auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 207: nieuwe computer geplaatst door dealer

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 8FS, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 70

hallo allemaal.
op 10 januari jl heeft de dealer a 1300e een nieuwe computer in mn auto geplaatst.
bij het weg rijden vanaf de dealer heb ik in max 20 daarna met de dealer gebeld en gezegd dat ik de auto raar geluid vond maken,alsof de auto opgevoerd was tevens dat hij naar mijn idee de motor niet goed draaide..Dit lag volgens de dealer aan de nieuwe computer en de software en kon geen kwaad.
ongeveer 4.5 weken later vroeg ik even wat vermogen vanwege een inhaal aktie( ben geen laagvlieger) en vervolgens hoorde ik een luid gegrom onder de motorkap vandaan komen,motormanagement ging branden en klaar was de auto.
auto via de anwb naar de dealer laten brengen.
zij beweren dat wat er nu kapot is zeker niet door hun en of de computer komt,maar mogelijk heeft de vorige eigenaar een keer met te weinig olie doorgereden,en nogmaals zeker niks is hun fout.
hun diagnose is dat er een klep verbrand is en dat dit 2700e kost( mars prijs) om te repareren.
er moet een nieuwe/ gereviseerde kop op!
iemand hier ervaring mee en of sta ik sterk door vast te houden aan het feit dat zij mij gelijk hadden moeten laten stoppen of terug hadden moeten laten komen.?
ik denk namelijk dat zij en of geen proefrit hebben gemaakt of de motor en computer niet op elkaar hebben ingeleerd ( gelezen ergens op internet)... help!!!

Geplaatst door

rappido (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik vind het een vreemd en aan alle kanten rammelend verhaal. maar ja, wat moeten wij vanachter een beeldscherm hierover zeggen? ben wel benieuw waarom de motorcomputer is vervangen trouwens. ook een verbrandde klep als gevolg van een te laag olieniveau geloof ik niet zo erg, mede omdat deze motoren al snel aangeven als ze oliegebrek hebben. je zegt, ik hoorde een luid gebrom en klaar was de auto, een motor met een verbrandde klep loopt in principe gewoon, al is het niet meer op 4 cilinders. ik zou toch eens een externe partij laten kijken denk ik.

hallo Harry.
de computer is vervangen omdat er op de 1 of andere manier water in terecht is gekomen.
vanaf het moment dat ik weg reed bij de dealer bromde de motor meer dan wat ik gewend was en heb dit gelijk aan de dealer gemeld. op het moment dat het fout ging hoorde je de motor gaan grommen/brommen alsof hij een laatste krachtsinspanning deed en heb hem toen stil gezet,niet echt stil gevallen dus.
de dealer zegt dat het aan van alles kan liggen....te weinig olie door vorige eigrnaar( heb de auto zelf al bijna 9 maanden,...aan de ene kant zeggen ze dus dat het aan de computer/nieuwe software ligt,maar als ik dit dan zeg dan ligt het opeens niet hieraan....ik ben overigens geen laagvlieger rijd max eens 120/130 maar net voordat ik hem stil gezet heb tikte ik even de 150 aan en toen ging het fout....ik beweer nu tegenover de dealer dat de motor al die tijd niet goed heeft gedraaid en als ik bij verlaten van de dealer toen al 150 was gaan rijden het direct al fout was gegaan,maar dat nu de computer het al die tijd heeft kunnen afregelen( voor zover dit al goed was) en er met 150 klaar mee was en het niet meer aankon!

rappido 0

5 jaar

Water in de ECU komt bij de 207 9 van de 10 keer via de kabelboom vanaf een defecte temperatuursensor. Ik vermoed ook dat ze meer hebben vervangen dan alleen de ECU. Meer geluid kan vanalles zijn, om bij het thermostaathuis te komen moet de luchtinlaat eraf, als ze die niet goed terugzetten krijg je extra geluid. Zou alleen geen motormanagement storing moeten geven.
Vind de smoes van te weinig olie zwak, ik rijd zelf ook zo'n olieboot, de melfingen die je krijgt zijn niet te missen en vreselijk irritant, die negeer je niet zomaar even.

JGC 235

5 jaar

goede morgen jgc.

ik heb het vocht probleem via de kabelboom al eens ergens gelezen.
is hier iets aan te doen,heb zelf middels kit de twee kappen welk over de accu/computer zitten al waterproof gemaakt.
wat zou er behalve de computer mogelijk nog meer vervangen kunnen zijn?
de peugot van mijn buurman doet 1 ltr op 1000 km,de mijne haalt de 2000 ongeveer.
en ben er mee bekend dat dit bij peugot aan de orde is en heb altijd een liter olie bij mij.
ik heb ook zo mn twijfels of een gebroken klep( schade als mats prijs 2700) het zou komen doordat de vorige eigenaar een keer te met te weinig olie zal hebben gereden daardoor houd de dealer houd het op van alles behalve hun fout.
hoor graag nog van u.

rappido 0

5 jaar

Voor deze motoren is een gemodificeerd thermostaathuis uitgebracht waarbij de temperatuursensor is verplaatst en de kabel is verlengd. Heb die bij mijn 207 vorig jaar laten plaatsen vanwege een storing in de thermostaat.
Bij lekkage kan het koelwater via de bedrading naar de ECU komen, kan je niet tegen kitten.

JGC 235

5 jaar

oké.

bedankt voor de info.

ga het aan de dealer vragen of bij mijn auto dit gedaan is.

anders sta ik snel weer bij de dealer voor een nieuwe computer denk ik

rappido 0

5 jaar

heb inmiddels de dealer gebeld...ik heb de nieuwe thermostaat huis in mijn auto...alleen is de kabel niet vervangen maar verlengd....optrekkend vocht probleem zou dus verholpen moeten zijn?

rappido 0

5 jaar

om het verhaal even wat te relativeren, van het vervangen van een computer/software, thermostaathuis, en of een koelwatersensor gaat je motor niet stuk. dat brommend geluid is denk ik ook een bijkomstigheid van een luchtfilterslang oid die niet geheel goed heeft gezeten(komt wel meer voor). wat is nu exact het probleem, want dat is mij ook nog niet duidelijk? loopt ie op 3 cilinders of helemaal niet meer? zijn er foutcodes? een verbrandde klep heb ik bij deze motoren nog niet gezien. hebben ze compressie gemeten, of met een scope in de cilinder gekeken oid?

hallo Harry.
op 10 januari jl ben ik nadat er door de de dealer een nieuwe computer in mijn auto was gezet weg gereden en binnen 15/20 heb ik hun gebeld dat de motor anders klonk dan normaal,zijnde rauwer/ brommend geluid en niet lekker draaide.
Dit kon volgens de dealer aan de nieuwe computer liggen en kon geen kwaad.
nog geen 5 weken daarna( rijd normaal max eens 130)moest ik even gas bij geven en tikte toen even de 150 aan,op dat moment een grom/brom alsof het zn laatste inspanning was en heb ik de auto stil gezet.
vervolgens heeft de anwb geen compressie gemeten op cil nummer 3 ( motor draaide nog wel)en heb ik de auto door de anwb naar de dealer laten brengen.
daar hebben ze in de motor gekeken en mij toen verteld dat er een klep gebroken was... Dit kon overal door komen behalve door hun oa dat de vorige eigenaar zonder olie zou hebben gereden.( heb de auto bijna 9 maanden)
ik verwijt hun dus dat zij mij niet hebben laten terug komen en of de auto stil hebben laten zetten.
daarbij zeg/beweer/denk ik dat de nieuwe software tot het moment van 150km alles een soort van bij heeft kunnen houden,maar het toen voor gezien hield,tevens denk ik dat er geen proefrit is gemaakt en dat de computer en de auto niet op elkaar ingeleerd zijn.( ergens gelezen)...en zit ik nu met een schadepost van 2700e...bovenop de 1300 voor de nieuwe computer.
dat van het thermostaathuis en verlengde kabel heeft hier verder niks mee te maken...was aan het zoeken hoe er water in mijn computer terecht zou zijn gekomen....

