close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207: automatische transmissie

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1600

hallo, ik heb zojuist de drukregelkleppen van de al4 bak gewisseld. na deze gewisseld te hebben wil de auto helemaal niets meer; hij start niet meer, geeft een motorstoring aan, en de versnellingsindicator geeft ipv een letter twee horizontale streepjes. ik heb de bak opnieuw geopend om te kijken of het asje welk langs de drukregelventielen goed in de pal zat, is ok. de veer lijkt ook goed te zitten en zit in de uiterste nok. ik heb de bedieningskabel aan de bak losgekoppeld en de bak handmatig geschakeld; de indicator blijft niets aangeven en de auto blijft niet starten. ik kan de rempedaal ook niet indrukken, vermoedelijk omdat ik een vacuumslangetje losgehad heb ( weet niet of die vacuumgestuurd is of electrisch), verder kan ik de pook absoluut niet bewegen, ook niet met de kabel los; mogelijk komt dit doordat ik de rem niet ingedrukt krijg? HELP, svp!

Geplaatst door

colliemestreech (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik vrees toch dat er iets fout gegaan is met de stand van de schakelpal (de juiste inkeping) t.o.v. de veerstalen plaat boven het hydraulisch brein waardoor de meerstanden-schakelaar de P en/of N positie niet herkend. Volgens mij moet je de veerstalen plaat verwijderen terwijl pook in N staat en dan bij terugplaatsen van de veerstalen plaat rekening houden met het verplaatsen op moment dat je het torxboutje van de veerstalen plaat vastzet. Er is stukje speciaal gereedschap voor, maar zonder dit gereedschap lukt het ook, tenzij je nu bent gaan "zwemmen"? Eigenlijk moet je nadien de meerstanden-schakelaar ook opnieuw afstellen, maar dan zal toch eerst de basis mechanisch correct moeten staan.

hans4074 0
badge

5 jaar

bedankt voor je reactie,hans.
ik heb hem in de "p"gedemonteerd en opgelet in welke inkeping de pal stond, dat was volgens mij als de selectorschijf in de richting van de motor gedraaid staat (dus van voren gezien linksom gedraaid is ) de uiterste inkeping, dus de kleinste voor het einde van de halfronde schijf.
ik krijg hem nu niet meer uit de "p". het voelt alsof de pook geblokkeerd is, en dat kan natuurlijk goed, ik krijg de rempedaal niet in wat een voorwaarde is om hem uit de P te krijgen en te starten. verder heb ik met de kabel van de pook los aan de bak, gedraaid met de selectorschijf, moet ik tijdens het draaien dan niet ergens een standmelding zien?

is er een mogelijkheid de pook te bedienen met de losse kabel?

Als het goed is, dan zitten er ergens op de buitenrand van de meerstanden-schakelaar 2 vrije stekker pennetjes. De meerstanden-schakelaar is dat zwarte blok boven op de bak waar het schakelasje doorheen loopt. Koppel de schakelkabel los van het kogelkopje. Pak een multimeter op stand ohm. Sluit de 2 losse draden aan op die stekker pennetjes met van die knijpstekkertjes (olvis) en gebruik de uiteinden van de draden om de multimeter op aan te sluiten. Selecteer/zoek nu de schakelstand waarop de ohmmeter 0 (nul) aangeeft. Dat is de N stand. Volgens mij hoort het veerstalen plaatje nu in midden van de selectie pal boven het hydraulisch brein te staan. Laat de kabel nog even los liggen. Probeer of je nu de wagen gestart krijgt. Uiteraard eerst zorgen dat de automaat bak weer dicht is.

hans4074 0
badge

5 jaar

bedankt voor de moeite alweer. het midden van de selectiepal, tel je ze dan allemaal mee? er zijn van bovenaf gezien van rechts naar links eerst twee met een grotere afstand en dan een aantal gelijke zaagtandjes zeg maar. is het dan de middenste van allemaal geteld of alleen van die gelijke vertandingen geteld? bedankt voor je steun in deze stress situatie!

het zijn dus vier vertanding; als je de schijf van bovenaf uiterst rechts draait, zal dat de d zijn, dan linksom de n dan de r en dan de p.
eerste vraag , hoe weet je de mechanische afstelling? je kunt niet veel met die veer doen en voor de rest is er niets af te stellen.
dan nog mijn vraag hoe ik de pook van de n naar de p gezet krijg zonder spanning; is er ergens een mechanische ontgrendeling?

Het is alweer tijdje terug dat ik elektro klepjes heb vernieuwd. Ik markeerde de stand van de selectie pal altijd effe met een viltstift t.o.v. de veerstalen plaat. Zodoende weet ik dat het zo'n beetje in het midden was, maar nooit echt opgelet hoe en wat....ik had immers m'n viltstift streepje. Ik denk dat je gewoon het verhaal met de ohm meting uit moet gaan voeren. Meting 0 ohm is neutraal stand en vanuit dat punt verder gaan met het weer "op tijd" zetten van de veerstalen plaat met aangesloten ohmmeter. Op die manier kun je kijken of de ohm waarde buiten de 0 vliegt op het moment dat je de veerstalen plaat vastzet en daardoor verloopt. Door het op veerspanning zetten/vastdraaien van de Torx, verloopt de selectie pal. Zorg dus dat je rond, of op de 0 ohm blijft tijdens vastdraaien van torxboutje. Klopt het daarna nog niet helemaal, dan kun je de meerstanden-schakelaar altijd nog afstellen. Denk erom....markeer dan eerst de oude positie van de meerstanden-schakelaar. Hij is vrij gevoelig op verdraaien en de 0 stand is maar een klein gebiedje.

hans4074 0
badge

5 jaar

Hoe ist met de stress?

hans4074 0
badge

5 jaar

hey, Hans, de stress is over; ik heb hem naar de peugeot garage gesleept.kwestie van hoe jij ook al schrijft eerst alles tekenen en dan pas demonteren... bedankt voor je emotionele bijstand

Gelukkig opgelost. Verder met rustig ademhalen en denk maar zo......weer wat geleerd ;-)

hans4074 0
badge

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.