Peugeot 406 Break 2001: Automatic Gear Fault

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Betreft Peugeot 406 uit 2001 met chassienr. VF38ERFNR81329303
Nooit problemen gehad met deze auto totdat ik een nieuwe autoradio wilde inbouwen. Bij aankoppelen van de antenne ontstond er kortsluiting. De auto wilde daarna niet meer starten + geen info meer op de console. De zekering op de radio was doorgebrand + voor zover ik kon zien 1 zekering op de BSI. Na de zekering op de BSI vervangen te hebben startte de auto weer en de motor loopt prima. Verder werkt alles weer naar behoren.
Op de console display zie ik nu de melding "automatic gear fault" en de lampjes sport + ice knipperen. De versnelling stond in de "P" stand tijdens de kortsluiting en ik kreeg m niet meer van de P stand af. Wel d.m.v. een palletje opzij te schuiven. De automaat schakelde daarvoor perfect dus die is oke. Waarschijnlijk ligt het aan de BSI? Kan ik de BSI resetten of is deze te vervangen? Zitten er behalve het rijtje van 6 zekeringen nog meer zekeringen op of in de BSI? Of kan het ook aan de ECU die de versnellingsbak aanstuurt liggen.

De automaat staat nu in de noodloop en ik kan er gewoon mee rijden. Verder doet alles het en rijdt de auto prima in de 3e versnelling.
Zou zonde zijn als ik m naar de sloop moet brengen vanwege een elektronisch mankement terwijl de auto technisch verder nog in perfecte staat is.
Misschien weet iemand een simpele en niet kostbare oplossing.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de moeite.

Ruud2811

Geplaatst door Ruud2811 , lid sinds 5 maanden geleden

1 Reactie

Hempie1, 3 maanden geleden

Er zijn er misschien meer in het land maar In Oud-Beijerland zit een bedrijf dat niets anders doet dan het verhelpen van electronische storingen aan Renault, Peugeot en Citroën, jwa-autoservice.nl/. Men is daar zeer behulpzaam (ik werd op afstand naar de oplossing van mijn probleem geleid). Die hebben in een oogwenk de oplossing gevonden dus dat kan je de kop niet kosten. Belangrijke tip om 'm heel te houden: Rijdt er NIET mee, tenzij rechtstreeks naar de reparateur en dan nog zonder veel kracht te vragen want de bak kan oververhit raken. Heb overigens zelf een 406 break, 2.0dsl automaat uit 2001, heerlijke auto, ook nog na 400.000 nagenoeg probleemloze km's

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 Break of stel zelf een nieuwe vraag.