Peugeot 406: automaat probleem

Brandstof: Benzine, Motorcode: 18 16v

Het probleem is dat als je het contact aan zet, gaan meteen de lampjes branden van de sneeuw stand en de sport stand. Ik weet dat dit aan geeft dat er een probleem met de automatische trans missie is. Maar het rare is dat die dan ook al meteen in nood loop staat (rijd weg in derde versnelling. uit laten lezen bij de dealer maar die kunnen niets vinden. Uit eindelijk het kleppen blok verwijderd en laten controleren bij een transmissie specialist. ook daar mankeert niets aan. zelf heb ik hem ook nog uit gelezen en daar komt uit (shift lock open circuit) maar dat zit op deze peugeot niet op.
Mijn ervaring is dat normaal gesproken een transmissie een probleem heeft, hij in noodloop gaat op het moment de fout optreed. En als je het contact afzet en opnieuw start dat de fout dan weg is tot de fout weer optreed. Maar hier is blijkbaar een fout die zich al voordoet op het moment dat je het contact aan zet.
Ik weet alleen niet meer waar ik zoeken moet IEMAND IEDEEN dan hoor ik het graag.

PS alle zekeringen heb ik al gecontroleerd maar die zijn allemaal goed.

vibbetje

Geplaatst door vibbetje (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

van welk bouwjaar is ie? Ik denk dat hier een AL4 bak in zit, vervang hier van eens de electro klepjes

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Inderdaad gewoon de volledige gegevens in het kadertje invullen, dus ook graag bouwjaar. Staat er niet voor niets.
Om eventueel nog wat meer info op te kunnen zoeken is het voor de peugeot-mensen handig om de laatste 8 cijfers van het chassisnummer hier even te plaatsen.

GOVA (0) PRO, 12 jaar geleden

Je zegt toch zelf waar de fout zit : "shift lock open circuit" . Zit er zéker op.
Dus draadbeuk of kapotte elektroklep van de koppelomvormer , weerstand klep moet 5,5 ± 0,5 Ω zijn bij 20°C.
Kan je zelfs nameten zonder aan de bak te sleutelen. Eerst meten en nadenken, dan sleutelen, maar ja dat kom je hier op het forum wel vaker tegen.
Het wegrijden in 3 de versnelling is een noodloopstrategie voor ALLE ernstige fouten van deze AL4 DPO bak.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/24/...][img]http://img24.imageshack.us/img24/9117/co...[/img][/url].

vibbetje (0) PRO, 12 jaar geleden

het bouwjaar 1999 en de bak is een AL4. De twee electro kleppen zijn vervangen omdat we het kleppen huis er toch af hadden en ik weet dat deze kleppen regelmatig problemen geven. maar de shift lock zit er niet op. ik neem aan dat die bij de pook moet zitten. maar daar zit geen blokeer inrichting ook geen bedrading die het zou moeten bedienen. en de bak schadelde goed tot dit probleem zich voordeed en ook toen zat ergeen shift lock op.

GOVA.("shift lock open circuit" . Zit er zéker op.
Dus draadbeuk of kapotte elektroklep van de koppelomvormer , weerstand klep moet 5,5 ± 0,5 Ω zijn bij 20°C.
Kan je zelfs nameten zonder aan de bak te sleutelen. Eerst meten en nadenken, dan sleutelen, maar ja dat kom je hier op het forum wel vaker tegen.
Het wegrijden in 3 de versnelling is een noodloopstrategie voor ALLE ernstige fouten van deze AL4 DPO bak.)

zo ver ik weet is een schiftlock een beveileging dat je niet kunt schakelen zonder de rem in te trappen. Dat zit op deze 406 niet op. Dus als je dan ff je eigen woorden terug leest. ( eerst meten en NADENKEN )

Maar toch bedankt voor je input

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.