Hoi, heb gemerkt dat er olie in de koelvloeistof zit.
Dus m.a.w. koppakking kapot.
Had het ook al gemerkt aan de olie die hij aan de voorkant (links voor als je ervoor staat) lekt.
Lijkt ook een euvel te zijn bij de 1.4 16V
Maar goed, ik heb alles al bezorgd aan onderdelen
Zoals, complete pakking set (Ajusa), distributie (Gates), Multieriem (Gates), kopbouten (origineel Peugeot), Bougies, olie luchtfilter enz......
Waar het mij om gaat zijn de aanhaalmomenten van de cilinderkopbouten.
Welke vakman (PSA) kan mij a.u.b vertellen hoe de aanhaalmomenten van de cilinderkopbouten zijn.
Alvast vriendelijk dank....
Beste groet.
Geplaatst door nssqjimmy (0) , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Hans4040 (330) PRO, 6 jaar geleden
Fase 1: 15Nm
Fase 2: 25Nm
Fase 3: 200 graden
Gebruik nieuwe bouten.
aanhaalvolgorde in bijlage
Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden
Bij dit type motor mogen de kopbouten 2 keer gebruikt worden , mits deze voldoen aan de maximale lengte zoals PSA voorschrijft .
Ik heb u ook het aanhaalmoment van het nokkenashuis met volgorde bijgeleverd .
nssqjimmy (0), 6 jaar geleden
Hans+ Rene, super bedankt voor de info.
Ik heb alles nieuw gekocht, wil liever niet 2x gebruiken.
Met korting bij Peugeot €10,= (10 stuks)
Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden
Ondanks dat het mag had ik de kopbouten ook vervangen .
Succes met de reparatie .
sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden
vergeet niet de gaten in het onderblok goed olievrij te hebben om problemen met de nieuwe kopbouten te voorkomen
nssqjimmy (0), 6 jaar geleden
Oke, dankjewel Rene en Sleutelaar1952!