Ik heb mijn wagen net laten repareren wegens een defect druklager. Wat ik van de uitleg heb onthouden is iets van een vervanging van dit druklager/vliegwiel/... (gelukkig niets moeten betalen: garantie)
Het probleem is dat de wagen nu terug rijdt zonder het piepende geluid, en de koppeling als nieuw voelt, maar van 110pk is geen sprake meer.
Het lijkt alsof de turbo niet aanslaat en de motor het vermogen levert van een basic diesel.
Iemand een idee?
Edit: heb net voor alle zekerheid eens in zekeringkast onder motorkap gekeken. Alle zekeringen zijn OK. Wat me wel opviel was dat 1 groen kabeltje met contactklem niet was aangesloten. Reden tot ongerustheid?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk ligt er ergens een turboslang los.Maar het lijkt me veel verstandiger om de auto na het weekend terug te brengen naar de garage ter controle.Succes Matthijs.
Dat is ook een deel van het probleem: de garage is dicht wegens jaarlijkse vakantie en ik wil volgende week vertrekken op (auto)vakantie.
17 jaar
[quote=BertMelis]Dat is ook een deel van het probleem: de garage is dicht wegens jaarlijkse vakantie en ik wil volgende week vertrekken op (auto)vakantie.[/quote]
Dicht wegens vakantie? Liever naar de dealer.
Ga gewoon even naar een andere garage,leg het probleem uit en vraag of ze even willen kijken.Lijkt me niet zo'n lastig probleem.Succes Matthijs
Ik ga morgen langs een andere verdelen en laat jullie het defect en oplossing weten. Ik ben nogal onwetend wat betreft auto's...
17 jaar
Het was inderdaad een lek in de leiding van de turbopomp. Hierdoor verloor de turbo druk...
Moet misschien wel eens nadenken over de service bij de vorige herstelling. Het was een redelijk grote scheur in de slang die helemaal niet veroorzaakt is door slijtage!
17 jaar
Gebeurt vaker dat een turboslang spontaan scheurt hoor Bert. Ga nou niet direkt een negatieve suggestie wekken, want daar heeft bijna iedere monteur bij alles wat hij in goede bedoeling doet al last genoeg van. Altijd direkt maar het negatieve benadrukken.
Ik las ook dat de reparatie van de koppeling niets heeft gekost, nou wees daar dan eens positief over ipv "na te denken" over de "vorige herstelling".
Dit is niet persoonlijk bedoeld Bert, maar misschien dat iedereen die meeleest daar ook eens over nadenkt en wat meer waardering opbrengt voor de monteurs. We verlangen altijd dat alles probleemloos wordt opgelost en als er ook maar iets niet goed is gelijk van de daken schreeuwen hoeft toch niet?
Siem
[quote=BertMelis]Het was inderdaad een lek in de leiding van de turbopomp. Hierdoor verloor de turbo druk...
Moet misschien wel eens nadenken over de service bij de vorige herstelling. Het was een redelijk grote scheur in de slang die helemaal niet veroorzaakt is door slijtage![/quote]
Deze slangen worden aan de binnenzijde aangetast door olie scheuren dan ineens door. Niet te negatief over monteur's dat soort dingen laten wij niet expres zitten...
Je hebt gelijk... Was wat gestresseerd omdat de auto 'stuk' was zo vlak voor onze autovakantie. Achteraf bekeken heb ik niets te klagen over de service.
Net terug uit verlof, vele wagens aan de kant zien staan met oververhitte motoren (40°C in de file). Mijn 307 heeft me echter niet in de steek gelaten!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar