Hallo,
Ik heb hier een peugeot 406 Coupe 3.0 V6 staan uit "98" (model D8)
Nu heb ik een storing in de automaat te zien aan de knipperende sport/winterstand.
Probleem doet zich voor zodra je boven 80kmh rijdt of als je veel vermogen vraagt bij een lagere snelheid.
Het probleem is nu dat de automaatbak 4HP20 niet uit te lezen is door een testkast. Wij hebben hier zelf de Bosch KTS 680. Ben ook al naar de Peugeot dealer geweest maar die konden er ook niet in komen.
Ik heb inmiddels al 2 andere automaatbak ecu geprobeerd. En heb tevens een andere motor ecu geprobeerd.
Heb de bedrading op de ecu van de automaat gedeeltelijk gecontroleerd en lijkt goed te wezen.
Viel mij ook op dat er naast de eobd stekker nog een 2pins stekker zit. Die word beschreven als diagnose aansluiting voor de automaat ecu. Dit is denk ik voor het uitlezen van knipper codes.
Wie heeft enig idee wat ik nog meer kan proberen?
Alvast bedankt.
Groeten,
L.Tiersma
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die 2 polige stekker had de dealer denk ik ook moeten gebruiken voor het uitlezen. Die heeft er als het goed is een 2 polige kabel voor. Het is al weer even geleden maar nu ik dit zo lees begint het mij steeds meer te dagen.
Dus vraag aan de dealer of hij de automaat nog eens wil uitlezen via de 2 polige stekker.
[quote=peugeottechnieker]Die 2 polige stekker had de dealer denk ik ook moeten gebruiken voor het uitlezen. Die heeft er als het goed is een 2 polige kabel voor. Het is al weer even geleden maar nu ik dit zo lees begint het mij steeds meer te dagen.
Dus vraag aan de dealer of hij de automaat nog eens wil uitlezen via de 2 polige stekker.[/quote]
Wij hebben ook nog een oude diagnose kast waar wij dat ook mee moeten kunnen, maar weet alleen nog niet precies hoe dat werkt.
Begreep dat je dan ook een pin van de eobd stekker moet gebruiken en die 2pins stekker maar welke weet ik niet.
Als iemand mij dat kan vertellen zal dat al heel wat zijn!
Je hebt mail mijheer Tiersma !
Het blijkt dat de oude 30 polige diagnose stekker (voor modeljaar 98) ook de groene 2 polige er naast had zitten. Bij deze is alleen uitlezen via de 2 polige mogelijk. Vanaf modeljaar 98 zijn ze overgegaan op een 16 polige diagnose stekker en bleef de 2 polige stekker er gewoon naast zitten. Het is van af modeljaar 98 mogelijk om via de 16 polige of via de 2 polige uit te lezen etc. Bij de 2 polige moet de test app. ook verbonden worden met een plus en een massa. (eventueel uit de diagnose stekker).
Op de vraag welke pinnetjes je moet hebben moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven. Meten is weten zou ik zeggen.
Als je het echt wilt weten dan moet ik het even opzoeken op mijn werk.
Typisch weer een peugeottechnieker item met modellen en bouwjaren, haha. Ik blijf het knap vinden.....lukt mij niet om dat allemaal ook nog te moeten onthouden, laat staan te weten waar dit op te zoeken.
Gr.Hans
Hey Hans, je hebt mail(of topic)
Mag op slot. De PP2000 testkast heeft via de 2 polige stekker verbinding kunnen maken.
Helaas geen storingen gevonden.
Groeten, leon
doe anders voor de grap olie aftappen van de bak en opnieuw vullen
kijken of hij zwart is
zo ja bak mogelijk defect intern door verbranding
donker bruin
bak vullen en kijken of probleem weg is
vaak met nieuwe olie doet hij het beter
Vraag eens bij de dealer na of er op deze bak ook een modificatie zit op de electromagneetventielen welke op het brein zitten. Vervangen van deze icm de oliedruk sensor is in nagenoeg alle gevallen de oplossing van het probleem. Ik heb het nog nooit zelf geprobeerd, maar ik vermoed dat je met reinigen van deze delen en nieuwe olie (originele olie gebruiken) het probleem ook oplost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar