Peugeot 407 2005: Peugeot 407 vermogen verlies

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Dag iedereen

Ik heb dus een Peugeot 407 2L 135pk van 2005.
Heb al sinds het begin van den 2dehandse aankopp problemen mee met vermogen verlies.
Dit gebeurt telkens bij het optrekken ongeacht of motor koud of warm is. Soms kan je 7x keer aan de hand hebben op 10km maar soms heb ik dagen dat hij het niet doet.

Ik krijg nooit een motorlamp storing.
enige foutcodes =
p2562 turbolader positiesensor
P1351 input circuit malfunction/ignition coil control circuit high voltage.

een andere probleem wat ik heb is dat ESP niet werkt maar vermoed dat deze niks te maken heeft hiermee.
oorspronkelijk was er een ABS sensor defect die is dus vervangen en de ABS kwam terug in dienst ESB nog niet



Ik heb in loop der tijd het volgende eraan gedaan.

Nieuwe massavliegwiel en koppeling (dit aangezien ik een trilling had aan een bepaalde toerental doordat de gewichten op den biomassa koppeling geblokkeerd was, nu steek er een klassieke koppeling erop)

Nieuwe injectiepomp + nokkenas (had toen foutcode P1198 pump rotor controle underfeuling en injectiepomp was effectief stuk)

Nieuwe turbo + het bijhorende regelaar (was samen als één pakket)

Nieuwe distrubutieriem daar kwam aan het licht dat den krukastandwiel speling had van ca 1.5 tand. Deze werd vernieuwd en is dus ok

Nieuwe positiemeter van den turbo.

Nieuwe dosimeter (dosymetrè)

Nieuwe klep voor den turbo (die werk op luchtdruk/vacuum)
hier bleek dat er een grote lek was op den collector en dus die dichtingen werd ook vernieuwd.

Nieuwe mazoutfilter/luchtfilter (en pollenfilter = voor den airco)

nieuwe sonde in den uitlaat(gaf fout code op bij de garage)

Motor laten herprogrammeren want was getuned en is nu terug op het origineel Peugeot software.

Additief gedaan in den brandstof



Dus ben beetje ten einde raad ikzelf blijf twijfelen aan bepaalde zaken namelijk
luchtmassameter?
egr klep?
roetfilter? heb pas een lange rit gedaan naar Italië en terug en deze auto is gewend van lange afstanden te doen

Alvast bedankt voor deze lange bericht te lezen en hopelijk kan iemand me verder helpen.

denisTGV

Geplaatst door denisTGV , lid sinds 7 jaar geleden

1 Reactie

oldford PRO, 2 weken geleden

De omschrijving voor P1351 is verkeerd, die zal wel van Ford zijn. Je hebt geen bobine op een diesel.
Voor Peugeot is P1351 - SID 803/EDC16C3 - Pre/Post heating relay circuit. Relay not controlled and glow plugs supplied.
Die fout kan wel invloed hebben op het regenereren omdat ook dan de gloeiers gebruikt kunnen worden.

    Ok zal morgen dan die gloeiers na kijken en u verder op den hoogte houden, alvast bedankt - denisTGV, 2 weken geleden
    Euhm die gloeiers zijn gvd moeilijk geplaats en zal dus een afspraak maken hiervoor bij de garage. Dus zal effe duren voor een antwoord maar ik jullie op den hoogte - denisTGV, 2 weken geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.