close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207: Auto valt uit

Bouwjaar: 2009, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16V vti

Beste forumleden,
Ik heb een probleem met mijn 207.
Ik reed net weg en de auto viel tijdens terugschakelen naar 2 voor rotonde uit. Ook viel hij uit bij een stoplicht.
Hij doet het zowel als hij warm is en ook bij een koude motor.
Verder heb ik opgemerkt dat ik een redelijk scherp ratelgeluid onder de motorkap vandaan hoor komen als ik gas geef.
Zodra ik constante snelheid ga rijden of de gas los laat is het ratelgeluid weg (of minder, in ieder geval niet meer hoorbaar in het interieur).
Zou dit de bobine kunnen zijn? Bougies?
Of zijn er andere mogelijkheden? Het ratelgeluid komt bij iedere snelheid zodra ik gas geef.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan zeggen en er ervaring mee hebben.

Mvg

Geplaatst door

mrgti (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik stel voor langs een Peugeot garage langs te gaan?
Het geluid lijkt op wellicht een distributiegeklapper of zo? Pingelen? Rij daar niet mee door!

marcel7031 0
badge

11 jaar

Komt het vaak voor dat de distributieketting van een 207 sneuvelt ? Bij andere merken heb ik het wel eens gehoord, dat het vrij standaard is om de ketting te vervangen maar bij Peugeot?
In principe moet de ketting toch ruim een autoleven meegaan.. Iemand ervaring mee?
Lijkt inderdaad op pingel geluid.. (ook alleen hoorbaar bij belasting). Maar dit hoort de klopsensor bij een auto van 2009 toch te voorkomen?

mvg

mrgti 0

11 jaar

Heren, Ik ben er intussen uit dat het pingelen betreft.
Ook geeft de diagnose foutcode P0011 aan wat de nokkenasverstelling aangeeft.
Dit zou dus goed met elkaar in verband kunnen staan.
Nu is mijn vraag: Om de nokkenaspositiesensoren te vervangen... is dat plug and play? of moeten die ingeleerd worden.

alvast vriendelijk bedankt voor jullie bijdrage!!

mrgti 0

11 jaar

P0011 duid op een probleem met de inlaatnokkeastiming. Alle 2 de nokkenaspositiesensoren vervangen zou ik dan niet doen. Je kunt ze eventueel omwisselen om te zien of het probleem zich dan naar de uitlaatkant verplaatst. Het is dan echter wel noodzakelijk om de storingen te wissen de software van de inspuitcomputer te updaten en daarna de inspuitcomputer te initialiseren. Komt de storing P0011 dan nog terug, dan is er werkelijk een fysiek probleem met de inlaatnokkenastiming. Dit wordt meestal veroorzaakt door de elektroklep van de nokkenas versteller (in dit geval de achterste= inlaatzijde). Of de nokkenas timing is verlopen omdat de distributieketting uitgerekt is,deze gaat dan ratelen(lijkt op pingelen)
Wat betrefd het zogenaamde pingelen, ik twijfel of dit echt zo is. Op LPG pingelt een motor namelijk veel later omdat het octaan getal van lpg veel hoger ligt dan van euro 95. Hierbij dus de vraag de vraag , treed het pingelen op bij het rijden op lpg of bij het rijden op benzine ?

Updaten van de software is dealer werk.

Vriendelijke groet,

Peugeottechnieker

Beste peugeottechnieker,
Alle 2 vervangen lijkt me inderdaad onnodig. Echter heb ik niet de beschikking over apparatuur om de inspuitcomputer en dergelijke up te daten.
Dus ik denk dat ik hem naar de dealer breng. Het geluid lijkt van LV te komen als je erin zit. Mij lijkt de distributieketting het niet, maar je hebt gelijk.. niks
uitsluiten. Je hebt uiteraard gelijk wat het octaangetal betreft, maar hij doet het op beide brandstoffen (ook net zo erg naar mijn gevoel).

Mvg

mrgti 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.