Peugeot 307: Blokkeergat vliegwiel Tu5Jp4

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: tu5jp4

Weet iemand waar ik het blokkeergat kan vinden van het vliegwiel van deze motor?
Op de foto's heb ik het vermoedelijke gat aangegeven met pijlen. maar ik weet het niet zeker.
Alvast bedankt.



[url=http://postimage.org/image/ii8l2464z/][img]http://s13.postimage.org/ii8l2464z/motor...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/or9939jfl/][img]http://s8.postimage.org/or9939jfl/motor_...[/img][/url]

fordpetertje

Geplaatst door fordpetertje (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Ruud10657 (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat is hem ja. Een onder 45 graden gebogen stang induwen (dacgt 6mm) tot deze in het vliegwiel steekt. In het nokkenastandwiel zit ook een gat (dacht 8 of 10mm). Deze er eerst instoppen, dan iets met de krukaspoelie bewegen dan schiet de pin zo het vliegwiel in.

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

Zo te zien staat het pijltje bij het grotere gat, en dat is em niet. Het juiste gaatje zit daar wel in die hoek achter het oliefilter en ook aan die zijkant, maar iets verder naar achteren, en zoals Ruud al aangaf......6mm

fordpetertje (0), 11 jaar geleden

bedankt voor zover, ik hoopte dat ik hem had gevonden, dit gat is inderdaad groter dan 6 mm schat ik, hier zit ook een soort randje omheen dat kun je op de foto wel zien.
dus ik zit wel in de goede richting van het blokkeergat? hij zit dus nog meer naar het motorblok toe? (van je af dus als je ervoor staat)
alvast bedankt.

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

Inderdaad Peter, je zit in de goede richting alleen iets verder van je af, dus richting motorblok, bijna tegen de verticale cilinderwand. Vanwege het gietijzeren blok van de TU5JP4 kan het gaatje iets geroest zijn waardoor de 6mm pen er de 1ste keer wat moeilijker in te krijgen is, maar een weinig kruip-olie en een beetje vet doen wonderen.

fordpetertje (0), 11 jaar geleden

super, bedankt voor de hulp.

Als ik nog een vraagje mag stellen: maakt het veel uit als ik de distributieset nr: E118433 neem i.p.v. 0831 R9 ?
Beide nummers geeft Peugeot aan voor mijn auto, maar er zit een flink prijsverschil in. (50 euro)

Hetzelfde voor de waterpomp, ook 2 nummers en 30 euro verschil.

Waar zit het verschil in? mindere kwaliteit?

Ruud10657 (0) PRO, 11 jaar geleden

Het kan zijn dat er twee type's zijn en dus ook twee verschillende waterpompen. Verder moet je de inhoud vergelijken van de sets vergelijken. Je hebt ze nl met en zonder keerringen en met en zonder spanrol. Ik neem altijd de set zonder keerringen maar met spanrol.

fordpetertje (0), 11 jaar geleden

volgens peugeot servicebox staan de 2 artikelnummers bij dezelfde referentie. De inhoud zou dus hetzelfde zijn, enkel de prijs is verschillend.

[url=http://postimage.org/image/4ko90csep/][img]http://s8.postimage.org/4ko90csep/tekeni...[/img][/url]

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

De E nummers zijn een goedkoper alternatief van/voor de originele peugeot-onderdelen voor auto's van 5 jaar of ouder. De E staat voor euro-repar en eerlijk gezegd geen idee hoe het gesteld is met die kwaliteit, simpelweg omdat het bij ons in de werkplaats niet wordt gebruikt.

harry4203 (465) PRO, 11 jaar geleden

euro-repar bestaat niet meer voor zover ik weet, dat is tegenwoordig motaquip. volgens mij niks mis mee. zit veelal zelfs langer onderdeelgarantie op.

fordpetertje (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de antwoorden, dus ik kan die 'goedkope' set net zo goed nemen, of anders een setje van SKF, daar heb ik ook goede ervaringen mee.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum