Beste forumleden,
Pas geleden heb ik een setje monaco GP1 velgen aangeschaft voor mijn. Peugeot 407.
Deze velgen hebben een ET waarde van 45. De oude velgen van mijn auto hebben een ET van 44 dit scheelt maar 1, dus ik dacht dat dat wel moest kunnen. Vandaag wilde ik de velgen monteren maar de voorwielen kreeg ik niet gemonteerd, de spaken van de velg raken de remklauw net. Met de oude velgen had ik ruim een halve centimeter speling tussen de klauw en de spaken. Hoe kan dit en nog belangrijker: hoe is dit op te lossen? Spoorverbreders? Wil deze velgen er echt onder hebben, heb er namelijk ook al nieuwe banden op laten draaien...
Geplaatst door RM01 (0) , lid sinds 3 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
kaleido 1 (985) PRO, 3 jaar geleden
DE vorm van de velg is natuurlijk ook bepalend , niet alleen de ET waarde
DE bandenmaat inch maat van de velg komt wel overeen ?
kaleido 1 (985) PRO, 3 jaar geleden
ET waarde is echt maar 1 mm , dit zou het verschil niet mogen veroorzaken , dan is dus de vorm van de velg de oorzaak , spoorverbreders ben ik geen voorstander van , geeft vaak meer ellende dan het oplost , de keus is aan u , maar dan wel voor en achter.
RM01 (0), 3 jaar geleden
Wat zijn de redenen om wel/niet aan spoorverbreders te beginnen? Als ik spoorverbreders van 10mm zou nemen moet het passen.
jan T (5) PRO, 3 jaar geleden
met spoorverbreders worden de lagers verkeerd belast en slijten deze sneller.
groetjes jan.
kaleido 1 (985) PRO, 3 jaar geleden
Stuurgeometrie gaat ook de mist in .
memos (10) PRO, 3 jaar geleden
Het is niet de officiële , zeg maar professionele manier, maar begrijp de situatie dat je het toch zelf wil oplossen. Als er maar een heel klein beetje aan scheelt zou je met een vijl de remklauw kunnen bijvijlen. Goed kijken waar hij er tegen an loopt en nogmaals als het maar om 1 of 2 mm gaat zou dat naar mijn idee geen problemen geven.
harry4203 (315) PRO, 3 jaar geleden
altijd lekker, breng je je auto straks een keer weg voor nieuwe remmen, passen de wielen niet meer. al paar keer meegemaakt helaas😂. gewoon bandjes er weer af en passende wielen halen. enige fatsoenlijke oplossen waarbij je auto ook gewoon goed blijft rijden.