close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Vervangen van Krukaspoelie

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI 110pk

In maart is bij mijn 307 de krukaspoelie vervangen.

Nu 10.000 km verder was er een grote klap onder de auto en moest deze door de ANWB weggesleept worden.
De auto staat bij de garage en ze vertelde me dat het vliegwiel een gat heeft veroorzaakt in de versnellingsbak waardoor dus nu de versnellingsbak, koppeling en vliegwiel vervangen moeten worden. Dus even 3500 eurie's neer tellen.

Nu is mijn vraag kan dit zomaar gebeuren bij een auto waar nog maar 120000 km op de teller staat en heeft het vervangen van de krukaspoelie hier enig invloed op?

Jacco

[url=http://imageshack.us][img]http://img461.imageshack.us/img461/3103/...[/img][/url]
Shot at 2007-07-11

Geplaatst door

ThunderJack7 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De krukaspoelie zit precies aan het andere eind van de motor en naar mijn idee heeft het niks met elkaar te maken.Er zijn overigens wel meer problemen met het vliegwiel/koppeling van de 307 hdi maar zo erg kapot heb ik het nog niet gezien.Gr. Matthijs

matthijs26 0
badge

17 jaar

Hier dan nog een foto van de versnellingsbak.


[url=http://imageshack.us][img]http://img461.imageshack.us/img461/6614/...[/img][/url]
Shot at 2007-07-11

ThunderJack7 0

17 jaar

wisselbak lijkt me nog wel goed , beetje kneedbaar ijzer in het gat stoppen en glad slijpen en de bak er weer achter hangen.

renevw9600 0

17 jaar

Toch niet helemaal lijkt mij.

[url=http://imageshack.us][img]http://img98.imageshack.us/img98/1083/mv...[/img][/url]
Shot at 2007-07-11]

ThunderJack7 0

17 jaar

Wij hebben dit precies hetzelfde meegemaakt bij vergelijkbare auto. Het is hier niet duidelijk op de foto te zien of er ook versnellingsbakolie lekt door het gat op de onderste foto. Wanneer er geen lekkage is, bak lekker laten zitten, kan geen kwaad.

Krukaspoelie heeft niks met dit geval te maken, zit inderdaad aan andere kant van de krukas!

En de km. stand is nog niet zo raar. Er zijn er die ze eerder kapot krijgen! Dat jij de pech hebt, dat de bak kapot geslagen is, is pech...

Succes

Ps. Er zijn losse bakhelften leverbaar, waar je dus de rest van de bak in over moet bouwen, bespaart misschien wat in de kosten...

amplifier 0
badge

17 jaar

[quote=amplifier]Wij hebben dit precies hetzelfde meegemaakt bij vergelijkbare auto. Het is hier niet duidelijk op de foto te zien of er ook versnellingsbakolie lekt door het gat op de onderste foto. Wanneer er geen lekkage is, bak lekker laten zitten, kan geen kwaad.

Krukaspoelie heeft niks met dit geval te maken, zit inderdaad aan andere kant van de krukas!

En de km. stand is nog niet zo raar. Er zijn er die ze eerder kapot krijgen! Dat jij de pech hebt, dat de bak kapot geslagen is, is pech...

Succes

Ps. Er zijn losse bakhelften leverbaar, waar je dus de rest van de bak in over moet bouwen, bespaart misschien wat in de kosten...[/quote]
Lekt inderdaad olie.

ThunderJack7 0

17 jaar

je zou kunnen proberen te kitten met goede kit, laatst meegemaakt met een losgelopen steekas aan de bakkant van een vw golf 4 tdi dat de asklos (van de bakzijde)is rondgeslagen tegen de bak aan en heeft daardaar een behoorlijke deuk met scheur veroorzaakt waardoor alle olie er uit gelopen is. heb de boel goed ontvet en dicht gekit en afgevuld en deze golf met bak funtioneerd nog uitstekend zonder problemen en is toch al weer een jaar geleden.

renevw9600 0

17 jaar

Hoi,

ik wilde hier nog even een update plaatsen voor wat betreft de auto.

Volgens de Peugeot garage waren de kosten om alles te repareren zo'n 3500 á 4000 euro.

Het vliegwiel, de koppeling en de versnellingsbak moesten vernieuwd worden.

Nu ben ik anderhalve week verder, en heb het volgende gedaan.

