👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Als je de auto start en de blower staat op de hoogste stand dan is er niets aan de hand, alles werkt gewoon MAAR ga je een tijdje rijden en zet je blower wat lager OF zet je het contact uit ( motor uit) en start je weer dan doet de blower helemaal niets meer . Je moet dan weer een paar minuten gaan rijden en dan werkt de blower weer. Ook heb ik het idee dat er een paar standen missen. Als de blower het doet dan doet alleen de hoogste stand het goed, de andere standen doen of niets of je hoort kloppende geluiden achter het dashboard vandaan komen.
Wie kent dit probleem en wat is dit meestal, de blower zelf of voorschakel weerstand ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zo te lezen moet je het zoeken in de blower zelf. Zwaar draaien, dus demonteren, schoonblazen en proberen de lagertjes te smeren met bijv. WD40.
Okey Hans, dankje. Ik zal 'm demonteren . Ik heb dat wel eens gedaan bij een oude mercedes en er een ander ingezet. Kun je kort omschrijven hoe ik het makkellijks erbij kom. Moet ik er aan de binnekant van de auto bij ( dus dashboard demonteren) , of zit dat ding onder het gaasje bij de voorruit ?
14 jaar
Is niet zo moeilijk hoor. De blower zit boven de voeten van de passagier en zit met een 3-tal schroefjes in het kachelhuis. Als het een 306 zonder airco is, is het zo gepiept. Heeft de auto airco, dan lukt het ook, maar moet je ietsje meer weghalen ( onderaan rechts dashboardsteuntje en loskoppelen afwaterings-slangetje) en is het eruit manouvreren iets lastiger, maar goed te doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar