Het benzine verbruik van mijn 407 2.0 automaat krijg ik bij stadsgebruik niet boven de 1:8 en grote weg 1:10. Bovendien..als ik de koude motor start om de auto tiental meters te verplaatsen, slaat de motor(ook na dag staan) slecht aan en verzuipt. Meestal dan ook op 3 cilinders , zodat wegrijden onmogelijk is, om dat zodra ik de automaat inschakel, de motor gelijk afslaat. . Na in P stand motor poosje op toeren te laten draaien ( minuut of 5) dan herstart..is probleem nagenoeg over.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat hij verzuipt is tegenwoordig vrij logisch de choke werking dus veel brandstofinspuiting blijft actief.
Je zou de diverse temperatuursensoren en de injectoren eens kunnen controleren .
afslaan zit vervuiling van de klepstoters. eventueel kijken of er nieuwere motorsoftware beschikbaar is en gasklep opnieuw inleren. brandstofverbruik is normaal voor deze auto naar mijn mening.
Helaas, geen van de antwoorden konden mij helpen. Inmiddels is mijn BSM defect geraakt, en na aanschaf van een nieuwe via BartEbben.nl een verrekt kostbare maar wel nieuwe BSM aangeschaft. Kosten dikke €500,- Peugeot Nederland levert deze BSM niet meer. En kan je ook niet verder helpen, m.a.w. auto inruilen als defect of naar de sloop. Ik was al in paniek, maar werd getipt door mijn zoon dat Bart Ebben wél de goede BSM levert. Morgen word deze geplaatst en hoop ik weer jaren van mij heerlijke 407 te genieten. Dit is dus gelijk een tip voor mensen die in dezelfde situatie raken. En Peugeot niet meer leveren kan/wil. Ebbers levert zeer veel elektronica elementen.
Word vervolgd nadat ik de auto goed heb uitgetest op deze BSM. Hopelijk is er niet nog een onderdeel aanwezig die de BSM in de vernieling heeft geholpen.
3 jaar
het vervangen van de bsm gaat jou bovengenoemde klachten niet oplossen. dat een ander onderdeel in de auto deze bsm defect zou maken is ook onzin, deze zekeringkasten gaan nou eenmaal wel eens stuk. ook bart ebben kan de juiste zekeringkast niet leveren, maar zij zoeken er een op die nog wel te koop is en waarschijnlijk ook wel zal passen in de auto. ( er zijn heel veel types die voor een groot deel uitwisselbaar zijn). heb je mijn opmerkingen mbt de klacht geprobeerd en eventueel de stoters laten vervangen dan?
Beste Harry, om te beginnen, Bart Ebbers heeft exact de zelfde BSM geleverd, als mijn defect, zelfs onderdeel nummer klopte. Zo als gezegd loopt mijn Peugeot weer als een zonnetje. Jouw idee de klepstoters bij verschillende Peugeot dealers voor gelegd maar, zien geen relatie met de genoemde klachten, en kennen zelfs die oplossing niet. Het maakt voor een klepstoter niet uit, of er een korte of lange rit meegemaakt word. Is echt een brandstof probleem, verzuipt koud. En daardoor slaat de motor slecht aan. De BSM stuurt ook de bobine's aan, en het idee is, dat het zeer goed mogelijk is dat mijn klachten (behalve benzine verbruik, schijnbaar normaal) nu allen verdwenen zijn. De tijd zal het uitwijzen. Dank voor meedenken. Voorlopig ben ik tevreden.
3 jaar
Ik hoop uiteraard dat ie goed blijft, maar ik ben bang dat de klachten als het wat kouder wordt terugkomen. de motorcomputer stuurt overigens de bobine aan en niet de bsm. deze verzorgt alleen de voedingsspanning. ben trouwens wel nieuwsgierig welk onderdeelnr bsm erin zit.
BSM - L02- 00 VERDER: 0/12052 / 29 1000076 / 18291
Weliswaar geen Peugeot onderdeel numme.
3 jaar
dat l02-00 is belangrijk, dit is idd een module die in deze auto kan. en eentje die officieel niet meer te koop is.
voor u iig opgelost tot zover.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar