auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307 2001: Slaat niet aan

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Hallo allemaal

Ik bezit een peugeot 307 van 2001

Betreft een 1.6 16V NFU Motor

Probleem :motor start wel maar slaat niet aan (als ik de wagen op contact zet gaat het display niet aan)

Airco display werkt niet , zelfde geld voor de klok op het dashboars


Accu is getest , is in goede staat

Iemand een idee?

Geplaatst door

Kaplan999 (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe/waardoor is dit ontstaan? Na werkzaamheden aan de auto? Accu vervangen? Accu los gekoppeld?

hans4074 0
badge

4 jaar

Onder het rijden viel ineens alles op het dashboard uit , geprobeert auto opnieuw te starten maar geen succes

Kaplan999 0

4 jaar

Controleer de zekeringen, met name in de zekeringkast in de motorruimte , de massa van accu naar carrosserie en controleer de massa's van de BSI naar carrosserie.

hans4074 0
badge

4 jaar

Waar vind ik deze?

Kaplan999 0

4 jaar

Geen idee hoe handig je bent, maar zekeringen controleren moet kunnen? De massa punten gaan lastiger worden en eigenlijk niet simpel uit te leggen aan een leek.

hans4074 0
badge

4 jaar

Ben zelf ook monteur , zijn er geen auto schema’s van waar de massapunten zitten?

Kaplan999 0

4 jaar

Die zijn er, maar voor het juiste schema graag even het chassisnummer/VIN plaatsen. Kijk ik morgen even waar deze massapunten zitten.

hans4074 0
badge

4 jaar

VF33CNFUB82096869

Alvast bedankt!

Kaplan999 0

4 jaar

Wat is trouwens het verschil tussen bsi en bsm?

Kaplan999 0

4 jaar

Ben net even aan het uitlezen geweest , dit zijn een paar van de storingen in mn bsi

Is het bsi de zekeringenkast bij de accu of in de auto?

En stel ik vervang het bsi door een gebruikte is het dan plug en play of moet ik ook programmeren?

Kaplan999 0

4 jaar

Vandaag niet gelukt om te kijken. Servicebox storing en dus onbereikbaar. Morgen nieuwe poging.

hans4074 0
badge

4 jaar

Het lijkt er op dat mn bsi wel werkt maar niet communiceert met de andere regeleenheden

Ik las ook iets over een eco modus van de bsi

Hoe werkt dit precies?

Kaplan999 0

4 jaar

De BSI is eigenlijk de aansturing voor alle electronische functies...de centrale computer zeg maar. Eco modus is de accu-bespaar stand. De werking van de elektronische functies worden uitgeschakeld na een bepaalde tijd op contact om zo de accu minder te belasten. Opheffen van de eco modus gebeurt na het starten/weer lopen van de motor. Wat bij 307 wel eens gebeurde was dat na bijv. accu vernieuwen/accu loskoppelen, de BSI z'n instellingen/configuratie kwijt was. De BSI moest dan bij de dealer opnieuw geconfigureerd en getelecodeerd worden als zijnde een nieuwe BSI. Vandaar mijn vraag of de accu vernieuwd was. Ik heb het echter nog niet meegemaakt dat dit onder het rijden gebeurde.

hans4074 0
badge

4 jaar

Is het mogelijk om het bsi zelf te coderen of te resetten?

Heeft de eco modus ook met can communicatie te maken?

