close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407 2005: Peugeot 407 vermogen verlies

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Dag iedereen

Ik heb dus een Peugeot 407 2L 135pk van 2005.
Heb al sinds het begin van den 2dehandse aankopp problemen mee met vermogen verlies.
Dit gebeurt telkens bij het optrekken ongeacht of motor koud of warm is. Soms kan je 7x keer aan de hand hebben op 10km maar soms heb ik dagen dat hij het niet doet.

Ik krijg nooit een motorlamp storing.
enige foutcodes =
p2562 turbolader positiesensor
P1351 input circuit malfunction/ignition coil control circuit high voltage.

een andere probleem wat ik heb is dat ESP niet werkt maar vermoed dat deze niks te maken heeft hiermee.
oorspronkelijk was er een ABS sensor defect die is dus vervangen en de ABS kwam terug in dienst ESB nog niet



Ik heb in loop der tijd het volgende eraan gedaan.

Nieuwe massavliegwiel en koppeling (dit aangezien ik een trilling had aan een bepaalde toerental doordat de gewichten op den biomassa koppeling geblokkeerd was, nu steek er een klassieke koppeling erop)

Nieuwe injectiepomp + nokkenas (had toen foutcode P1198 pump rotor controle underfeuling en injectiepomp was effectief stuk)

Nieuwe turbo + het bijhorende regelaar (was samen als één pakket)

Nieuwe distrubutieriem daar kwam aan het licht dat den krukastandwiel speling had van ca 1.5 tand. Deze werd vernieuwd en is dus ok

Nieuwe positiemeter van den turbo.

Nieuwe dosimeter (dosymetrè)

Nieuwe klep voor den turbo (die werk op luchtdruk/vacuum)
hier bleek dat er een grote lek was op den collector en dus die dichtingen werd ook vernieuwd.

Nieuwe mazoutfilter/luchtfilter (en pollenfilter = voor den airco)

nieuwe sonde in den uitlaat(gaf fout code op bij de garage)

Motor laten herprogrammeren want was getuned en is nu terug op het origineel Peugeot software.

Additief gedaan in den brandstof



Dus ben beetje ten einde raad ikzelf blijf twijfelen aan bepaalde zaken namelijk
luchtmassameter?
egr klep?
roetfilter? heb pas een lange rit gedaan naar Italië en terug en deze auto is gewend van lange afstanden te doen

Alvast bedankt voor deze lange bericht te lezen en hopelijk kan iemand me verder helpen.

Geplaatst door

denisTGV (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De omschrijving voor P1351 is verkeerd, die zal wel van Ford zijn. Je hebt geen bobine op een diesel.
Voor Peugeot is P1351 - SID 803/EDC16C3 - Pre/Post heating relay circuit. Relay not controlled and glow plugs supplied.
Die fout kan wel invloed hebben op het regenereren omdat ook dan de gloeiers gebruikt kunnen worden.

oldford 0
badge

4 jaar

Ok zal morgen dan die gloeiers na kijken en u verder op den hoogte houden, alvast bedankt

denisTGV 0

4 jaar

Euhm die gloeiers zijn gvd moeilijk geplaats en zal dus een afspraak maken hiervoor bij de garage.
Dus zal effe duren voor een antwoord maar ik jullie op den hoogte

denisTGV 0

4 jaar

17 november gaat den auto in de garage hiervoor.
Zal jullie laten weten of dit het gewenste resultaat zal hebben.

denisTGV 0

4 jaar

Auto komt net terug uit den garage, alle gloeiers zijn vervangen, 1 was inderdaad defect/kapot.
Auto start nu koud zijnde inderdaad veel beter.
Maar helaas het probleem qua vermogen verlies komt terug.
Ga nu effe paar dagen wachten om te kijken of die zich opnieuw herhaalt of niet aangezien ik nu "maar" 1 keer auto moest herstarten in plaats van meerdere keren

denisTGV 0

3 jaar

Auto komt net terug uit den garage, alle gloeiers zijn vervangen, 1 was inderdaad defect/kapot. Auto start nu koud zijnde inderdaad veel beter. Maar helaas het probleem qua vermogen verlies komt terug. Ga nu effe paar dagen wachten om te kijken of die zich opnieuw herhaalt of niet aangezien ik nu "maar" 1 keer auto moest herstarten in plaats van meerdere keren

denisTGV 0

3 jaar

Auto blijft uiteindelijk hetzelfde doen, foutcodes ook hetzelfde gebleven, suggesties?

denisTGV 0

3 jaar

Vandaag foutcodes laten uitlezen

C1301
C1325

P1351
P2031
P2562

Vermogen verlies is nog steeds een probleem

denisTGV 0

3 jaar

P2031 - Circuit uitlaatgas temperatuur sensor 2.
Ook die fout kan invloed hebben op het regenereren van het roetfilter.
Zijn de foutcodes wel gewist na de reparatie aan de gloeibougies?
Er is nog steeds een probleem met het circuit van de gloeibougies en ook met het circuit van de turbo positie sensor. Is de bedrading wel gecontroleerd?
Overigens zijn je motorfouten allemaal fouten die de motorstoringslamp aanzetten.
Als die niet brandt dan heeft de vorige eigenaar die uitgeschakeld of de lamp is defect.
Heb je de auto particulier gekocht of bij een bedrijf?

C1301 - druksensor remsysteem
C1325 - Wielsensor links achter signaal fout
Dit kan de sensor zijn, maar ook b.v. een kortsluiting in de bedrading of een verkeerde luchtspleet van de sensor.

oldford 0
badge

3 jaar

Bedraging gloeiers zijn ok, auto is bij een particulier gekocht een tijd terug maar in het begin ging alles goed.
Fout codes werden toen gewist en nu heb ik nog 2 foutcodes

P2562 (was als eerste foutcode met volle belasting)
P2099

Nu ben ik aan het nadenken of er geen probleem ligt bij den onderdruk circuit zoals lek (leidingen die verduurd zijn of verstopt).
Het valt op als motor koud is de panne echt erg is, als motor warm is en effe stil heeft gestaan gaat het beter.
Temperatuur zowel motor als omgeving als belasting van motor spelen een rol in deze probleem van vermogen verlies.
Was wel bij de vorige comment vergeten te schrijven dat we preventief de luchtmassameter vervangen hebben. Auto draait op stationair toerental beter en hij lijkt ook beter op te trekken tenminste wanneer ik niet het probleem van vermogenverlies krijgt.

denisTGV 0

3 jaar

P2099 - Lambdacorrectie na de Kat bank-2 te rijk grens overschreden
Deze foutcode is iets van een benzinemotor, bovendien eentje met 2 katalysatoren.

Tikfoutje of een fout in de software van de motorcomputer of een fout in de scanner.

oldford 0
badge

3 jaar

We denken dat we den fout gevonden hebben.
Code P2562 komt continu terug zodra den turbo gebruikt wordt.
Als men uiterst langzaam optrekt en dus amper vermogen vraagt aan de motor gaat ie goed.

Dus we vermoeden nu een probleem bij het vacuum circuit dat er een leiding kapot is, verduurd of niet goed verbonden is. Dit zal na nieuwjaar verder bekeken worden.

denisTGV 0

3 jaar

Bij het zoeken naar lek in de vacuum circuit werd er ontdekt dat het elektromagneet van injector 4 defect was.
Intussen werd deze vervangen en zijn we nu aan het kijken of het probleem zich nog voordoet.

Zal volgende week melden of het eindelijk definitief is opgelost of niet

denisTGV 0

3 jaar

Helaas was dat geen succes, ben van miserie naar een andere garage gegaan. Foutcode van
p2562 turbolader positiesensor is nu wel weg.
Ze hebben een stuk vacuum leiding vervangen wel is er een andere foutcode (dacht p2099) die als betekenis heeft "te lage turbo druk".
Ze hebben gemerkt dat er veel olie was in de intercooler(leiding) en rond de buurt van de Turbo.
Wel is daar vast gesteld dat den luchtfilter niet juist was. Deze was te kort en heeft als gevolg dat den auto (denkelijk) vuil heeft opgezogen.

Hun conclusie is dat er 2 mogelijkheden zijn:
* motor beschadigd (onderdruk)
* turbo beschadigd
Het zou ook beide kunnen zijn, ze zeiden om het motor gedeelte te kunnen uitsluiten zou men de injectoren moeten uitdraaien en druk ervan moeten kunnen meten.
Zijzelf hebben meer het gevoel dat het probleem bij den turbo ligt.
Dit omdat bij volle belasting hij 1.800mbar geeft in plaats van +- 2.300mbar.

denisTGV 0

3 jaar

Helaas was dat geen succes, ben van miserie naar een andere garage gegaan. Foutcode van p2562 turbolader positiesensor is nu wel weg. Ze hebben een stuk vacuum leiding vervangen wel is er een andere foutcode (dacht p2099) die als betekenis heeft "te lage turbo druk". Ze hebben gemerkt dat er veel olie was in de intercooler(leiding) en rond de buurt van de Turbo. Wel is daar vast gesteld dat den luchtfilter niet juist was. Deze was te kort en heeft als gevolg dat den auto (denkelijk) vuil heeft opgezogen. Hun conclusie is dat er 2 mogelijkheden zijn: * motor beschadigd (onderdruk) * turbo beschadigd Het zou ook beide kunnen zijn, ze zeiden om het motor gedeelte te kunnen uitsluiten zou men de injectoren moeten uitdraaien en druk ervan moeten kunnen meten. Zijzelf hebben meer het gevoel dat het probleem bij den turbo ligt. Dit omdat bij volle belasting hij 1.800mbar geeft in plaats van +- 2.300mbar. - denisTGV 4 seconden geleden

denisTGV 0

3 jaar

Je foutcode zal P0299 zijn i.p.v. P2099. Dat is inderdaad "te lage turbo druk".

oldford 0
badge

3 jaar

Auto werd weg gedaan na een zware aanrijding van achter.
Auto zelf was amper beschadigd maar de aanrijder die haar auto was volledig kapot.
De bestuurster had niet gezien dat er een file was en reed me rond 70 km/h me aan.
Resultaat 2 weken niet meer kunnen lopen en maanden lange revalidatie gehad.
Auto zelf werd niet meer hersteld wegens dit probleem + hoge kilometerstand alsook de LEZ zones.
Ondanks dat die auto de beste was qua confort en qua rijgedrag was die zeker niet slecht.

denisTGV 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.