens nieuwe dieselolie in. als ie dan nog niet goed is (zoals reeds gemeld) de retouropbrengst van de verstuivers en de druk van de opvoerpomp controleren.

harry4203 3150
badge vip badge

14 jaar

Krim, de HDI's van PSA gloeien NIET als de temperatuur BOVEN de -8°C is. volgens mij blijf je ook focusen op de foutcode, de HD pomp MOET minimaal 300(!) Bar leveren voordat de verstuivers worden aangestuurt, is de druk van de opvoerpomp goed? Voor en NA het filter?

Wat ik zo vermoedt na het lezen is het volgende:

1: De start motor is slecht, deze heeft hierdoor een lagerstartoerental, waardoor de HD pomp, niet aan de vereiste 300B kan komen

of
2: De stopklep blijft iets hangen waardoor de HD pomp niet voldoende druk kan leveren, slaat de motoraan, door de remmenreiniger neemt de druk toe, en wordt de stopklep terug gedrukt,

of
inwendige slijtage pomp + hoger retour verstuivers waardoor er problemen met de brandstofdruk is

is de retour wel te meten met gewoon opvangen van hoeveelheid diesel in bekertje? of moet ik er een apparaat voor hebben?
waar zit deze stopklep fordmonteurje?
startmotor draait heel goed rond,nadat ik de accu voor een weekendje heb opgeladen
probleem blijft. ook als ik met diesel in inlaat kanaal verstuif met een drukfles doet de motor het niet,maar wel met een klein beetje remmenreiniger!vreemd....
deze auto heeft een opvoerpomp in tank ,dus als ik contact aanzet komt er diesel uit retourleiding,(hoort dat zo?) een hele straal dus kan niet precies meten het onderlingsverschil met verstuivers

abccorrect 0
badge

14 jaar

stopklep zit op de HD pomp,

voor retour meter 4 de zelfde bekers naast mekaar, en in elke beker 1 slangetje van de retour, zie je van zelf als er een groot verschil in zit

is deze klep los te vervangen? is het die kleine aan de bovenkant of de andere grote aan de zijkant?
ik heb geprobeerd die bovenste los te halen maar ging niet, moet ik ergens mee rekening houden tijdens los halen?
txs

abccorrect 0
badge

14 jaar

zo ver ik weet kan hij NIET los vervangen worden

ben je nou al eens begonnen met jezelf ervan te overtuigen dat er zuivere dieselolie in zit, en dat de retouropbrengst niet te groot is? lijkt me goedkoper dan het vernielen van een hd-pomp door deze open te maken. en die waarschijnlijk ook niet eens defect is.

harry4203 3150
badge vip badge

14 jaar

mha, van de DW10 heb ik meerdere malen meegemaakt dat de HD pomp defect is, maar eerst retour meten

ik beweer ook niet dat het niet kan, maar ik heb het in m'n intussen 10jr bij peugeot slechts 2 keer meegemaakt. en meestal als ze stuk gaan is dit agv vocht in brandstof of tanken van benzine. en bij autos die zeer lang stilstaan komt het wel eens voor.

harry4203 3150
badge vip badge

14 jaar

en, hoe staan de zaken?

harry4203 3150
badge vip badge

14 jaar

Ik heb het in 2.5 jaar bij Citroën 10x mee gemaakt, de berlingo meerdere malen, een paar c5en, en een C6 ....

[quote=harry4203]ik beweer ook niet dat het niet kan, maar ik heb het in m'n intussen 10jr bij peugeot slechts 2 keer meegemaakt. en meestal als ze stuk gaan is dit agv vocht in brandstof of tanken van benzine. en bij autos die zeer lang stilstaan komt het wel eens voor.[/quote]
Of door slijpsel van rotgedraaide lagedrukpomp.

hans4074 0
badge

14 jaar

. retour meten met 4 potjes . deze verstuivers gaan weleens defect. krijg je hele rare storingen. 4 revisie er in of nieuwe er zijn 2 types zover ik weet . 1 die wel gereviseerd kan worden en de andere niet. let wel ze zijn prijzig. bij vervanging wel even de brandstoffilter vervangen en tja die diesel uit spanje er uit halen en goede er in gooien zou ik advieseren.

suc6 mvgr

apalracer 50
badge

14 jaar

Goedemorgen beste mensen,
alle eerst bedankt voor jullie meedenken.

Ik heb bijna alles gedaan wat jullie hebben aangebracht,maar helaas er zat geen concrete oplossing tussen, de auto rijdt sinds gister weer...een beetje per toeval is het defekt eigenlijk ontdekt. nadat ik de retouren heb gemeten en beetje diesel heb gemorst, wilde ik het schoon spuiten met behulp van remmenreiniger en lucht spuit en op dat moment nam de toerental van de motor toe(ik had de motor aan laten slaan met remmen reiniger om de accu goed op te laden)...ik heb gelijk brandplaatjes en afdichtings ringen bij de dealer gehaald (€ 9.79) en de motor start elke keer weer, gister de hele dag geprobeerd ,de auto APK gekeurd en heeft een keurige roetuitstoot.

heb pomp vervangen,startmotor,sensoren etc...uiteindelijk lag het aan de afdichtingen van de verstuivers, het probleem is opgelost en DAT IS HET BELANGRIJKSTE...
BEDANKT ALLE EN TOT DE VOLGENDE PROBLEEM!

mvg abccorrect

abccorrect 0
badge

14 jaar

Dus een compressieprobleem?
Bedankt voor de feed back

marcel7031 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.