In Duitsland had ik afgelopen vakantie de keus uit diesel en biodiesel. Ik wil zodra het ook in NL beschikbaar is overschakelen op biodiesel of zelfs Puur Plantaardige Olie (zonnebloem of koolzaad). Wie kan mij vertellen of mijn peugeot 306 1.9D uit 1997 daar tegen kan en eventueel tot wel percentage? Peugeot Nederland reageert erg vaag en verwijst mij naar 'de producent' van biodiesel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Doordat in Duitsland het niet illegaal is op biodiesel te rijden zijn er daar diverse forums op dat gebied; FMS.de, Fahren Mit Salatoel betekent dat, en das salatoelforum.de, of zoiets. Is weleen paar jaar geleden dat ik daar gekeken heb, maar het bestaat vast nog wel. Ik rij een 405 1.9 diesel uit 94, die heeftdenk ik dezelfde motor. Ik heb max eenderde slaolie, bij teveel bokt-ie een beetje bij koude motor. Ook schijnt het mis te gaan bij temperaturen onder 10 of 15 graden BOVEN nul. Wel ruikt je auto, althans de uitlaatgassen, lekker naar frietenkot. Maar in deze tijden kun je er aardig mee besparen; een liter slaolie kost zowel bij Aldi als bij Albert Heijn 59 cent. Kijk maar eens op die forums of zoek op Salatoel via google.DE. Suxes, groet, WB
Biodiesel en PPO zijn 2 zeer verschillende zaken, biodiesel is speciaal behandelde en met methanol vermengde plantenolie of -vet, het is weinig goedkoper dan diesel, heeft het voordeel dat het dunvloeibaar is ,maar het nadeel dat bij de meeste inspuitpompen de afdichtingen het begeven en gaan lekken.
Peugeot Nederland moet weten of de motor geschikt is voor biodiesel.
PPO is een heel ander verhaal, deze motor is daat in principe wel geschikt voor te maken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar