Hoi, wil de distributie vervangen maar dit gaat niet lukken omdat van de motorsteun 1 bout(zie afbeelding) absoluut niet los wil.
Wie kan hier een tip geven?
Heeft al een hele tijd in de kruipolie gestaan.....
Ik wil vermijden dat de bout afbreekt en dat de hele motor eruit moet.
Alvast bedankt.
https://ibb.co/dGxXbc
https://ibb.co/bWE8Gc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zal toch los moeten voorzichtig proberen met juiste gereedschap
Geef een paar klappen op de kop met een hamer...eerst proberen iets vaster te draaien en dan los...
Hoi Jan5047, juiste gereedschap (torx 50) is aanwezig.
Ik weet niet of jij het weet, maar er is weinig plaats om de torx inclusief de sleutel erop te zetten.
Daarom hebben hem ook voor een deel naar achter gekantelt maar hij zat muurvast.
De verlening op de sleutel ging vanzelf weer terug, dus bijna voor het afbreken.
Hoi Hans4040, klappen hebben we gegeven maar hij kwam 2-4 klikken los en verder niet en ook weer teruggedraaid, maar gaat echt heel erg moeilijk, zelfs het terugdraaien.
Ik denk aan volgende opties, graag een antwoord van jullie...
Het einde van de bout staat nu in de ATF-Aceton te weken. Automatic Transmission Fluid
1. een paar dagen verversen en proberen?
2. Bevriezen met een spray (Normfest Supercrack Ultra)?
Dan nog eens proberen...hij is nu weer in elkaar gezet dus kom er nu ook slecht aan.
Als je op de foto kijkt, zie je het kuiltje waar de vloeistof nu in is...naar mijn mening heeft daar ook water in gestaan, waardoor het eind van de bout is gaan roesten.
Alvast bedankt!
6 jaar
Kruipolie heeft in dit geval niet zo heel veel zin, het komt niet op de plek.
Afhankelijk van de omgeving zou je de bout kort heet kunnen stoken.
In dit geval zijn er niet zo heel veel opties......
Grt. Paul
Hoi Paul, bout is gegalvaniseerd. steun is gietijzer en het motorblok aluminium.
Denk niet dat het dan zin heeft.
Eventueel het gietijzer met een föhn verwarmen, zodat de warmte in de bout gaat, anders kan ik de afloop niet voorstellen.
Grt. J.
6 jaar
"hij kwam 2-4 klikken los en verder niet en ook weer teruggedraaid, maar gaat echt heel erg moeilijk"......
Toch heen en weer blijven draaien, ruim kruipolie gebruiken.
Hoi Hans, wij doen elke dag nieuwe kruipolie erop tot volgende week vrijdag en dan gaan we er weer tegen aan.
Ook het terugdraaien ging heel erg moeilijk.
Gr.J.
6 jaar
Ik begrijp dat het moeilijk gaat, maar heen en weer draaien is in dit geval de enige optie...
Met heen en weer draaien zou je de roest moeten verpulveren om zodoende ruimte te krijgen op de schroefdraad.
Ik begrijp dat het moeilijk gaat, maar heen en weer draaien is in dit geval de enige optie...
Met heen en weer draaien zou je de roest moeten verpulveren om zodoende ruimte te krijgen op de schroefdraad.
Ok, bedankt zal dus nu een weekje gaan duren voordat ik weer antwoorden kan.
Fijn weekend...
6 jaar
Zo heb gezocht en gezocht en het probleem wordt kleiner.
De bout zit niet in het motorblok maar in de steun die tevens het huis voor de waterpomp is.
Dus motorblok niet eruit dat is zeker.
Ik laat meer weten als we eraan beginnen.
6 jaar
heb er ook al eens 2 afgebroken, vroeger gebeurde dat nooit, maar bij de wat nieuwere types hebben ze goedkoper ijzer gebruikt denk ik. idd hele achterste motorsteun vervangen in dat geval. veelal als dit zo begint breekt straks ook de bovenste bout van de waterpomp af en moet je de steun alsnog vervangen.
Hoi Harry, het moet alles zo goedkoop mogelijk, maar je moet het duur betalen.....enne waar is dit niet zo?
In ieder geval maandag op de brug en even de situatie checken.
Mijn monteur heeft ook niet altijd de brug vrij dus....
Ik laat de afloop weten, en als iemand nog tips heeft zijn die altijd welkom.
6 jaar
Bevestigd en volgende week woensdag proberen we weer.
Laat de afloop weten, zodat iedereen er wat aan heeft.
6 jaar
Zo, jammer maar de monteur is ziek geweest en vandaag dan er tegenaan.
En wat denk je ja de bout ging los.
Wat heb ik gedaan? Nu speuren op het internet is altijd goed en toen heb ik dit gevonden.
ATF+Aceton, waar die Ammis`s niet allemaal goed voor zijn.
IK heb elke 3-4 dagen de bout ingespoten met 50%+50% ATF+Aceton bij het opzetten van de torx en de eerste beweging ging die al direct los. Hij gaf wel nog een beetje weerstand, maar dat was niks vergeleken bij het begin, toen ging eigenlijk bijna niks.
Dus probleem opgelost.
Bedankt voor de tips en ik zou zeggen veel suc6 met het uitproberen
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar