Peugeot 307 2001: Borging krukas

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Rfn, Motorinhoud (cc): 2, Vermogen (kw): 138

Ik ben bezig met het wisselen van een motor van een Peugeot 2.0 16v. De oude motor was een iets ouder model dan de nieuwe. Nu kom ik er achter dat de borging van de krukas daar ook anders gaat, waar de oude gewoon geborgt werd op de krukaspoeli zit bij de nieuwe een spieloze poelie die gelijk uit de timing is geschoten. Ik heb op internet begrepen dat deze geborgt dient te worden op het vliegwiel maar kan dit borggat nergens vinden. Kan iemand mij vertellen waar ik dit borggat kan vinden zodat ik de motor weer op tijd kan zetten? Of zit deze op de versnellingsbak en kunnen we hem daarom niet vinden omdat we de oude versnellingsbak hebben gebruikt? Bij voorbaat dank voor de hulp.

Tommieboy3literv6

Geplaatst door Tommieboy3literv6 , lid sinds 1 maand geleden

4 Reacties

hans4074 PRO, 2 weken geleden

Het blokkeer-gat voor deze motoren met spieloos krukas tandwiel, zit aan de achterzijde verstopt net boven daar waar de rechter aandrijfas de versnellingsbak uit komt.

harry4203 PRO, 2 weken geleden

ik hoop niet dat je ook het oude vliegwiel gebruikt hebt dan.

hans4074 PRO, 2 weken geleden

Dat blijft nog even spannend Harry.

Tommieboy3literv6, 2 weken geleden

Bedankt gat nu gevonden, ook begrepen dat hier een speciale blokkeerpen voor bestaat. Hoopte dat dit hetzelfde systeem was waardoor ik een boor kon gebruiken. Maandag op school eerst maar even die pen maken in de draaibank dan kan ik mooi weer verder. En nee het vliegwiel is gelukkig nog origineel!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.