Peugeot 207: Tikken bij 70 graden

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: E5FW

Peugeot 207 SW 2008
Het is een schadeauto die lang heeft stilgestaan, start en loop wel op klinkt dan goed maar begint te tikken bij 70 graden, dan zet ik hem uit. Kleppen?

peukor

Geplaatst door peukor (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

go-tje (0), 11 jaar geleden

Als de motor warm is, gaat de thermostaat open waarna koelvloeistof door de motor en de radiateur wordt rondgepompt. Misschien de pomp van de koelvloeistof?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Radiateur

harry4203 (490) PRO, 11 jaar geleden

klep van benzienedampafvoer zeker, hoort zo (tik rv vanuit binnenscherm?)

go-tje (0), 11 jaar geleden

Je hebt gelijk, harry.
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de benzinedampafvoer ( electroklep ) actief werd bij hogere snelheden ( hoger dan 70 ), maar kan daar nu niets van terugvinden.

Vind nu wel hogere toerentallen:
http://www.amt.nl/PageFiles/16194/002_20...

of wanneer de motor in de gesloten regeling draait ( i.e. lambdaregeling van de brandstoftoevoer actief )
http://www.timloto.org/download/pdf_lesb...
( pagina 31 )
[ edit: Vreemd, deze link werkt niet vanuit problemcar. Werkt wel met locatie kopieren in de adresbalk op een nieuw tabblad. ]

Dit gebeurt dus ook bij hogere temperatuur.

peukor (0), 11 jaar geleden

Bedankt, voor het meedenken, het bleek de waterpomp te zijn, beschadigd door de aanrijding.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.