Peugeot 407 2006: Nieuwe velgen passen niet, remklauw komt er tegen.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: RFJ, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Beste forumleden,
Pas geleden heb ik een setje monaco GP1 velgen aangeschaft voor mijn. Peugeot 407.
Deze velgen hebben een ET waarde van 45. De oude velgen van mijn auto hebben een ET van 44 dit scheelt maar 1, dus ik dacht dat dat wel moest kunnen. Vandaag wilde ik de velgen monteren maar de voorwielen kreeg ik niet gemonteerd, de spaken van de velg raken de remklauw net. Met de oude velgen had ik ruim een halve centimeter speling tussen de klauw en de spaken. Hoe kan dit en nog belangrijker: hoe is dit op te lossen? Spoorverbreders? Wil deze velgen er echt onder hebben, heb er namelijk ook al nieuwe banden op laten draaien...

RM01

Geplaatst door RM01 , lid sinds 4 weken geleden

7 Reacties

kaleido 1 PRO, 4 weken geleden

DE vorm van de velg is natuurlijk ook bepalend , niet alleen de ET waarde
DE bandenmaat inch maat van de velg komt wel overeen ?

    Ja beiden 17 inch, exact dezelfde bandenmaat. - RM01, 4 weken geleden

kaleido 1 PRO, 4 weken geleden

ET waarde is echt maar 1 mm , dit zou het verschil niet mogen veroorzaken , dan is dus de vorm van de velg de oorzaak , spoorverbreders ben ik geen voorstander van , geeft vaak meer ellende dan het oplost , de keus is aan u , maar dan wel voor en achter.

RM01, 4 weken geleden

Wat zijn de redenen om wel/niet aan spoorverbreders te beginnen? Als ik spoorverbreders van 10mm zou nemen moet het passen.

jan T PRO, 4 weken geleden

met spoorverbreders worden de lagers verkeerd belast en slijten deze sneller.

groetjes jan.

    is dit ook al het geval als ik ze zou verbreden met 8-10 mm? - RM01, 4 weken geleden

kaleido 1 PRO, 4 weken geleden

Stuurgeometrie gaat ook de mist in .

memos PRO, 4 weken geleden

Het is niet de officiƫle , zeg maar professionele manier, maar begrijp de situatie dat je het toch zelf wil oplossen. Als er maar een heel klein beetje aan scheelt zou je met een vijl de remklauw kunnen bijvijlen. Goed kijken waar hij er tegen an loopt en nogmaals als het maar om 1 of 2 mm gaat zou dat naar mijn idee geen problemen geven.

    als ik dat zou doen heeft de velg nog maar 1 of 2 mm speling ten opzichte van de remklauw, zou dit niet wat meer moeten wezen? is nu zo'n 7-8mm schat ik. - RM01, 4 weken geleden

harry4203 PRO, 4 weken geleden

altijd lekker, breng je je auto straks een keer weg voor nieuwe remmen, passen de wielen niet meer. al paar keer meegemaakt helaasšŸ˜‚. gewoon bandjes er weer af en passende wielen halen. enige fatsoenlijke oplossen waarbij je auto ook gewoon goed blijft rijden.

    Ja was niet van plan om te gaan slijpen of vijlen aan de klauwen. denk dat ik het hele boeltje maar verkoop en om een andere set ga. - RM01, 4 weken geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.