Kregen in display emissieregeling motor onvoldoende.Auto gaat op 3 cillinders lopen. Auto naar peugeotdealer uit laten lezen. Storing P1336, P1337, P1340. Zowel op LPG als op benzine loopt de auto op 3 cillinders
Hadden nog geen tijd dus auto naar electronicaspecialist gebracht. Weer uitgelezen. Zelfde stroring. 4 nieuwe bougies geplaatst[gas] en een gepeperde rekening. Loopt even goed. Binnen 50 km weer dezelfde storing. Storing eruitgehaald, compressie gemeten, uitlaatgas testen. Was allemaal goed. Weer een paar km gereden. Weer dezelfde storing.
Bobine vervangen/Injectors omgewisseld. Loopt weer even goed. Weer storing en op 3 cillinders lopen.
Storing verwijderd, loopt even goed, weer dezelde storing maar nu een permanente storing. Dus de stroring kan niet verwijderd worden
Naar peugeotdealer laten uitlezen en met camera in cillinders gekeken. Conclusie, klepzetels ingezakt, compressieverlies door de kleppen.
Andere kop besteld, Laten nakijken en vlakken. kop geplaatst, rijdt even goed en nog steeds dezelde rottige storing. Weer compressie gemeten enz. Alles goed. Haal de auto op bij de garage en deze rijdt weer op 4 cillinders. Hoe lang?
Zijn nu bijna blut en ten einde raad. Heeft iemand misschien een oplossing.
P1336 ontstekingstoring verwchillende cillinders
P1340 ontstekingstoring cillinder 4
P1337 onstekingstoring cillinder 1
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik begrijp de hele logica achter dit verhaal niet ?
Is er gecontroleerd of de bougies bv wel vonken , als de storing zich voordoet ?
dus welke storingen komen terug na het plaatsen van de kop
ook weer p1336,p1337 en p1340 en op 3cilinders??
hoe zijn de injectors omgewisseld. van welke cilinders zijn ze verwisseld.
als inderdaad de storing is terug gekomen kan je zeker de bobine bedrading naar de motor ebe op weerstand maar ook belast doormeten.
als ook dit goed is dan ben ik bang voor de computer. in principe gaan deze eigenlijk nooit echt kapot.
we moeten dit zeker uitsluiten
hebben gevonden wat er aan de hand was. De bedrading naar de gascomputer. Hiervan waren enkele draden samengemolten. Ongeveer 20 cm vanaf de computer.
11 jaar
Oorzaak , als iets begint te smelten , kortsluiting maakt , heeft dat een reden ?
Maar dan zou de storing zich op benzi ne niet voor mogen doen.
11 jaar
jawel
bedrading van de injectoren lopen naar de gascomputer toe en weer terug
zo kan de gascomputer de injector uit zetten en de injectie via de gas-injector laten lopen
computer merkt er niks van vandaar. tot je inderdaad problemen krijgt met de bedrading
Oke,duidelijk.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar