Peugeot 407 2005: Peugeot 407 vermogen verlies

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Dag iedereen

Ik heb dus een Peugeot 407 2L 135pk van 2005.
Heb al sinds het begin van den 2dehandse aankopp problemen mee met vermogen verlies.
Dit gebeurt telkens bij het optrekken ongeacht of motor koud of warm is. Soms kan je 7x keer aan de hand hebben op 10km maar soms heb ik dagen dat hij het niet doet.

Ik krijg nooit een motorlamp storing.
enige foutcodes =
p2562 turbolader positiesensor
P1351 input circuit malfunction/ignition coil control circuit high voltage.

een andere probleem wat ik heb is dat ESP niet werkt maar vermoed dat deze niks te maken heeft hiermee.
oorspronkelijk was er een ABS sensor defect die is dus vervangen en de ABS kwam terug in dienst ESB nog niet



Ik heb in loop der tijd het volgende eraan gedaan.

Nieuwe massavliegwiel en koppeling (dit aangezien ik een trilling had aan een bepaalde toerental doordat de gewichten op den biomassa koppeling geblokkeerd was, nu steek er een klassieke koppeling erop)

Nieuwe injectiepomp + nokkenas (had toen foutcode P1198 pump rotor controle underfeuling en injectiepomp was effectief stuk)

Nieuwe turbo + het bijhorende regelaar (was samen als één pakket)

Nieuwe distrubutieriem daar kwam aan het licht dat den krukastandwiel speling had van ca 1.5 tand. Deze werd vernieuwd en is dus ok

Nieuwe positiemeter van den turbo.

Nieuwe dosimeter (dosymetrè)

Nieuwe klep voor den turbo (die werk op luchtdruk/vacuum)
hier bleek dat er een grote lek was op den collector en dus die dichtingen werd ook vernieuwd.

Nieuwe mazoutfilter/luchtfilter (en pollenfilter = voor den airco)

nieuwe sonde in den uitlaat(gaf fout code op bij de garage)

Motor laten herprogrammeren want was getuned en is nu terug op het origineel Peugeot software.

Additief gedaan in den brandstof



Dus ben beetje ten einde raad ikzelf blijf twijfelen aan bepaalde zaken namelijk
luchtmassameter?
egr klep?
roetfilter? heb pas een lange rit gedaan naar Italië en terug en deze auto is gewend van lange afstanden te doen

Alvast bedankt voor deze lange bericht te lezen en hopelijk kan iemand me verder helpen.

denisTGV

Geplaatst door denisTGV , lid sinds 7 jaar geleden

7 Reacties

oldford PRO, 3 maanden geleden

De omschrijving voor P1351 is verkeerd, die zal wel van Ford zijn. Je hebt geen bobine op een diesel.
Voor Peugeot is P1351 - SID 803/EDC16C3 - Pre/Post heating relay circuit. Relay not controlled and glow plugs supplied.
Die fout kan wel invloed hebben op het regenereren omdat ook dan de gloeiers gebruikt kunnen worden.

    Ok zal morgen dan die gloeiers na kijken en u verder op den hoogte houden, alvast bedankt - denisTGV, 3 maanden geleden
    Euhm die gloeiers zijn gvd moeilijk geplaats en zal dus een afspraak maken hiervoor bij de garage. Dus zal effe duren voor een antwoord maar ik jullie op den hoogte - denisTGV, 3 maanden geleden
    17 november gaat den auto in de garage hiervoor. Zal jullie laten weten of dit het gewenste resultaat zal hebben. - denisTGV, 2 maanden geleden
    Auto komt net terug uit den garage, alle gloeiers zijn vervangen, 1 was inderdaad defect/kapot. Auto start nu koud zijnde inderdaad veel beter. Maar helaas het probleem qua vermogen verlies komt terug. Ga nu effe paar dagen wachten om te kijken of die zich opnieuw herhaalt of niet aangezien ik nu "maar" 1 keer auto moest herstarten in plaats van meerdere keren - denisTGV, 2 maanden geleden

denisTGV, 2 maanden geleden

Auto komt net terug uit den garage, alle gloeiers zijn vervangen, 1 was inderdaad defect/kapot. Auto start nu koud zijnde inderdaad veel beter. Maar helaas het probleem qua vermogen verlies komt terug. Ga nu effe paar dagen wachten om te kijken of die zich opnieuw herhaalt of niet aangezien ik nu "maar" 1 keer auto moest herstarten in plaats van meerdere keren

    Auto blijft uiteindelijk hetzelfde doen, foutcodes ook hetzelfde gebleven, suggesties? - denisTGV, 2 maanden geleden

denisTGV, 1 maand geleden

Vandaag foutcodes laten uitlezen

C1301
C1325

P1351
P2031
P2562

Vermogen verlies is nog steeds een probleem

oldford PRO, 1 maand geleden

P2031 - Circuit uitlaatgas temperatuur sensor 2.
Ook die fout kan invloed hebben op het regenereren van het roetfilter.
Zijn de foutcodes wel gewist na de reparatie aan de gloeibougies?
Er is nog steeds een probleem met het circuit van de gloeibougies en ook met het circuit van de turbo positie sensor. Is de bedrading wel gecontroleerd?
Overigens zijn je motorfouten allemaal fouten die de motorstoringslamp aanzetten.
Als die niet brandt dan heeft de vorige eigenaar die uitgeschakeld of de lamp is defect.
Heb je de auto particulier gekocht of bij een bedrijf?

C1301 - druksensor remsysteem
C1325 - Wielsensor links achter signaal fout
Dit kan de sensor zijn, maar ook b.v. een kortsluiting in de bedrading of een verkeerde luchtspleet van de sensor.

denisTGV, 4 weken geleden

Bedraging gloeiers zijn ok, auto is bij een particulier gekocht een tijd terug maar in het begin ging alles goed.
Fout codes werden toen gewist en nu heb ik nog 2 foutcodes

P2562 (was als eerste foutcode met volle belasting)
P2099

Nu ben ik aan het nadenken of er geen probleem ligt bij den onderdruk circuit zoals lek (leidingen die verduurd zijn of verstopt).
Het valt op als motor koud is de panne echt erg is, als motor warm is en effe stil heeft gestaan gaat het beter.
Temperatuur zowel motor als omgeving als belasting van motor spelen een rol in deze probleem van vermogen verlies.
Was wel bij de vorige comment vergeten te schrijven dat we preventief de luchtmassameter vervangen hebben. Auto draait op stationair toerental beter en hij lijkt ook beter op te trekken tenminste wanneer ik niet het probleem van vermogenverlies krijgt.

oldford PRO, 4 weken geleden

P2099 - Lambdacorrectie na de Kat bank-2 te rijk grens overschreden
Deze foutcode is iets van een benzinemotor, bovendien eentje met 2 katalysatoren.

Tikfoutje of een fout in de software van de motorcomputer of een fout in de scanner.

    We denken dat we den fout gevonden hebben. Code P2562 komt continu terug zodra den turbo gebruikt wordt. Als men uiterst langzaam optrekt en dus amper vermogen vraagt aan de motor gaat ie goed. Dus we vermoeden nu een probleem bij het vacuum circuit dat er een leiding kapot is, verduurd of niet goed verbonden is. Dit zal na nieuwjaar verder bekeken worden. - denisTGV, 3 weken geleden

denisTGV, 1 week geleden

Bij het zoeken naar lek in de vacuum circuit werd er ontdekt dat het elektromagneet van injector 4 defect was.
Intussen werd deze vervangen en zijn we nu aan het kijken of het probleem zich nog voordoet.

Zal volgende week melden of het eindelijk definitief is opgelost of niet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.