Peugeot 407 SW 2006: Trillen stuur bochten lage snelheid

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op dit forum en de trotse eigenaar van een peugeot 407SW 2.0 (RFN) sinds een paar maanden trilt het stuur bij lage snelheden en inparkeren alsof de banden wringen bij gewoon rijden geen problemen. De olie van de stuurpomp is al vervangen maar dit mocht niet baten ook is er verder geen lek en lijkt alles te werken. Is er iemand die dit bekend voor komt? Dan hoor ik het heel graag.

Met vriendelijke groet,
LK

lootje1992

Geplaatst door lootje1992 (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

sjdtn (0), 3 jaar geleden

Kan ook aan de banden liggen. Zeker nu met deze lage temperaturen. Ik heb hetzelfde gehad. Bonkende, wringende banden bij bijvoorbeeld inparkeren. Sinds ik andere banden heb is het probleem weg.
Vr. gr., S. D.

lootje1992 (0), 3 jaar geleden

Hij doet dit met zowel mijn zomer als winterbanden het is echt een soort resonerend gevoel in het stuur ook alleen bij hele lage snelheden stilstaand en sturen geen last

lootje1992 (0), 3 jaar geleden

En een aanvulling hij doet dit pas als de motor warm word met koude motor geen last van dat gevoel

hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden

Check of het olieniveau in de stuurbekrachtigingspomp ca. 2 cm hoger staat dan max. Zo niet, vul bij (met de voorgeschreven vloeistof!) Tot 2cm BOVEN het max. streepje op de peilstok aan de dop.
Daarna stilstaand met lopende motor een aantal keren max naar links en rechts sturen.

lootje1992 (0), 3 jaar geleden

Hallo, bedankt voor je reactie de olie in de pomp is al ververst en boven max gevuld met de juiste olie. Echter blijft dit probleem bestaan helaas

hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden

Plaats dan eens het chassisnummer als je durft.
Het was destijds een bekend probleem. Als boven max vullen geen verbetering gaf, moest er een andere stuurbekrachtiging slang/leiding geplaatst worden met een pulsdemper erin? Kijk ik voor je na m.b.v. het chassisnummer.

lootje1992 (0), 3 jaar geleden

Uiteraard zal ik dat doen mijn chassis nr is :
VF36ERFNB21373040.
Alvast hartelijk dank voor de goede hulp waardeer ik enorm!

hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden

Er is idd een Peugeot bericht. Daarin praten ze over het vervangen van de elektro-pompgroep, maar ze geven een onderdeelnummer op als zijnde een hogedruk leiding voorzien van pulsdemper en dat officiële Peugeot onderdeelnummer is voor auto met linkse besturing: 4014 FN.

lootje1992 (0), 3 jaar geleden

Oke hartelijk dank voor het uitzoeken. Heeft u ook enig idee waar ik dit kan laten vervangen en wat de kosten daarvan zullen zijn?

hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden

Ik zou beginnen met het (laten) vernieuwen van die hogedruk leiding. Omdat dit een gemodificeerd/aangepast onderdeel is, vrees ik dat je in ieder geval voor het onderdeel bij de/een dealer moet zijn. Wellicht in dat geval ook handig om het daar uit te laten voeren. De hogedruk leiding staat in back order, dus bij bestellen is leverdatum onbekend. De prijs van de leiding is incl. BTW zit op 190,- euro

lootje1992 (0), 3 jaar geleden

Ik zal eens contact opnemen met de dealer. In elk geval nogmaals dank voor het meedenken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum