Peugeot 307: Bijgeluid turbo

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW10FAP

Deze 307 Hdi 110pk (2.0) geeft een bijgeluid wat lijkt op een lekkende luchtstroom tussen de 2000 en 3000 toeren, geluid is altijd lastig te omschrijven maar lijkt op een stofzuiger en is met name in de auto goed waarneembaar. Dit verschijnsel doet zich voor bij optrekken en kort na gas los.

Van deze auto is onlangs het vliegwiel en koppeling vervangen, i.v.m. doorslaan/versleten.

Reeds vervangen/ gecontroleerd om probleem te vinden:

-2 korte turboslangen net boven subframe (waren gebarsten, maar helaas niet de oplossing)
-Hogedrukslangen en buizen gecontroleerd op lekkage.
-i.v.m. storing in motormanagment t.a.v. drukverschil in de uitlaat hebben we de druksensor (net onder de akku) vervangen
-Gecontroleerd of roetfilter niet verstopt zat door even een nieuwe te monteren. maar helaas.

De turbo zelf blijft eigenlijk over maar is bij 55.000 vervangen i.v.m. olielekkage en de auto heeft nu pas 105.000 gelopen.

Iemand iets anders meegemaakt of een idee??

gr.

edmar2543

Geplaatst door edmar2543 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan T (20) PRO, 16 jaar geleden

nou eddy het is net wat je zegt alleen de turbo blijft over en dat hij vervangen is 50000 km geleden zegt niks er zijn nog steeds van die rijders die aan komen scheuren en hem gelijk af zetten nou dan kun je er op wachten.

groetjes jan.

lenni (0), 16 jaar geleden

Kijk eens naar je luchtinlaat. Het luchtfilter zit aan de linker kant in de auto en deze loopt tussen het motorblok en het raam naar het blok. Ongeveer in het midden van het motorblok zit een koppeling die nog wel een vergeten wordt. Hierdoor kun je dit aanzuigende / fluitende geluid krijgen. Heb zelf ook een 307 110pk FAP en deze maakt ook dit geluid. Je zult het nooit helemaal kwijtraken maar het meeste moet je kwijtraken wanneer je deze koppeling goed dichtmaakt.

hylke (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo,
Heb een vraag.
Is er voor het probleem al een oplossing gevonden? Heb namelijk een 307 HDI staan met precies hetzelfde euvel.
Gr Hylke

edmar2543 (0) PRO, 16 jaar geleden

Vorige week heb ik het probleem gevonden.

Bij ons lekte de aansluiting van de hogedrukbuis op een korte turboslang.

Deze (hogedruk) turboslang zit net onder de vacuumpomp achter de akkubak. Je kunt er alleen zo heerlijk bij komen!!!!!!!!!

Ook de twee korte slangen net boven subframe controleren, deze lekken namelijk vaak, en is vaak niet of zeer moeilijk aan de buitenkant te zien.

Succes

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.