Ik wil niet onnodig naar storingen gaan zoeken als het bsi alles plat gooit om alles te beschermen , ik moet wel toegeven dat ik achteraf de accu los heb gehad (na het stilvallen)

Ik vind het overigens ook raar dat de motor niet aanslaat (hij gaat wel rond)

Kaplan999 0

4 jaar

bsi i interieur

bsm m motor

STIP911 105
badge

4 jaar

Tijdens het rijde sprongen mijn ruitenwissers spontaan aan zonder dat ik ze aangeraakt had. Ik kon ze ook niet meer uitzette. Dashboard was uitgevallen. Maar ik kon wel verder rijden. Lampen en knipperlichte deden het toen ook niet

Dit is gebeurt tijdens de hittegolf pasr min later onder het rijden sprong die weer aan. Dit is een paar dagen zo gebeurt totdat die helemaal niet meer starten

Kaplan999 0

4 jaar

Ik krijg sterk het vermoeden dat de BSI (of zijn aanluitingen) de oorzaak is. Ook de startblokkering loopt via de BSI oftewel het niet willen aanslaan. Het "domweg" overzetten van een gebruikte BSI gaat niet werken. Je zit met een startcode die eenmalig kan worden ingevoerd. Er schijnen bedrijven te zijn die dit kunnen resetten, maar geen ervaring mee. Dan zit je nog met het opnieuw configureren van alle aanwezige functies....een taak die waarschijnlijk alleen door de dealer uitgevoerd kan worden op chassisnummer.

hans4074 0
badge

4 jaar

Massa-punt accu naar carrosserie zit onder de accuplaat in de motorruimte. Eventueel overbruggen met een (massa) startkabel van min pool accu ergens op de carrosserie.
De massa van de BSI bevind zich links in het interieur op de dorpel.... zo'n beetje thv de motorkap hendel.

hans4074 0
badge

4 jaar

Wordt er helemaal gek van

Massapunten zijn goed (ook met massa van accu getest met een startkabel)

Maar wat me nu ook opvalt , de wijzers van de tellerbak blijven ook staan waar ze stonden toen alles uitviel , vallen deze niet vanzelf terug?

Kaplan999 0

4 jaar

😂....mooi vak dat automonteur toch? Koppel de stekkers achter op het instrumentenpaneel eens los.

hans4074 0
badge

4 jaar

Hoe krijg dat eruit op een manier dat het achteraf ook mog gemonteerd kan worden?

Kaplan999 0

4 jaar

Via de 2 gaatjes onderin het instrumentenpaneel.

hans4074 0
badge

4 jaar

Bsi van fase 2 kan ik die ook in fase 1 gebruiken? Als ik motor regelapparaat en sleutel ook mee overzet

Kaplan999 0

4 jaar

Hans werk jij bij de peugeot dealer toevallig?

Kaplan999 0

4 jaar

Ik heb de sleutelcode nodig van mn auto maar de dealer rukkers willen de code niet verstrekken

Kaplan999 0

4 jaar

Ik heb de toegangsrechten niet (meer), dus helaas.

hans4074 0
badge

4 jaar

Jammer , ken je niet iemand toevallig?

Kaplan999 0

4 jaar

Misschien kun je eerst uitleggen waarom je startcode nodig hebt? Een 2e hands BSI bijv. van de sloop zal niet werken omdat daar al een eenmalige startcode "ingebrand" zit.

hans4074 0
badge

4 jaar

Sleutels bijleren

Kaplan999 0

4 jaar

Bsi/ecu vervangen , motor loopt nu weer!!

Minpunt dashboard doet het niet
( toerenteller/snelheidsmeter/tankmeter etc)

Kaplan999 0

4 jaar

Je gaf in 1 van de eerdere berichten aan, dat wijzer van snelheidsmeter bleef staan. Is dat nu nog zo? In dat geval zou je kunnen denken dat instrumenten paneel defect geraakt is en daardoor de vorige BSI op tilt/defect geraakt is.

hans4074 0
badge

4 jaar

Nee wijzer kwam weer op 0 te staan nadat bsi is vervangen

Kaplan999 0

4 jaar

Bij uitlezen krijg ik foutmelding “geen communicatie met bsi” maar heb eerst een schema nodig van can tussen bsi en instumentenpaneel

Kaplan999 0

4 jaar

Voeding voor instrumenten paneel komt vanaf BSI zekering F24 en gaat naar 18 voudige zwarte stekker op instrumentenpaneel positie 6 in die stekker. Massa positie 16 en die gaat naar massa-punt op de bodem vooraan onder de middenconsole thv ongeveer de versnellingspook.
VAN draden: vanaf 18 voudige zwarte stekker op instrumentenpaneel positie 5 en 3 en die gaan respectievelijk naar positie 10 en 8 in de 10 voudige zwarte stekker op de BSI.

hans4074 0
badge

4 jaar

Sorry verkeerd uitgelegd

Alle lampjes etc werken wel maar heeft gewoon geen communicatie met de bsi waardoor de functies van snelheid tank toerental etc missen

Kaplan999 0

4 jaar

Je geeft aan de CAN schema nodig te hebben. Betreffende auto heeft VAN ipv CAN en de VAN aansluitingen heb ik er bij gezet volgens schema Peugeot dmv het chassisnummer.

hans4074 0
badge

4 jaar

Instrumentenpaneel vervangen , werkt weer prima , alleen de radio blijft piepen en de electrische ramen/spiegels werken nog niet

Kaplan999 0

4 jaar

Radio piept omdat de geprogrammeerde chassisnummers in BSI en radio niet hetzelfde zijn.
Spiegels en ramen zal waarschijnlijk een verkeerde configuratie (instelling) in de BSI zijn.

hans4074 0
badge

4 jaar

Hoe krijg ik de instellingen weer goed?

Kaplan999 0

4 jaar

De dealer, of garage die soortgelijke apparatuur heeft als een dealer.

hans4074 0
badge

4 jaar

@hans4074 kun jij aan schema’s komen vanaf bsi tot deurmodule

Ik heb er op internet een paar gevonden maar daarop is niet duidelijk waar voeding/massa/signalen horen te komen

Kaplan999 0

4 jaar

Heb net contact gehad met de locale peugeot dealer

“Kunnen we wellicht wel telecoderen , kosten hiervan zijn €145”

Ik wordt niet graag genaaid dus heb voor nu nee gezegt , dit moet niet kunnen toch?

Ik snap dat ze het niet voor niks doen maar €145 is wel erg royaal

Kaplan999 0

4 jaar

Geen idee, wellicht rekenen ze extra omdat je hun nu nodig hebt?? Maar zoals al aangegeven....ik denk niet dat je onder het correct telecoderen uit komt. 😔

hans4074 0
badge

4 jaar

Enig idee of iemand dit prive kan doen?

Kaplan999 0

4 jaar

Ik kan je er niet mee helpen.

hans4074 0
badge

4 jaar

is er niemand bij jou in de buurt? die dit op afstand kan laten telecoderen zoals jifeline

STIP911 105
badge

4 jaar

Geen idee

Kaplan999 0

4 jaar

Hoe werkt het op afstand dan?

Kaplan999 0

4 jaar

Jifeline.com | De specialist in diagnose op afstandwww.jifeline.com

STIP911 105
badge

4 jaar

ik werk er soms ook mee, ideaal voor sleutels inleren van andere merken

STIP911 105
badge

4 jaar

Ik heb er de apparatuur niet voor

Kaplan999 0

4 jaar

Zit jij toevallig in de buurt?

Kaplan999 0

4 jaar

mijn werk wel, waar werkje woon je?

STIP911 105
badge

4 jaar

Regio venlo

Kaplan999 0

4 jaar

gaat niet op afstand, auto is te oud

ervaring mee harry4203?

STIP911 105
badge

4 jaar

Waar zit jij ergens stip911?

Kaplan999 0

4 jaar

ja, idd.

er zijn meerdere goede universele testers die een bsi en een radio wel kunnen telecoderen. vraag eens een goede universeel in de buurt anders.

Radio is me wel gelukt trouwens met universeel , vin gecodeerd in radio

Kaplan999 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.