hoor graag nog van jou.

rappido 0

5 jaar

tja, hoe vervelend ook, ik ben toch van mening dat je hier zeer veel pech hebt en dat de schade geen gevolg is van de reparaties. van wel of niet inleren van de ecu op de motor gaat de motor niet stuk. en de opmerking van de software kan het niet bijhouden is een fabeltje. wat wel kan is dat de motor met de nieuwe computer en alle adaptiewaarden die weer op nul staan wat anders gelopen kan hebben. Is er echt een in/uitlaatklep afgebroken? dan loopt de motor m.i ook niet meer. (foto)
Nogmaals, ik snap dat de situatie triest is, maar als je het echt niet vertrouwd zul je een second opinion moeten laten doen. (rechtsbijstand) maar denk dat er voor jouw weinig positiefs uit gaat komen.

hallo Harry.
heb het nog eens( goed) nagelezen.
de dealer zegt dat er op cilinder 3 geen compressie is ivm een verbrande klep.
snap volledig wat je zegt en bedoelt,dank daar voor.
blijf het persoonlijk wel apart vinden dat de motor dan bijna 5 weken niet goed gedraaid heeft en er nu dan een klep verbrand is.

ik hoor zsm meer van de dealer( hun juridische afdeling) en ik ga het wel zien wat er gaat gebeuren.

heb de auto april vorig jaar voor 5200 gekocht en nu al voor 1300 kosten,daar komt mogelijk nog 2700 bij....pffff

rappido 0

5 jaar

hallo allemaal.

heb nog een andere vraag.

wat doen de nokkenasverstellers in een 1.4 vti peugot motor?


ik hoor graag!

rappido 0

5 jaar

Nokken verstellen...

Hans4040 1430
badge vip badge

5 jaar

hallo Hans 4040.

als je de nokkenas versteller bekijkt zie je dat er verschillende zijn kwa stift zeg maar.

de ene is open de ander kun je doorheen kijken en zie je iets als wat lijkt op een filter zeg maar.

er zitten in mijn auto uiterlijk ( de stift)gezien twee verschillende.

waar ik naar zoek is of dit kwaad kan,de 1 zal anders functioneren/ verstellen dan de ander denk ik zo maar??

rappido 0

5 jaar

nee, kan geen kwaad. merkverschil of modificatie. je bedoelt overigens de regelventielen voor de nokkenasverstellers en niet de verstellers zelf. die zitten in de nokkenastandwielen en kun je zo niet zien.
Ben je nu zelf aan het sleutelen geslagen?

bedankt voor wederom je reactie Harry.

nee ben niet zelf aan het sleutelen geslagen en ja het zouden wel eens regelventielen kunnen heten.
er is ongeveer een maand of twee nadat ik de auto had gekocht 1 nieuwe versteller ingegaan,en nu had ik ineens een visioen dat de huidige problemen hiervandaan/ hierdoor zouden komen!

thanks.

rappido 0

5 jaar

allen bedankt voor het meedenken.
na heel veel getouwtrek met de dealer en hun juridische afdeling heb ik onder luid protest besloten mijn auto voor 2700e te laten repareren.
ondanks het feit/meedenken van jullie met daarin uiteenlopende antwoorden is het voor mij als consument geen doen om ruim 500e neer te leggen om dekra een onderzoek te laten doen.
ik neem dus helaas mijn verlies omdat ik op 50 50 uitkom en niet meer dan dat en of in mijn voordeel!!!!
nogmaals dank!!!

René

rappido 0

5 jaar

bedankt voor het meedenken!!

rappido 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.