Ik heb een 406 1.8ST uit 96 op LPG.
Van het een op andere moment loopt de motor slecht bij gasgeven.
Wil afslaan of geeft backfire.
Stationair veranderd het toerental en slaat af en toe een cylinder over.
Als je gaat rijden kun je telkens een beetje gas bijgeven als hij dan op toeren is loopt hij goed.
Een bougie was er half uitgekomen deze zijn nu vervangen maar dit helpt weinig.
Compressie is in orde geen foutcodes.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat voor een lpg installatie zit er in die auto ag,vialle?
Het is een Vialle LPI instalatie maar op benzine is het probleem er ook maar minder erg.....
21 jaar
Je moet er absoluut zeker van zijn dat die bougie die er uitgelopen is geen schade heeft veroorzaakt aan je bobine!
En, gebruik de juiste voorgeschreven bougies!!
Er zitten twee bobines in de plastic kap tussen de kleppen in.
Er hebben nu verschillende mensen aan gewerkt.
De hele plastic kap schijnt al een keer verwisseld te zijn.
En dit helpt niet.
21 jaar
Als je in de vijfde versnelling rijdt met een vaartje van ongeveer 20 km/u, trap dan eens het gaspedaal helemaal door de bodem. Als er nu ook backfires zijn is het de ontsteking.
Ja dan komt er absoluut backfire.
Ik zal zelf de ontsteking ook eens omzetten en kijken wat er gebeurt.
21 jaar
Ik heb de onsteking nu zelf vervangen en dit heeft geholpen!!!
Bedankt voor alle tips..
Maar hoe kan een uitgekomen bougie de onsteking beschadigen?
21 jaar
heb je nu alleen die "plastic kap" verwisseld (de bobines)?
Ja het systeem is dat twee cylinders tegelijk een vonk krijgen als de "bedrading" in de plastic kap doorslaat krijgen alle cylinders gelijk een vonk daarom backfire.....
21 jaar
Huh?????????
Ja klopt echt er zijn slechts 2 bobines.
Als cylinder 1 en 3 op het bovenste punt staan komt er een vonk.
Cylinder 1 staat dan in compressie 3 niet.
In dit geval is er doorslag tussende twee uitgangen van de bobines.
Bij doorslag komt er nu ook een vonk op 2 en 4.
Een van deze cylinders geeft dan de backfire...
21 jaar
Ja ja........ cilinders 1 en 4 staan bovenin........
Ik geloof dat ik op school iets gemist heb. Toch maar even een aanmeldingsformulier halen voor het komende schooljaar.
Foutje mijnerzijds, ik lees toch echt dat 1 en 3 bovenin staan.....................toch??????????????????????????
jawel...
Ik heb de oude bobines gesloopt deze zijn ingegoten in hars.
1 en 3 liggen met 10 K Ohm aan elkaar 2 en 4 ook.
Verder zitten er barsten in het hars met 1 zwarte plek....
21 jaar
Je hebt gelijk Aat, een beetje flauw van me. Maar helaas moet ik je zeggen dat je het bij het verkeerde eind hebt. Het principe van een dergelijk ontstekingssysteem werd al toegepast door Citroen in de vorige eeuw. Namelijk als cilinder 1 op ontsteken staat dan is cilinder 4 aan het einde van de uitlaatslag. Dan vonkt de bougie van cilinder 1 van + naar - en bij cilinder 4 van - naar + natuurlijk. Zou daarentegen cilinder 1 en 3 gekoppeld zijn dan vonkt de derde cilinder aan het einde van de inlaatslag. Dat geeft volgens mij problemen. Zoek in google eens op Dis bobine in de nederlandse pagina's. Dan kom je bij sites van Autodiagnos en Electude. Daar kan je meer informatie vinden. Zo staat op deze site > onder Dis bobine de volgende opmerking: dubbele bobine Valeo voor cilinders 1+4 en 2+3, inclusief 4 bougies.
Ja klopt helemaal ik had de oude bobine er ook nog even bijgepakt inderdaad tussen 1 en 4 10k en tussen 2 en 3 10k.
21 jaar
Sorry mensen,
even tussendoor.....Patrick van den Bosch, kijk ff in mijn profiel en stuur me a.u.b. een e-mailtje als je wilt......
Je klasgenoot (LTS).
En mensen......Patrick is een echte PROF!!!!!
Groetjes vanuit Spanje...
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar