auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: Bobine

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Hallo
Ik heb een 307 en de motor loopt op 3 poten
Nu heeft deze motor 1 bobine blok met een aansluiting van 4 pootjes stekker
Aansluiting doorgemeten meet op 3 pootjes door
Hoe kan ik er nu achter komen of deze stuk is

Groet herman

Geplaatst door

hbuurlage (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kijk eens welke bougie vonkt.

Zie: http://club.caradisiac.com/florent_971/m...


Succes

JdeP 35

7 jaar

Dat, of (ook) nameten met een multimeter. Op het andere plaatje zie je de multimeter opgesteld staan, waar ze de weerstand tussen aarde en de plus doormeten. Er staat 15,91 in het display. Dat zullen waarschijnlijk kilo-Ohms zijn. Is er eentje stuk, dan meet je oneindige weerstand of een zeer afwijkende waarde.
Of omwisselen met een exemplaar waarvan je zeker weet dat 'ie goed is... als je in de omgeving van Alkmaar/Hoorn zit mag je op visite komen... Heb ook een NFU motor :-)

Wernervs 0

7 jaar

Hallo dank je wel voor de info ga hem wel doormeten maar er is iets heel anders aan de hand de distributieriem is een paar tanden verschoven en ik heb een nieuwe riem gemonteerd in de veronderstelling dat het meeviel en de kleppen nog heel waren
Ik ben bang van niet nu omdat de motor wel aan gaat en vervolgens op 3 poten gaat lopen het motorlampje gaat branden en bij het uitlezen van de computer geeft die foutcode op katalysator
Ben nu bang dat de cilinderkop er af moet.
Weet niet wat er allemaal aan de kop vast zitten onderdelen.

Tevens wij zitten in groningen.

Groet herman

hbuurlage 0

7 jaar

Ik heb anderhalf jaar terug een zelfde motor uit elkaar gehad.
Riem was gebroken met als resultaat 8 van de 16 kleppen krom.
Al met al zo'n 12 uur gesleuteld, kop laten reviseren, nieuwe distributie set (riem/rol/waterpomp)
Met enige sleutelkennis en technisch inzicht is het te doen, na opbouw sleutel ronddraaien en starten maar.
Mocht je interesse hebben, heb er nogal wat foto's van geschoten.

Pieterb1 0

7 jaar

hallo ik ben al begonnen met de onderdelen te demonteren om ruimte te maken voor de kopdemontage zou heel graag de foto s willen hebben ben wel heel nieuwsgierig
kunt u ze mailen aub naar hbuurlage@home.nl
uiteraard hou ik u op de hoogte van de vorderingen
zijn er voor de kop nog lastige bouten te verwachten waar je bijna niet bij kunt?
groet Herman Buurlage

hbuurlage 0

7 jaar

Had even jou mail gemist, ik heb je inmiddels foto's gestuurd.
Hoor graag hoe het loopt/is afgelopen.

Pieterb1 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.