auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: Distributie

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Probleem met de distributie peugeot 1.6 16v heb de nokkenassen geblokkeerd met 2 pennen van 8 mm en het vliegwiel met een pen van 6 mm naast het oliefilter.
Moet de zuiger van de eerste cilinder nu op het bovenste dode punt staan
Wie weet raad.
Heb de riem al voor de 2e keer gemonteerd
De oude riem was gerafeld maar niet gebroken

Groet herman

Geplaatst door

hbuurlage (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nee. staat niet in bdp. blokkeren zoals je nu hebt uitgevoerd, riem monteren en motor even met de hand ronddraaien. daarna starten en lopen.

Bedankt voor de reactie ik heb een riem met merktekens moet ik me daar wat van aantrekken behalve de draairichting
Heeft het vliegwiel meer blokkeer gaten dan 1 want ik kan op meer plaatsen blokkeren
Op de krukas poelie staat een merkteken weet u waarvoor dit is?
Als de riem er op zit geeft motormanagement storing aan op de crankshaft uitgelezen krukas
Wat betekent dat?
Wat een vragen he trouwens de motor loopt te schudden en gaat dan in storing

Alvast vriendelijk bedankt ik dacht dat dit een makkelijke was

hbuurlage 0

7 jaar

De merktekens zijn als de boel van tijd is. En je niet de juiste blokkeer posities vindt, immers als je de riem draait komen de tekens ook niet op de merk tekens te staan. Maar je bent "kundig" genoeg? Het vliegwiel heeft meerdere gaten maar 1 gat kun je de krukas niet links en rechts om draaien. Maar ik denk dat het kwaad al is geschied bij een 16 klepper, het merkteken op de krukas is het streepje gegraveerd bedoelt je?
Gr jw

j@n-willem 0
badge

7 jaar

Hallo bedankt voor de feedback bedoelt u met de kleppen.
De oude riem was niet gebroken maar aan de rand gerafeld en ik heb de distributie volgens de blokkering uitgevoerd.
De auto is van mijn zoon en ik vermoed dat de riem een tandje door iis geschoten maar helaas de oude riem te snel eraf gehaald dus niet meer te controleren.
Heeft een compressietest zin?
Wat kom ik tegen als de kop er af moet
Heb je hier weer speciaal gereedschap voor nodig?
Op de krukas waar de multiriempoelie staat een gegraveerde streep.
Weergeven heel verhaal.

Groet. Herman

hbuurlage 0

7 jaar

Ik denk dat het makkelijker is de riem opnieuw en nu juist erop zetten en dan pas een compressie test en of een lek test te doen. Ipv "zomaar" een cilderkop de/montage. En normaal gesproken heb je geen speciaal gereedschap nodig. En ja ik bedoelde de in/uitlaat kleppen, wat je tegen komt met een kop demontage tja een kop bout die je dol draait of de moeren van een het uitlaat sluitstuk breek af. Zomaar een paar dingen, niks is zeker te zeggen zomaar achter een computer.......
Succes ermee gr jw

j@n-willem 0
badge

7 jaar

Ik zet de distributieriem weer terug krijg er steeds meer ervaring in haha
Bij compressiemeter moet je de cilinders 1 voor 1 testen betekent dat ook dat je de bougies van de andere cilinders er in moet laten.
Andere vraag betreft de bobine hoe kan je die testen.

Bedankt voor de reactie

Groningen herman.

hbuurlage 0

7 jaar

Ik heb de raad opgevolgd en de positioneergaten gevonden hartelijk dank allemaal voor het meedenkenieuwe
Er staat op de krukaspoelie trouwens ook een merkteken die heb ik in lijn gezet met de streep op de riem de nokkenassen kan je centreren door twee centreerpennen

hbuurlage 0

6 jaar

Goede info dank je wel

hbuurlage 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.