De versnellingsbak is gelasd (op werk) en voor de zekerheid hebben we hem ook nog dicht gesmeerd met vloeibaar metaal. Dus geen kosten.
Bij de sloop heb ik een vliegwiel vandaan gehaald met 30.000 op de teller (wil toch binnen afzienbare tijd van deze bak af). Kosten 150 euro.
Drukgroep van de koppeling heb ik nieuw aangeschaft, 135 euro.
Kosten die Peugeot gemaakt heeft voor diagnose en de boel eronderuit bouwen, 241 euro.
Auto ambulance huren, 90 euro.
Collega 100 euro gegeven voor zijn hulp.

Totale kosten nog geen 750 euro.

En alles werkt weer PERFECT.

Nu alleen niet meer zoveel rijden en dan verkopen, gelukkig heb ik nog een motor staan dus minimale kilometers voor de Peugeot. Heb het totale vertrouwen verloren in deze bak (dit waren namelijk niet de enige problemen) en bij mij komt er nooit meer een peugeot voor de deur te staan.

Groetjes

ThunderJack7 0

17 jaar

heren, ik denk toch dat de krukas poelie er mee te maken heeft.
Men heeft het vliegwiel geblokkeerd om de krukas poelie los/vast te draaien.
waarschijnlijk is er toen iets aan de starterkrans beschadigd.
Maar ja , het loopt weer.

mvg,
Hans.

Hans4040 1205
badge vip badge

17 jaar

[quote=Hans4040]heren, ik denk toch dat de krukas poelie er mee te maken heeft.
Men heeft het vliegwiel geblokkeerd om de krukas poelie los/vast te draaien.
waarschijnlijk is er toen iets aan de starterkrans beschadigd.
Maar ja , het loopt weer.

mvg,
Hans.[/quote]
Maar hierdoor zal het vliegwiel toch niet uiteenvallen?

Wel als er door die actie een breuk is ontstaan in de vorm van haarscheurtjes.
Ik kan echter op de foto`s niet zien wat er precies als eerste kapot is gegaan en deze ravage heeft veroorzaakt.

mvg,
Hans.

Hans4040 1205
badge vip badge

17 jaar

[quote=Hans4040]heren, ik denk toch dat de krukas poelie er mee te maken heeft.
Men heeft het vliegwiel geblokkeerd om de krukas poelie los/vast te draaien.
waarschijnlijk is er toen iets aan de starterkrans beschadigd.
Maar ja , het loopt weer.

mvg,
Hans.[/quote]
Lijkt me sterk, aangezieen het helemaal niet nodig is het vliegwiel te blokeren om de krukas-poulie te vervangen. Ten minste, als het de poulie van de accessoireriem is (99% van de gevallen, zeker bij deze motoren).

AR 67202 0
badge

17 jaar

oke, laten we het er maar op houden dat het zomaar gebeurd is.
metaal moeheid of zo, of kan dat ook niet?
Goed weekend allemaal,

mvg,
Hans.

Hans4040 1205
badge vip badge

17 jaar

hans,blokkeer bij deze motoren nooit het vliegwiel
de poly kan je gewoon losschieten met luchthamer,
heb altijd bij een dealer gewerkt en altijd een liefhebber van peugeot geweest
nooit een ander merk gekocht gehad voor mij zelf
maar als ik de kwaliteit en de na service van peugeot bekijk,durf het mijn klanten bijna niet meer aanpraten
is gewoon dikke pech hebben maar heeft financieel wel grote gevolgen,heb 2weken geleden nog een HDI binnengehad met een kapotte verstuiver
deze heeft gewoon de bovenkant van de piston weggespoten,mag je het effe lekker aan de klant uitleggen hoe het kan en wat de kosten zijn
groeten davy

davy2038 0
badge

17 jaar

[quote=davy2038]hans,blokkeer bij deze motoren nooit het vliegwiel
de poly kan je gewoon losschieten met luchthamer,
heb altijd bij een dealer gewerkt en altijd een liefhebber van peugeot geweest
nooit een ander merk gekocht gehad voor mij zelf
maar als ik de kwaliteit en de na service van peugeot bekijk,durf het mijn klanten bijna niet meer aanpraten
is gewoon dikke pech hebben maar heeft financieel wel grote gevolgen,heb 2weken geleden nog een HDI binnengehad met een kapotte verstuiver
deze heeft gewoon de bovenkant van de piston weggespoten,mag je het effe lekker aan de klant uitleggen hoe het kan en wat de kosten zijn
groeten davy[/quote]
Kon meneer Peugeot hier maar eens een verklaring voor geven.
Ook op het 307forum hoor je veel van deze klachten, als Peugeot nou een beetje balen heeft dan vervangen ze alles kosteloos. Want dit is gewoon ruk.
En dan bij mij, een nieuwe versnellingsbak á 1900 euro aansmeren terwijl repareren ook kan.

ThunderJack7 0

17 jaar

Hoi ,

Er zijn inderdaad veel problemen met deze 110 pk HDI motoren .
90Pk ook wel , maar deze dikke moteoren meer.
Vliegwiel breekt kapot door het gebruik van boutjes waar je vliegwiel mee vastzet.
Deze hebben een iets te hoge kop , hierdoor slaan de beide helften , bij het draaien tegen elkaar aan en door de schokken breken de veren van het vliegwiel af .
Dit gebeurt regelmatig .
Als enig advies kan ik u geven dat u zelf een brief schrijft aan de klantenservice van Peugeot , daar zijn ze heel gevoelig voor.
Hierin ook duidelijk aangeven dat u veel abnormale kosten heeft , en van plan bent om deze info verder te brengen als problemcar.
En dat je eigenlijk wel verwacht dat hun een groot gedeelte van de kosten gaan betalen.

[quote=ThunderJack7]En dan bij mij, een nieuwe versnellingsbak á 1900 euro aansmeren terwijl repareren ook kan.[/quote]
ik ben het met je eens, maar bij dealers werkt dit anders : magazijnomzet = bones

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Hoi ,

Dat is niet altijd waar gelukkig , ik werk zelf ook bij een peugeot bedrijf , maar wij proberen wel altijd het maximale voor onze klanten vergoed te krijgen .
Dat is ook net hoe de instelling van de werknemers/werkgevers is .

[quote=Peugeotspecialist]Dat is ook net hoe de instelling van de werknemers/werkgevers is .[/quote]
AHA!!

De bekende bedrijfspolicy!

Had ik ook al eens aangehaald in het roestdebacle van de Ford Focus.

Tja, dat Peugeot beter eens wat meer aandacht kan besteden aan service, kwaliteit en aftersales dan aan verkoopaantallen, schreef Autoweek eerder OOK al eens.....

Santa 0

17 jaar

Maar ja, monteren met een Franse Slagsleutel is OOK een vak apart.....

Santa 0

17 jaar

garantie bij bij peugeot belgie kan je vertellen dat je buiten de 2jaar wel gekloot bent(misschien iemand anders met beter ervaringen hoor ik het graag)
tenzij de dealer op eigen kosten intussen komt,maar bij je komt weinig peugeot dealers tegen waar OCMW bovenstaat
al verschillende gevallen doorgegeven,maar ze hebben bij peugeot mooie standaardbrieven,
de eerste brief is de mooiste ze willen de klant nog wat hoop geven "we gaan de zaak onderzoeken"
groeten davy

davy2038 0
badge

17 jaar

En dan een brief sturen naar Peugeot.

Dan schepen ze waarschijnlijk net zo hard weer af als .............. (er stond en bedrijfs naam hier maar helaas verwijderd), klote bedrijf trouwens veel te commercieel je kan beter naar een kleiner bedrijfje gaan waar ze nog waarde hechten aan een goeie naam en service.

Heb een ingevoerde 307 omdat ik zelf 2 jaar in Duitsland heb gewoond en deze auto daarvandaan mee genomen heb. Ze beginnen dan gelijk dat hij is ingevoerd enzo. Ook krijg je van die opmerkingen van goedkoop aangekomen, helaas weten ze de achterliggende gedachte vaak niet. Errug jammer.

BULLSHIT lijkt mij. Peugeot is Peugeot en dan moet het niet uitmaken waar je hem gekocht heb. In alle landen hebben ze dezelfde problemen.

Maar dan nog zoveel geld vragen voor problemen die bij Peugeot allang bekent zijn en niets aan gedaan wordt.

ThunderJack7 0

17 jaar

jack

ben het geheel met je eens hoor, maar ook kleinere bedrijven die dit op moeten lossen spelen ook niet voor sinterklaas, ook zij zijn afhankelijk van een beslissing van de importeur, want uiteindelijk moeten daar de centjes vandaan komen.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.