Peugeot 206 2008: Benzineprobleem

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Goededag, ik heb een vraag ik heb een 206 uit 2008 en kan op het moment zo'n 380 km rijden op een tank. Heb mijn auto uit laten uitlezen en alleen de bobinerail kwam naar voren. Deze is samen met de bougies vervangen. Helaas geeft mijn boordcomputer niet alles altijd goed aan maar weet ook niet of deze zomaar vervangen kan worden.
Nou mijn vraag hoe is het te verklaren dat ik van 620km op een tank nog maar 380km ermee kan rijden? Heb al injectiecleaner erin gehad en hij heeft een maand 420km gehaald. Hij rijdt verder goed.

Moniquefierst

Geplaatst door Moniquefierst (140) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

11 Reacties

4 maanden geleden - quikfit

Is dat wat de computer aangeeft? Of is dit je daadwerkelijke verbruik?(aantal kilometers delen door het aantal liters) De waardes van de lambdasonde laten controleren.

4 maanden geleden - Moniquefierst

Dit is het werkelijk aantal kilometers dan gaat er weer 43 liter benzine in. Ik heb niet het originele scherm erin dus kan dat niet zien qat de computer aangeeft. Is de lamdasonde de sensor net onder de motorkap? Mijn dochter is beginnend monteur dus als ik het kan aanwijzen dan is het ook dat ik ergens vanaf weet haha

4 maanden geleden - quikfit

Lambdasonde zit in de uitlaat,dicht bij het blok. Is een slijtage onderdeel en gaat ongeveer 160.000 mee volgens de producenten.

4 maanden geleden - Moniquefierst

Dank je. Dan moet deze zeer waarschijnlijk vervangen worden. Auto heeft 344.000 op zijn klokkie.

4 maanden geleden - harry4203

Ik zou eerst eens een viergasmeting doen, en met een tester wat belangrijke meetwaarden controleren. Koelvloeistof temp bv. Komt de motor goed op temperatuur?(thermostaat). Ben het wel een beetje eens dat een lambdasensor wat slijt, maar dat deze zo'n verschil in verbruik geeft zonder enige foutcode betwijfel ik ernstig. Staat van onderhoud goed? (luchtfilter, klepspeling, enz...) Kan ook nog zijn dat er injectoren slecht worden, maar dat zou je ook in de meetwaarden en de viergasmeting terug moeten zien.

4 maanden geleden - Moniquefierst

Auto had achterstallig onderhoud en deze week wordt er groot onderhoud gepleegd o.a. filters. Bougies en bobinerail zijn al vervangen. Bij uitlezen komt er niks uit eigenlijk. Kan het ook de mapsensor zijn?

4 maanden geleden - harry4203

Ik verwacht dat je dan wel andere klachten krijgt, maar ook die is met uitlezen te controleren. Je kunt met uitlezen veel meer dan enkel foutcodes bekijken, ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat is gedaan.

4 maanden geleden - Moniquefierst

Viergasmeting is niks uitgekomen. Is al nagelopen dus. Het probleem is dus dat de boordcomputer niet goed meer functioneerd en dus weinig tot niks aangeeft met uitlezen. Dus moeten het probleem dus zonder uitlezen oplossen. De ene keer leest hij wel en daar kwam toen de bobinerail uit. Daarna meerdere keren proberen uit te lezen geen problemen meer gevonden. Echter het probleem bestaat al 3 maanden dat ik rond de 320km op een volke tank rij. Hij loopt stationair keurig op 900 toeren als hij warm is. Wel heb ik het idee dat hij wat power mist sinds de tijd dat hij is gaan verbruiken

4 maanden geleden - harry4203

Distributietiming gecontroleerd toevallig? (mede omdat je zegt vermogen te missen)

4 maanden geleden - Moniquefierst

Nee niet gedaan. Maar kan dat inene verschillen dan?

3 maanden geleden - harry4203

Het is mogelijk, en aangezien je zegt geen foutcodes te hebben zul je toch dingen moeten uitsluiten. Dit zijn basiscontroles die je gewoon moet doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum