Hallo, mijn 404 rijd bij lage toeren niet soepel.Hij schokt dan net of er speling in de aandrijflijn zit. Ik kan het probleem niet goed traceren want het kan ook best de motor zijn die voor dit probleem zorgt. Als de motor flink vermogen moet leveren doet het probleem zich niet voor.Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Gr,
Bert
Geplaatst door Bert1169 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 404? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 404 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden
Dit komt uit de ontsteking weg, de gewichtjes en de veertjes van de vervroeger krijgen te veel speling, opnieuw afstellen met de synchrotester.
Bert1169 (0), 19 jaar geleden
Hallo oldtimer ,ik heb nog een nieuwe ontsteking (M48) liggen. Ik ga die er zo spoedig mogelijk opzetten en hoop dan dat het probleem is opgelost.(moet deze nieuwe ook nog worden afgesteld?)
Alvast bedankt.
Gr,
Bert
oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden
altijd alles afstellen en controleren, bedenk wel vroeger werden om de 10.000 km de puntjes vernieuwd en de bougie's.
Bert1169 (0), 19 jaar geleden
Puntjes ed afstellen is geen probleem maar wat moet ik me voorstellen bij een synchrotester.
Gr,
Bert
oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden
kun je de kontakthoek exakt op afstellen en de veertjes van de vervroeging, je kunt daarmee nl de kontakthoek bij draaiende ontsteking ( uitgebouwd) zien maar volgens mij zijn er weinig garage's meer die nog zo'n ding hebben.
Bert1169 (0), 19 jaar geleden
Dan hoop ik maar dat alleen het inbouwen van de nieuwe ontsteking(en uiteraad datgene afstellen wat mogelijk is) voldoende is om hem goed te laten lopen.
Bedankt voor de info.
Gr,
Bert
Beunix (0), 19 jaar geleden
Als het niet lukt kan je overwegen elektronische ontsteking erin te klussen.
Ik heb dat een paar jaar geleded in mijn eend gedaan en daar ws ik zeer tevreden over.
Kijk eens op http://www.kodefouw.com/
Maarja, niet erg origineel natuurlijk..... :-)
Bert1169 (0), 19 jaar geleden
Inderdaad Hein, dat is ook een mogelijkheid maar in éérste instantie probeer ik hem toch zo orgineel mogelijk te houden.
Toch bedankt voor de reaktie.
Gr,
Bert
vwhobbyist (0), 19 jaar geleden
Bert, ik ben te snel geweest met het plaatsen van een nieuwe vraag, ik hebt exact hetzelfe probleem.
Is het opgelost met de nieuwe ontsteking?
Bert1169 (0), 19 jaar geleden
Ronald, de temperatuur in mijn schuur stimuleerde mij nog niet om er mee bezig te gaan dus ik weet nog niet of het geholpen heeft.
Gr,
Bert
vwhobbyist (0), 19 jaar geleden
Jammer, ik heb hetzelfde. Vandaag in de vrieskoe een lekke band gehad.
Geen probleem, heb een mega geredschapskist achterin en kan alles aan....................
Had je gedacht. Heb hem dus nog niet zo lang, blijkt geen krik bij te zitten, baaluh!!!!!!!!!!!
Op de anwb moeten wachten, ruim een uur, daarna in 3 min gepiept
Maarrrrrrrrrrrr, iedereen, incl de anwb meneer is weg van de auto!
vwhobbyist (0), 19 jaar geleden
Het schokken is verholpen! Ik heb de ontsteking uitgebouwd omdat ik bij het zuigen aan de vacuumslang geen beweging zag van de grondplaat.
Alles zat vast! In de wd40 gezet, schoongemaakt, en weer gemonteerd.
Kende alleen dat tandwieltje niet waar het pennetje van de vacuumvervroeging aan vast zit.
Het lijkt erop dat je daarmee de slag van de vacuumvervroeger af kan stellen, heb zoiets geprobeerd.
Weet iemand hoe dat werkt?
Ik heb de ontsteking er weer ingezet en netjes getimed.
Hij rijd nu weer als een zonnetje!
Ronald