Zowel op gas als op benzine, als ik voor het stoplicht moet stoppen loopt het toerental op naar 3000, als ik dan de koppeling iets los laat en de auto staat in de versnelling zakt het toerental tot 900 toeren wat normaal is.
Als de verdamper lek is loopt het toeren tal dan op zowel op gas als op benzine.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk eens of je geen luchtlek hebt in het inlaatsysteem.
Dat laat ik morgen meteen controleren, maar klopt het dat bij een lekke verdamper het toerental zowel op gas als benzine oploopt ????
Maar in ieder geval bedankt voor de tip Fastbreakrijder
17 jaar
niet op benzine volgens mij.
[quote=fastbreakrijder]niet op benzine volgens mij.[/quote]
Absoluut wel.
De choke van een naft wordt geregeld door de watertemperatuur.
Te weinig koelwater = een "droogliggende" temperatuursonde, en dus blijft de choke aan. Typisch probleem ook bij oude volkswagens.
Kijk even naar 't koelwaterniveau (bij koude motor!!). Lekken vind je gemakkelijk terug, als je alle slangen en koppelingen nakijkt zie je soms zo 'n witte aanslag. Daar zit een lek.
Vul aan met antivries, deze is niet alleen in de winter nuttig - antivries verhoogt 't kookpunt van het koelwater - dit slechts ter info. Ook zie je gemakkelijk een lek van antivries; als je ergens blauwe of groene druppems ziet, weet je hoe laat 't is.
Succes
17 jaar
Hallo Norwich.
Kijk eens op http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... en op de link die daar weer staat.
Waarschijnlijk met het reinigen van de stappenmotor en gasklephuis ben je een heel eind verder.
17 jaar
De stappenmotor regelt de luchttoevoer naar de motor als de gasklep dicht staat. (Stationair toerental) Meer lucht = hoger toerental. Als je stationair dus een te hoog toerental hebt dan zou ik de stappenmotor en de aansturing ervan een keer goed nakijken. Even goed schoonmaken doet wonderen. Een lek in de luchtinlaat waardoor vlse lucht aangezogen wordt kan ook een oorzaak zijn.
17 jaar
Dit is een post op die ik ooit gedaan heb op een engels forum, het is welliswaar voor een 406 motor maar misschien heb je er nog wat aan:
To clean the stepper motor do the following:
1. Remove the rubber hose between the air filter and the throttle body:
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Other/Ga...[/img]
2. Take the cover from the throttle body:
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Other/Ga...[/img]
3. You should now be able to see the throttle, stepper motor, throttle position sensor (TPS), and the manifold airpressure sensor (MAP):
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Other/Ga...[/img]
4. Unscrew the throttle body and remover the stepper motor:
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Other/Ga...[/img]
5. Clean the stepper motor with degreasing spray (brake cleaner) and put a little WD40 in for lubrification:
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Other/Ga...[/img]
6. Be careful that you don't loose the spring inside the stepper motor:
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Other/Ga...[/img]
7. Put everything back in place and start the engine, it may take a few seconds before it runs normally again.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar